Gå til innhold

Kollega som hele tiden kommer med stikk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kvinnelig kollega i midten av 50 årene baksnakker meg både til kolleger og venninner..Hun sier ikke noe direkte sårende til meg ,men kommer hele tiden med stikk..eks jeg gjorde noe vippe extensions. Hvorpå hinndpør høyt om.jeg gar gjort noe.  Etterpå overfører jeg at hun snakker nedsettende om.alle påfyll folk gjør med utseende til en annen kollega  men jeg er i samme rom. Jeg registrerer det hun driver med, at hun av en eller annen grunn vil tråkke meg ned. Så langt har jeg ikke gitt henne noe oppmerksomhet,  bare oppført meg vanlig, ignorert henne. Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: e200d...09d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde ikke brydd meg. Tenker at sånt bunner ut i usikkerhet og sjalusi, det holder for meg.

Anonymkode: 5502e...31f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra at du ignorerer henne. Du bør ikke vise at du reagerer på slile mennesker, men kan godt ta de på det ved å nøytralt si:

- Hva sa du? Jeg hørte ikke. Så må de gjenta den idiotiske kommentaren høyt, 

- Hva mener du med det/Hvorfor sa du det? Så må de reflektere over det de sa og forklare seg. 

- «Oi, det hørtes nesten ut som et stikk, også ler du. Var det ment som det/Det var vel ikke ment som det?» Denne fungerer på mange, siden de er vant med å slippe unna eder og galle de slenger ut. Da blir det med ett mer ubehagelig å være et negativ hespetre. 

Kan være lurt å prøve dette når andre er rundt dere og får med seg det som foregår.

Anonymkode: cb59d...f15

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kvinnelig kollega i midten av 50 årene baksnakker meg både til kolleger og venninner..Hun sier ikke noe direkte sårende til meg ,men kommer hele tiden med stikk..eks jeg gjorde noe vippe extensions. Hvorpå hinndpør høyt om.jeg gar gjort noe.  Etterpå overfører jeg at hun snakker nedsettende om.alle påfyll folk gjør med utseende til en annen kollega  men jeg er i samme rom. Jeg registrerer det hun driver med, at hun av en eller annen grunn vil tråkke meg ned. Så langt har jeg ikke gitt henne noe oppmerksomhet,  bare oppført meg vanlig, ignorert henne. Hva hadde dere gjort?

Jeg har lignende opplevelser på min arbeidsplass. Dette er egentlig bare et kompliment til deg, selv om det er forståelig at det oppleves som provoserende. Slike nedlatende kommentarer og baksnakking er sjalusi fra hennes side. Du er nok fysisk attraktiv og tiltrekkende som kan være provoserende for eldre kvinner. 

Anonymkode: 7932c...afe

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er sikkert sjalu fordi du er yngre og penere. Du kan velge å ignorere henne eller svare med "åh, jeg ser at du har fått mer grått hår...". 

Anonymkode: eb202...552

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hun høres sjalu ut. Er du mye yngre? Penere?

Anonymkode: 

Endret av oslomaraton
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tar du veldig ofte eller alltid deg personlig nær av ting folk sier på generell basis? 

Anonymkode: e4b63...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tar du veldig ofte eller alltid deg personlig nær av ting folk sier på generell basis? 

Anonymkode: e4b63...4d3

Overser du ofte skjulte kommentarer om deg og ditt?

Anonymkode: 2194f...8dc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teit oppførsel av ho, sjølv man ikkje likar genseren eller noko anna harmlaust nokon andre har på seg, så er det totalt respektlaust å sei det høgt. Ho har dårlig oppdragelse eller kognitiv svikt. 

Du er snill som ignorerer ho, evt kan du prøve sei frå på ein høfleg eller morsom måte slik nokon andre her føreslår:)

Anonymkode: 0b37a...1fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er bare 3 år yngre, men får ofte høre at jeg ser ut som.jeg er i  30.årene. Hun er helt ufyselig,  ser ofte på meg med forakt i blikket,  smiler falskt.  Flere av kolleger som har observert at hu er ufin overfor meg. Det er nok ingen overtolkning fra min side!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Veldig bra at du ignorerer henne. Du bør ikke vise at du reagerer på slile mennesker, men kan godt ta de på det ved å nøytralt si:

- Hva sa du? Jeg hørte ikke. Så må de gjenta den idiotiske kommentaren høyt, 

- Hva mener du med det/Hvorfor sa du det? Så må de reflektere over det de sa og forklare seg. 

