AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Del Skrevet 1 time siden Her i høst fikk jeg mitt første panikk anfall. Jeg har ikke hatt angst tidligere å det var ingen åpenbar årsak til angsten. Jeg har i ettertid hatt flere angstanfall å som følge av det begynt med medisiner. Jeg har også gjennomgått et såkalt angst kurs for bedre å forstå hva som foregår i kroppen før og under et anfall. Men jeg strever med å forstå. Jeg har ikke sosial angst og er heller ikke redd for noe. Å anfallene kommer når jeg har det som best og tryggest hjemme i min egen stue. De kroppslige symptomene ubehagelige å i begynnelsen var jeg redd jeg skulle dø eller miste forstanden. At man opplever slikt i en setting som man ikke føler seg trygg i er jo forståelig. Både kropp og sinn henger jo sammen. Men at man blir så redd når man egentlig er som tryggest forstår jeg ikke. Jeg har gått gjennom det kurset flere ganger uten å bli klokere. Kanskje noen kan hjelpe med å forklare? Jeg har et håp om å bli kvitt denne angsten, men vanskelig da jeg ikke vet når den dukker opp, ei heller kan jeg utfordre den av samme årsak. Anonymkode: bd2e6...5ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Del Skrevet 1 time siden Angst kan komme som resultat av noe som har hendt for mange år siden. Har du opplevd traumer i oppvekst, f.eks? Dødsfall, mobbing, andre vansker? Anonymkode: 258ff...78f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Del Skrevet 1 time siden Det er fordi det har en fysisk årsak, men legene vet ikke dette enda. Google inflammasjon i vagus-nerven. Anonymkode: 55048...5e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Del Skrevet 1 time siden Perimenopause? Anonymkode: 118a4...446 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Del Skrevet 1 time siden Denne er veldig fin, TS. Det virker så banalt og "for lett", men det er et av flere effektive virkemidler. Jeg er også enig i at det kan være fysiske årsaker, både næringsstofferkroppen trenger mer av (som ikke vises på blodprøver), og relatert til overgangsalderen. Angst kan også være arvelig. Mtp vitaminer så kan det være viktig om du ligger i nedre eller øvre sjiktet av normalen, særlig b12. Leger flest har ikke forståelse for dette, dessverre. Dette er relevant for overgangsalder også faktisk. Du kan logge deg på www.furst.no og se om prøvesvarene ligger der, da får du se hva som er testet. Anonymkode: 258ff...78f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Del Skrevet 1 time siden Hvordan er livet ditt? Er det hektisk? Lytter du til de signalene kroppen sender med at nå må du hvile, sove, spise, er du stresset? Angst er jo et tegn på kroppen sier i fra, det at du får det når du er i ro er jo et signal om at kroppen ikke helt vet hva hvile er? Anonymkode: dbefe...cd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 58 minutter siden #7 Del Skrevet 58 minutter siden Jeg tror det er så enkelt at du hadde ett anfall i hjemmsettingen, og dermed så knytter det seg også en frykt på underbevisst nivå om at det kan oppstå i samme setting igjen. Jeg har også alltid hatt angstanfall hjemme når jeg er alene. Aldri på jobb eller blant venner og familie. Men hos meg er det mer konkrete grunner - stress eller personlige konflikter eller mye som har hopet seg opp. Men sosialt er jeg jo ikke like mye inni mitt eget hode, distrasjonene motvirker angstanfall. Prøver å være så aktiv så mulig slik at all energi er utbrent når jeg er alene. Anonymkode: a6c04...40f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 53 minutter siden #8 Del Skrevet 53 minutter siden Nå er det mange år siden jeg sist hadde panikkangst, men har tidligere hatt det i forbindelse med langvarig usunt stress og langvarig søvnmangel. Anonymkode: 469ff...808 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå