AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #21 Del Skrevet 19. desember 2024 katties skrev (3 timer siden): Ja, mange tips til hvordan! Det er farlig med mye plast i kroppen. Forskning har vist at plast i hjernen kan føre til alzheimer, slag og konsentrasjonsvansker. Plast i blodet kan skade nyrer og lever. Plast som kommer inn luftveiene kan skade lungene. Dette er forsket på og er bekreftet. Anonymkode: a70ee...308 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #22 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er farlig med mye plast i kroppen. Forskning har vist at plast i hjernen kan føre til alzheimer, slag og konsentrasjonsvansker. Plast i blodet kan skade nyrer og lever. Plast som kommer inn luftveiene kan skade lungene. Dette er forsket på og er bekreftet. Anonymkode: a70ee...308 Kilder? Anonymkode: 53903...d3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #23 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 18.12.2024 den 15.17): Jeg ønsker bare å vite hvor mye, siden vi alle mest sannsynlig har det i kroppen. Anonymkode: a70ee...308 Hvis du får vite hvor mye det er, hva vil det tallet si deg? Hva skal du sammenlikne med? Anonymkode: a6a97...e24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #24 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Kilder? Anonymkode: 53903...d3a https://www.forskning.no/miljo-plast/mikroplast-er-malt-i-blod-for-forste-gang-hva-betyr-det/2002948#:~:text=i gjennomsnitt var det 1,ifølge en pressemelding om studien. Anonymkode: a70ee...308 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #25 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Kilder? Anonymkode: 53903...d3a https://www.forskning.no/forurensning-hjertet-plast/forskere-fant-plastbiter-i-blodarene-til-mange-pasienter-de-hadde-dobbel-risiko-for-hjertesykdom/2337276 Anonymkode: a70ee...308 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 19. desember 2024 #26 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det er farlig med mye plast i kroppen. Forskning har vist at plast i hjernen kan føre til alzheimer, slag og konsentrasjonsvansker. Plast i blodet kan skade nyrer og lever. Plast som kommer inn luftveiene kan skade lungene. Dette er forsket på og er bekreftet. Anonymkode: a70ee...308 Hvorfor skriver du det til MEG? Jeg vet allerede at mye plast i kroppen er farlig. Det jeg sier er at det finnes MANGE tips til hvordan redusere det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #27 Del Skrevet 19. desember 2024 katties skrev (1 minutt siden): Hvorfor skriver du det til MEG? Jeg vet allerede at mye plast i kroppen er farlig. Det jeg sier er at det finnes MANGE tips til hvordan redusere det. Setningen var ufullstendig og jeg forstod ikke hva den andre skrev og du svarte på. Nå skrev du hele setningen og da forstår jeg hva du mente. Anonymkode: a70ee...308 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #28 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Kilder? Anonymkode: 53903...d3a https://www.dagbladet.no/nyheter/skrekkfunn-i-hjernen/82031205 Anonymkode: a70ee...308 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #29 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Kilder? Anonymkode: 53903...d3a https://www.theguardian.com/environment/article/2024/aug/21/microplastics-brain-pollution-health?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook&fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR2vaQw2PtOqE9MTDoe8AhaF10C55_dxflMrsOI0XRuKWywOZloqPmYE3j4_aem_bH-BX-LQZGl5KJ2tEy6fPQ Anonymkode: a70ee...308 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #30 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Da ville jeg sett om det var en måte å redusere det på i kroppen og sett på om det var noe jeg kunne endre på med min livsstil som kunne minimere muligheten for at plasten finner veien inn i kroppen min. Allerede har jeg blitt mer bevisst på å omgi meg med mindre plast i klær og andre ting. Anonymkode: a70ee...308 Det kan du gjøre uten å måle først. Egentlig trenger du ikke å måle. Vi har masse plast i kroppen alle mann. Det er bare å gå i gang med tiltakene dine. Anonymkode: a559a...306 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 19. desember 2024 #31 Del Skrevet 19. desember 2024 Kva skal du med tala/resultatet? Er ingenting du får gjort noko med uansett. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #32 Del Skrevet 19. desember 2024 Capazitet skrev (24 minutter siden): Kva skal du med tala/resultatet? Er ingenting du får gjort noko med uansett. Det er mulig at det går an å rense det ut. Anonymkode: a70ee...308 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 19. desember 2024 #33 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er mulig at det går an å rense det ut. Anonymkode: a70ee...308 I en alternativ verden ja. Ikke la deg lure 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #34 Del Skrevet 19. desember 2024 Capazitet skrev (43 minutter siden): I en alternativ verden ja. Ikke la deg lure Jeg mener det var en av forskningsartiklene som sa at det kan renses ut etterhvert hvis man unngår