- «Oi, det hørtes nesten ut som et stikk, også ler du. Var det ment som det/Det var vel ikke ment som det?» Denne fungerer på mange, siden de er vant med å slippe unna eder og galle de slenger ut. Da blir det med ett mer ubehagelig å være et negativ hespetre. 

Kan være lurt å prøve dette når andre er rundt dere og får med seg det som foregår.

Hadde jeg overhørt ts og denne kvinnen ta denne samtalen, så hadde jeg tenkt at ts bare driter seg ut

Hva sa du? Jeg hørte ikke. Så må de gjenta den idiotiske kommentaren høyt, 

Det ser virkelig ikke bra ut med kvinner over 50 (eller yngre for den saks skyld), med vippeekstansions eller hva dere kaller det. Helt enig med kollega som synes det er latterlig at det enkelte gjør med eget utseende. Trist hvis dette bare fortsette, håper de som er over 50 reflekterer litt over hva slags forbilde de ønsker å være for neste generasjon. 

Hva mener du med det/Hvorfor sa du det? Så må de reflektere over det de sa og forklare seg. 

kollega mente vel akkurat det hun sa, at det er ille det som skjer. Og hvis ts opplever det som et stikk, så er det vel kun fordi hun har dårlig selvfølelse og føler seg dust som må slenge på disse grusomme vippene. Ellers hadde hun aldri brydd seg. Med , det gjør hun

Anonymkode: a9db5...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps, du er over 50, men ser ut som du er i 30- årene? Da må du jo ikke bry deg, du er jo et unikum 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hadde jeg overhørt ts og denne kvinnen ta denne samtalen, så hadde jeg tenkt at ts bare driter seg ut

Det ser virkelig ikke bra ut med kvinner over 50 (eller yngre for den saks skyld), med vippeekstansions eller hva dere kaller det. Helt enig med kollega som synes det er latterlig at det enkelte gjør med eget utseende. Trist hvis dette bare fortsette, håper de som er over 50 reflekterer litt over hva slags forbilde de ønsker å være for neste generasjon. 

Hva mener du med det/Hvorfor sa du det? Så må de reflektere over det de sa og forklare seg. 

kollega mente vel akkurat det hun sa, at det er ille det som skjer. Og hvis ts opplever det som et stikk, så er det vel kun fordi hun har dårlig selvfølelse og føler seg dust som må slenge på disse grusomme vippene. Ellers hadde hun aldri brydd seg. Med , det gjør hun

Oi, er du helt sikker på at du ikke er en person som kommer med stikk selv? Det er ikke annet enn tragisk å holde på slik som kollegaen til TS.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Som deg. Du får ikke gjort noe med det, nemlig. 

Fordi det du beskriver her og velger oppfatte som «baksnakking» er bare helt normal tradisjonell kvinnelig sosialisering. De har en rangordning. Hun hakker på deg fordi hun er redd du skal komme inn over henne i rangeringen kvinnene på hennes alder og/eller i hennes sjikt har laget seg. Du får aldri bukt med slike hakke-ordener. Fordi dette er selve stammen - selve fundamentet - i sosialiseringen deres. Tar du vekk den så kan de ikke omgås hverandre - de vet ikke hvordan.

Løsningen er å ikke delta. Heldigvis kommer hele greia til å dø ut. Veldig få yngre kvinner sosialiserer på dette tåpelige viset. De er hyggelige mennesker, eller det folk over 50 kaller «woke».

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men kjære vene, da. Poenget er ikke om ts er eller ikke er stygg. Poenget er at å kommentere andres utseende er ufint. Det er vulgært. Det er lite dannet. Den som velger å gjøre det mangler helt normal folkeskikk. Det er poenget.

Du står fritt til å inni deg tenke «dette er stygt» alt du vil. Men det er tanker du må holde inni deg, dersom du ønsker oppfattes som et normalt fungerende voksent menneske. Det er tanker vi ikke sier høyt, som man sier til små barn som ennå ikke har fått filter. 

Anonymkode: fa922...0dc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, dette handler mere om.kollegaen sin egen selvfølelse. Jeg mener , hvorfor skal hun få vondt av noe andre velger å gjøre med utseendet sitt? TS har da ikke gjort noe galt,  vært ufin eller på.noen måte gjort noen handlinger som.har direkte påvirket andre.  Nei , tror kollegaen er misunnelig eller kjenner på egen frustrasjon over å ikke føle seg bra nok !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...