AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Lurer på om banken vet om et privat lån når det lånet har kontrakt og skrevet under hos advokat? Vet at det må føres opp på selvangivelsen, men har jo ikke gjort det enda siden lånet ble opprettet i år. Anonymkode: 73a84...dd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Det MÅ ikke føres opp i selvangivelsen, men hvis du betaler renter på det og vil ha fradrag må du jo føre det opp og dokumentere lånet, ja. Anonymkode: e9095...f6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det MÅ ikke føres opp i selvangivelsen, men hvis du betaler renter på det og vil ha fradrag må du jo føre det opp og dokumentere lånet, ja. Anonymkode: e9095...f6e All gjeld skal føres opp, og långiver må føre det opp med utestående gjeld og renteinntekter. Anonymkode: 187a0...d88 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden Takk, men vet banken min om det lånet? For eksempel hvis de skal ta kredittsjekk? Som sagt så fører jeg det opp i selvangivelsen neste år, men har jo ikke gjort det enda Anonymkode: 73a84...dd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden Nei, banken vet ikke om lånet så lenge det ikke står på skattemeldingen eller har pant i boligen din. Anonymkode: 70367...93e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk, men vet banken min om det lånet? For eksempel hvis de skal ta kredittsjekk? Som sagt så fører jeg det opp i selvangivelsen neste år, men har jo ikke gjort det enda Anonymkode: 73a84...dd9 De vet ikke om lånet før det havner i offentlig informasjon. Men du har plikt til å informere hvis de spør. Anonymkode: 187a0...d88 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonstop1 Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden I utgangspunktet vet de ikke om det. Men når man søker om kredittkort eller andre lån spør de deg om å oppgi dine lån. Der har du også plikt til å oppgi private lån. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Lurer på om banken vet om et privat lån når det lånet har kontrakt og skrevet under hos advokat? Vet at det må føres opp på selvangivelsen, men har jo ikke gjort det enda siden lånet ble opprettet i år. Anonymkode: 73a84...dd9 Logg deg inn på gjeldsregisteret og se hva som står der om deg selv. Da får du svaret du søker. Anonymkode: 81359...ed1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Lurer på om banken vet om et privat lån når det lånet har kontrakt og skrevet under hos advokat? Vet at det må føres opp på selvangivelsen, men har jo ikke gjort det enda siden lånet ble opprettet i år. Anonymkode: 73a84...dd9 Ja det vet de, for du må jo opplyse om det, og det har du vel gjort, eller hva? Anonymkode: 2b73c...837 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Lurer på om banken vet om et privat lån når det lånet har kontrakt og skrevet under hos advokat? Vet at det må føres opp på selvangivelsen, men har jo ikke gjort det enda siden lånet ble opprettet i år. Anonymkode: 73a84...dd9 De vet jo ikke det hvis du ikke sier noe, jeg lånte vekk på denne måten til noen for en del år siden og vi tenkte ikke på å oppgi det noen plass. Når jeg fikk det tilbakebetalt sa jeg i fra til Skatteetaten og de brydde seg ikke så lenge det ikke forandret skatten min. Anonymkode: 8528a...36f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå