AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Hei❤️ Vi har startet å prøve på første graviditet og det har dukket opp en del ting som gjør det vanskelig å bli gravid og holde på en graviditet, og alt tar mye lengre tid enn jeg håpet. Er nå 34 år, blir vel fort 35 år før jeg klarer å komme til noen termin. Vi hadde egentlig sett for oss å få to barn (vi er begge vokst opp med søsken). Nå er vi kommet dit at vi håper at vi hvertfall får ett, mulig vi setter stopp der siden prøveprosessen og aborter tærer på. Hvis vi skal ha to barn så blir det nok fort ganske tett imellom de. Både pga jeg føler alderen går i fra meg, og fordi mine vansker med å holde på graviditet gjør at vi kanskje bare må prøve relativt tidlig etter første barn kommer (ikke begynne på prevensjon). Det jeg lurer på er om noen med to tette barn kan skrive litt om fordeler og ulemper med dette? Og det samme når det gjelder enebarn for de som har det? Det kan nevnes at vi har foreldre og familie i nærheten så barnevakt og hjelp vil være tilgjengelig i en kanskje 10 års tid (mtp å få to tette). Vi har også god økonomi så kan kjøpe oss hushjelptjenester o.l. for å avlaste. Men vi liker også rolige dager og ikke for høyt tempo så to tette skremmer meg😅 Vi bor i by så det vil nok være tilgang på andre barn å leke med osv. Anonymkode: 435dd...f04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Det handler vel så mye om hvordan graviditetene dine er. Det kan være tungt for kroppen med to tette. Du kan være dårlig i svangerskap to, samtidig som du skal ta deg av et spesbarn. Når det gjelder tette eller enebarn, har jeg ikke erfaring, har to år mellom mine. Det er supert! De jeg kjenner med kortere tid mellom er også fornøyde med det. Anonymkode: 02318...9b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden Har to tette, 22 mnd mellom. Vil jo ikke ha vært foruten et av barna mine, men om du spør meg ville jeg gått for ett barn. Forskjellen mellom ett og to barn er stooor. Det har vært utrolig slitsomt. Innbiller meg at det må være mye mer kos med ett barn. Og alderen din taler nok for ett barn, man får ikke mer overskudd med årene. Lykke til Anonymkode: 5b1cf...2cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden Min observasjon er at de fleste blir fornøyde uansett hvilken varianter se velger og antall år mellom. Familien får seg liksom til og blir fin i flere varianter. De eneste jeg hører klage er de som har 3+ barn. Anonymkode: 119c3...283 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hei❤️ Vi har startet å prøve på første graviditet og det har dukket opp en del ting som gjør det vanskelig å bli gravid og holde på en graviditet, og alt tar mye lengre tid enn jeg håpet. Er nå 34 år, blir vel fort 35 år før jeg klarer å komme til noen termin. Vi hadde egentlig sett for oss å få to barn (vi er begge vokst opp med søsken). Nå er vi kommet dit at vi håper at vi hvertfall får ett, mulig vi setter stopp der siden prøveprosessen og aborter tærer på. Hvis vi skal ha to barn så blir det nok fort ganske tett imellom de. Både pga jeg føler alderen går i fra meg, og fordi mine vansker med å holde på graviditet gjør at vi kanskje bare må prøve relativt tidlig etter første barn kommer (ikke begynne på prevensjon). Det jeg lurer på er om noen med to tette barn kan skrive litt om fordeler og ulemper med dette? Og det samme når det gjelder enebarn for de som har det? Det kan nevnes at vi har foreldre og familie i nærheten så barnevakt og hjelp vil være tilgjengelig i en kanskje 10 års tid (mtp å få to tette). Vi har også god økonomi så kan kjøpe oss hushjelptjenester o.l. for å avlaste. Men vi liker også rolige dager og ikke for høyt tempo så to tette skremmer meg😅 Vi bor i by så det vil nok være tilgang på andre barn å leke med osv. Anonymkode: 435dd...f04 2 tette av samme kjønn. 24mnd på dagen nesten. Veldig travelt når de var små. Nå er det fantastisk. verdens beste venninner og har alltid støtte og trygghet i hverandre❤ Jeg tror ikke det er det samme med ulike kjønn da dessverre.så ja verdt det. Anonymkode: 50f8e...3a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden Har to tette, ble gravid da eldste var 6 mnd. Det var heftig å ha to babyer, men de er så gode venner og jeg elsker familien vår. Valgte faktisk å få en unge til bare 2 år etterpå. Så så ille var det ikke Anonymkode: 102b8...d01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden Har to tette. 18 måneder mellom og det har vært både pluss og minus. Nå er de store tenåringer da. Første årene frem til eldste begynte på skolen så var det ganske idyllisk. Gode venner og lite tull. Noen felles rampestreker hadde de, men det var bare oss foreldre som kjente på frustrasjon der for de var det ren glede. Skoleårene ble en del tøffere. Det ble mye krangel, sjalusi osv. Kamp om de samme vennene ble det også. Mine er samme kjønn. Men fortsatt hyggelige dager innimellom og fine ferier da de har hatt glede av de samme aktiviteter og opplevelser. Så kom tenårene snikende og Gud bedre meg. 3 verdenskrig startet for fullt og helvete var løs. Hyling, krangling og konstant irritasjon fre minst en av de til enhver tid. Kunne ikke sitte ved siden av hverandre i bilen en gang. Tålte ikke at den andre lagde en lyd eller fikk oppmerksomhet. Var så fortvilet at jeg ble nesten helt utslitt. Viste seg at den ene har en adferdsdiagnose og etter en del hjelp fra bup så ble det bedre for det barnet. Så har tiden gått og de går ikke lengre på samme skoler eller har noe særlig med felles venner så nå er det faktisk blitt litt idyllisk igjen. Takk og lov for at det ser ut til at de skal få avslutte oppveksten som venner for det har jammen vært noen forferdelige år inni her. Samtidig så har det vært mange fine år også og de har mange kjekke minner sammen og håper de overskygger de forferdelige årene her rett og slett🤞🤞 Men ja. Vil egentlig ikke si at jeg fraråder det med to tette men kan ikke anbefale det heller. Man vet aldri hvilke barn man får og det er tilfeldigheter som avgjør til syvende og sist. Anonymkode: 545eb...ff4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå