Måne1234 Skrevet i går, 16:39 #1 Del Skrevet i går, 16:39 Hei skulle tatt en planlagt operasjon i dag som ble utsatt pga legen ble var syk. Hadde sykemelding fra i dag og i to uker frem i tid. Nå skal jeg til ake på jobb i morgen heller . Hva gjør jeg med sykemeldingen som ikke blir brukt ? Kan den bare trekkes tilbake /slettes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:53 #2 Del Skrevet i går, 16:53 Du må snakke med jobben, de må godta at sykemeldingen går tilbake. Anonymkode: 1f9b9...fe8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet i går, 16:55 #3 Del Skrevet i går, 16:55 Det er lov å jobbe når man er sykmeldt. Selvsagt skal du jobbe så lenge du kan. Grunnen til sykemeldingen er borte. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:02 #4 Del Skrevet i går, 17:02 Jeg har trukket/forkortet en sykemelding flere ganger. Jeg går tilbake til jobb. Etter endt sykemeldingsperiode må jeg fylle ut et skjema på nav.no. Der får du et spørsmål om du begynte å jobbe fullt før sykemelding var over. Jeg svarer ja og fra hvilken dato. Ikke noe mer enn det. Anonymkode: 63c9d...607 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forvirret23 Skrevet i går, 17:50 #5 Del Skrevet i går, 17:50 Du kan velge på nav sine sider å ikke bruke sykemeldingen. Så sier du bare i fra til jobb at sånn ble det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 23 timer siden #6 Del Skrevet 23 timer siden Måne1234 skrev (4 timer siden): Hei skulle tatt en planlagt operasjon i dag som ble utsatt pga legen ble var syk. Hadde sykemelding fra i dag og i to uker frem i tid. Nå skal jeg til ake på jobb i morgen heller . Hva gjør jeg med sykemeldingen som ikke blir brukt ? Kan den bare trekkes tilbake /slettes? Ja, legen kan avslutte sykemeldingen, evt kan du bare føre opp på søknaden om sykepenger du får etter endt sm at du har jobbet alle dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #7 Del Skrevet 21 timer siden Måne1234 skrev (6 timer siden): Hei skulle tatt en planlagt operasjon i dag som ble utsatt pga legen ble var syk. Hadde sykemelding fra i dag og i to uker frem i tid. Nå skal jeg til ake på jobb i morgen heller . Hva gjør jeg med sykemeldingen som ikke blir brukt ? Kan den bare trekkes tilbake /slettes? Du tar en telefon til den som sykemeldte deg og ber hen skrive en friskmelding. Helt uproblematisk. Anonymkode: cec5f...a11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Filifjonk Skrevet 21 timer siden #8 Del Skrevet 21 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Du tar en telefon til den som sykemeldte deg og ber hen skrive en friskmelding. Helt uproblematisk. Anonymkode: cec5f...a11 Nei man trengee ingen «friskmelding». Gå på jobb, ikke lever sykmeldingen til arbeidsgiver. Hvis du allerede har gjort det: skriv på søknaden om sykepenger at du var i full jobb fra startdato av sykmeldingen. Endret 21 timer siden av Filifjonk 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #9 Del Skrevet 20 timer siden Filifjonk skrev (1 time siden): Nei man trengee ingen «friskmelding». Gå på jobb, ikke lever sykmeldingen til arbeidsgiver. Hvis du allerede har gjort det: skriv på søknaden om sykepenger at du var i full jobb fra startdato av sykmeldingen. Både Nav og ikke minst arbeidsgiver kan kreve friskmelding. Så hva ts trenger er helt avhengig av hva NAV og arbeidsgiver krever. Anonymkode: cec5f...a11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 11 timer siden #10 Del Skrevet 11 timer siden Kan gå inn å trykke en ikke trenger sykmelding på nav. En kam og bare gå på jobb og når sykmelding sendes inn trykke en har jobbet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #11 Del Skrevet 10 timer siden Men hva skjer da med vikaren hvis jobben har hentet inn noen til å dekke den som skulle vært sykemeldt? Må arbeidsgiver plutselig betale for to til å gjøre en jobb? Anonymkode: 24801...fde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #12 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Både Nav og ikke minst arbeidsgiver kan kreve friskmelding. Så hva ts trenger er helt avhengig av hva NAV og arbeidsgiver krever. Anonymkode: cec5f...a11 Nei, man fyller ut i på NAVs sider etter sykemeldingen er over. Verken NAV eller arbeidsgiver krever loen friskmelding. Hvorfor skal så mange på KG uttale seg når de åpenbart ikke aner hva de snakker om?? Anonymkode: 09e22...218 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå