AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Jeg kjøpte en stol til 12 000,-hos en møbelkjede i sommer, og da jeg mottok den var den mye mer skrukkete i stoffet enn den stolen jeg prøvde i butikken. Jeg reklamerte på dette, og sendte bilder til møbelbutikken som tok det videre med produsenten. Jeg hadde tenkt å be om å få noen tusenlapper avslag, men før jeg rakk å be om det, tilbød produsent å lage en ny stol til meg. I dag fikk jeg melding fra møbelbutikken om at den nye stolen har kommet fra produsenten, og at den kan hentes. Jeg bor 2 mil unna møbelbutikken og kjører ikke bil, og synes det er rart at jeg får beskjed om å hente stolen, da dette er en reklamasjonssak. Jeg har ikke fått beskjed at de skal ha den gamle stolen i retur, men regner det er normalt å levere inn den defekte varen, selv om stolen bare er litt mer skrukkete enn den skal være. Kan jeg be om at de leverer stolen hos meg gratis? Anonymkode: 8e9e3...231 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg kjøpte en stol til 12 000,-hos en møbelkjede i sommer, og da jeg mottok den var den mye mer skrukkete i stoffet enn den stolen jeg prøvde i butikken. Jeg reklamerte på dette, og sendte bilder til møbelbutikken som tok det videre med produsenten. Jeg hadde tenkt å be om å få noen tusenlapper avslag, men før jeg rakk å be om det, tilbød produsent å lage en ny stol til meg. I dag fikk jeg melding fra møbelbutikken om at den nye stolen har kommet fra produsenten, og at den kan hentes. Jeg bor 2 mil unna møbelbutikken og kjører ikke bil, og synes det er rart at jeg får beskjed om å hente stolen, da dette er en reklamasjonssak. Jeg har ikke fått beskjed at de skal ha den gamle stolen i retur, men regner det er normalt å levere inn den defekte varen, selv om stolen bare er litt mer skrukkete enn den skal være. Kan jeg be om at de leverer stolen hos meg gratis? Anonymkode: 8e9e3...231 Kassen med stolen er såpass stor at man må ha en liten varebil, den går ikke inn i en stasjonsvogn. Ts Anonymkode: 8e9e3...231 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Del Skrevet 1 time siden Spør. Anonymkode: a6020...a4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Del Skrevet 1 time siden Regner med du må hente den selv ja. Anonymkode: 82875...e95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Del Skrevet 1 time siden Jeg ringte butikken nettopp, og de sa jeg må hente kassen med den nye stolen og returnere stolen som har skrukkete stoff. Stolen har jeg montert og da må jeg leie en høy varebil for å få plass til den, og det vil koste meg mer å leie+ at jeg må få to personer til å hjelpe meg å bære stolen ned fra 4 etg og inn i bilen, og bære opp kassen med den nye stolen. Dette kommer til å koste meg over 1000,- og det er ikke riktig at jeg skal ha dette arbeidet og ha utgifter på det, når produsent og butikk bestemte seg for å gi meg en ny stol. Jeg skrev ikke i reklamasjonen at jeg ønsket en ny stol, men påpekte at stolen ikke så ut slik som den skulle. Ts Anonymkode: 8e9e3...231 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg ringte butikken nettopp, og de sa jeg må hente kassen med den nye stolen og returnere stolen som har skrukkete stoff. Stolen har jeg montert og da må jeg leie en høy varebil for å få plass til den, og det vil koste meg mer å leie+ at jeg må få to personer til å hjelpe meg å bære stolen ned fra 4 etg og inn i bilen, og bære opp kassen med den nye stolen. Dette kommer til å koste meg over 1000,- og det er ikke riktig at jeg skal ha dette arbeidet og ha utgifter på det, når produsent og butikk bestemte seg for å gi meg en ny stol. Jeg skrev ikke i reklamasjonen at jeg ønsket en ny stol, men påpekte at stolen ikke så ut slik som den skulle. Ts Anonymkode: 8e9e3...231 jeg antar at du, når du snakket med butikken, utfordret dem på dette med at du ikke hadde mulighet til å frakte stolen selv til butikken da det kreves en varebil og heller ikke hadde mulighet til å bære den ned fra 4.etasje? Anonymkode: 54031...7d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 minutter siden #7 Del Skrevet 11 minutter siden Sekvsagt må du hente stolen selv. Og alle kjenner vel noen med stor bil eller henger? Og du trenger vel ikke leie noen til å bære den for deg?? Kan du ikke spørre en venn eller naboen? Voldsomt til styr, når butikken har vært grei og gitt deg en helt ny stol for en liten fillefeil.. Anonymkode: a1a52...d41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 minutter siden #8 Del Skrevet 7 minutter siden AnonymBruker skrev (53 minutter siden): jeg antar at du, når du snakket med butikken, utfordret dem på dette med at du ikke hadde mulighet til å frakte stolen selv til butikken da det kreves en varebil og heller ikke hadde mulighet til å bære den ned fra 4.etasje? Anonymkode: 54031...7d0 Jeg sa at det var helt feil da det var de som har bestemt at jeg skal få en ny stol på grunn av reklamasjon. Hadde stolen jeg kjøpte i sommer vært tipp topp, så hadde jeg ikke trengt å reklamert. Jeg kunne få stolen tilkjørt for 900 kr sa de. Ts Anonymkode: 8e9e3...231 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 minutter siden #9 Del Skrevet 3 minutter siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sekvsagt må du hente stolen selv. Og alle kjenner vel noen med stor bil eller henger? Og du trenger vel ikke leie noen til å bære den for deg?? Kan du ikke spørre en venn eller naboen? Voldsomt til styr, når butikken har vært grei og gitt deg en helt ny stol for en liten fillefeil.. Anonymkode: a1a52...d41 "Alle" kjenner ikke noen med stor bil eller henger, eller har naboer som kan bære en stol til over 20 kg ned 4 etasjer eller opp til 4 etg. Jeg bor ikke på bygda der alle har biler, men i sentrum av en by der verken jeg eller mange av de jeg kjenner har bil, fordi vi trenger det ikke fordi det går busser, trikker og Uber på alle kanter og alt vi trenger er utenfor døren vår, unntatt møbelkjedebutikker. Ts Anonymkode: 8e9e3...231 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet akkurat nå #10 Del Skrevet akkurat nå Når jeg har reklamert på noe, så har jeg sagt at de må frakte det til meg. Jeg har betalt frakt og innnbæring i utgangspunkt på den varen som er defekt så da må butikken fikse. Aldri vært noe problem Anonymkode: 7ac87...48d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå