Gå til innhold

Trening som gravid? Svært lite trent fra før

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Heisann. 

jeg er gravid i uke 11.

Jeg hadde enda rundt 10 kg mer enn jeg trives med hengende igjen fra forrige svangerskap og vil gjerne ikke gå opp like mye som sist. (Gikk fra 67 kg som er 3-4 kg mer enn jeg trives med det og, men jeg spydde meg ned til 59 kg) og opp til 85 kg den dagen jeg fødte. Jeg ammet så jeg gikk sakte men sikkert ned igjen til rundt 73 kg men så stoppet nedgangen samtidig som jeg sluttet å amme når datteren min var 18 mnd. 

Jeg spiser relativt sunt, en vanlig dag består ofte av frokost 2 knekkebrød med leverpostei eller brunost.

Lunsj er gjerne rundstykker med kalkunpålegg eller toast.
Middag er alltid kjøtt eller fisk med tilbehør. Jeg er potet-elsker men begrenser det til type to poteter til middag. Har vi ikke potet til går det i ris gjerne. Er ikke glad i pasta så det blir minimalt med det. Har alltid raspede gulrøtter/brokkoli/grønnsaksblanding ect til.
Kvelds er ofte gryn (puffet havre) med syltetøy uten tilført sukker oppi og melk. Eller yoghurt med müsli. Har 1-2 mellommåltider bestående av frukt. Som oftest eple eller en banan. 

Veier i skrivende stund 71 kg og er 167 cm høy. Har litt mage og lår men føler meg på ingen måte svær, bare lubben. Håper på å ikke bikke 80 kg dette svangerskapet og har innsett at jeg bør bevege meg mer. Men hvilken form for hjemmetrening kan jeg drive med? Har tidligere jogget litt men takler ikke tanken på å jogge uti det kroniske møkkaværet som er ute nå for tiden. Blir veldig vær-påvirket så det utgår rett og slett med høye kneløft. 

Noen som har forslag? ☺️

Anonymkode: 072ef...704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Gå tur.

Anonymkode: 2acc1...6fe

Leste du innlegget mitt eller? Det er uaktuelt i det møkkaværet som er ute nå. 

Anonymkode: 072ef...704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Grow With Jo på Youtube er perfekt! 

Anonymkode: 61cae...d2e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ellipsemaskin er gull som gravid, har du mulighet ville jeg investert i det 😊

Anonymkode: ff661...b20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening er veldig bra for kroppen så heier på det! Jeg likte godt styrketrening da jeg var gravid, følte det var spesielt viktig på slutten når alt ble tungt. Å gå på ski er også gøy på vinteren. Ski er så myke bevegelser at det gikk fint for meg hvertfall :)

Kosthold er det absolutt viktigste for vekten. Ville hatt fokus på å spise masse grønnsaker så du ikke blir fysen og går på usunne smeller. Frukt og grønt gir masse verdifulle næringsstoffer til babyen i magen. ❤️

Anonymkode: a612a...f1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...