å utsette kroppen for mer plast. Anonymkode: a70ee...308 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #35 Del Skrevet 5. februar Helt sykt hvor mye plast vi omgir oss med, og skummelt at så mye havner i kroppens organer! https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/nye-hjernefunn-tilsvarer-en-vanlig-plastskje/17424746/ Anonymkode: a70ee...308 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coachshinny Skrevet 5. februar #36 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (På 18.12.2024 den 15.17): Jeg ønsker bare å vite hvor mye, siden vi alle mest sannsynlig har det i kroppen. Anonymkode: a70ee...308 Vi har aldri vært friskere eller levd lenger enn deg vi gjør i dag. Ja trolig har vi Micro plast i blodet, men tidligere var det mye annet, sykdommer vi ikke hadde medisiner mot, miljø gifter og andre giftstoffer vi omga oss med som ikke lenger er like aktuelle. Svar på spørsmålet ditt er nok som hen over skriver, du må nok være med i en forskningsgruppe eller noe. Beste rådet er å gå først vi din fastlege. Du kan også ta egne blodprøver ved å gå via Fürst, men litt usikker på om dem har utstyr eller mulighet til å ta blodprøver for å sjekke dette. Men hva så, om du har det, hva gjør du da? Det du kan gjøre er å unngå prossesert mat, mat pakket i plast, kun spise rene råvarer. Jeg tror ikke dette er et alvorlig problem for deg og menneskene generelt. Ville tro og at mediene, helsevesenet og FHI hadde vært mer på banen om dette begynner å bli et alvorlig problem for oss mennesker. Du er nok ikke mer utsatt enn andre, som er både friske eller syke eller hva nå enn det er. Jeg ville heller rettet søkelyset mot eksempelvis amalgam i tannfyllinger. Vet ikke om du er i den aldersgruppen som fikk det. Der har det vært fokus på om dette kan ha noe med vår helse å gjøre. Det er satt spørsmålstegn ved om dette gir oss kvikksølv i kroppen. Som er betydelig farligere enn eksempelvis eksponering for en akkumulering av Micro plast i blodet. Den er nok uansett hyre lav for de fleste av oss. Vet ikke din alder eller hvor lenge du har hatt fysiske symptomer og problemer eller vondter i kroppen. Tror nå allikevel det er mange andre mulige årsaker. Tror og eksponering for Micro plast var større i vår del av verden for et par tre tiår siden. Men uansett et interessant spørsmål. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #37 Del Skrevet 5. februar Coachshinny skrev (2 timer siden): Vi har aldri vært friskere eller levd lenger enn deg vi gjør i dag. Ja trolig har vi Micro plast i blodet, men tidligere var det mye annet, sykdommer vi ikke hadde medisiner mot, miljø gifter og andre giftstoffer vi omga oss med som ikke lenger er like aktuelle. Svar på spørsmålet ditt er nok som hen over skriver, du må nok være med i en forskningsgruppe eller noe. Beste rådet er å gå først vi din fastlege. Du kan også ta egne blodprøver ved å gå via Fürst, men litt usikker på om dem har utstyr eller mulighet til å ta blodprøver for å sjekke dette. Men hva så, om du har det, hva gjør du da? Det du kan gjøre er å unngå prossesert mat, mat pakket i plast, kun spise rene råvarer. Jeg tror ikke dette er et alvorlig problem for deg og menneskene generelt. Ville tro og at mediene, helsevesenet og FHI hadde vært mer på banen om dette begynner å bli et alvorlig problem for oss mennesker. Du er nok ikke mer utsatt enn andre, som er både friske eller syke eller hva nå enn det er. Jeg ville heller rettet søkelyset mot eksempelvis amalgam i tannfyllinger. Vet ikke om du er i den aldersgruppen som fikk det. Der har det vært fokus på om dette kan ha noe med vår helse å gjøre. Det er satt spørsmålstegn ved om dette gir oss kvikksølv i kroppen. Som er betydelig farligere enn eksempelvis eksponering for en akkumulering av Micro plast i blodet. Den er nok uansett hyre lav for de fleste av oss. Vet ikke din alder eller hvor lenge du har hatt fysiske symptomer og problemer eller vondter i kroppen. Tror nå allikevel det er mange andre mulige årsaker. Tror og eksponering for Micro plast var større i vår del av verden for et par tre tiår siden. Men uansett et interessant spørsmål. Det har blitt gjort nye funn i forskning angående plast I kroppen i nyere tid, og det tas opp stadig oftere i mediene nå om dagene. Selv om helsevesenet ikke har ropt alarm enda, så vil det nok bli tatt opp etterhvert når stadig mer publiseres av forskning i mediene. Anonymkode: a70ee...308 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coachshinny Skrevet 5. februar #38 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Det har blitt gjort nye funn i forskning angående plast I kroppen i nyere tid, og det tas opp stadig oftere i mediene nå om dagene. Selv om helsevesenet ikke har ropt alarm enda, så vil det nok bli tatt opp etterhvert når stadig mer publiseres av forskning i mediene. Anonymkode: a70ee...308 Ja forskningen avdekker stadig nye målinger av ulike materialer vi omgir oss med og som akkumuleres i kroppen. Klart det er ikke bra med Micro og nano plast partikler i kroppen. Det som med alt annet unaturlig vi får i oss. I tidligere tider var det fokus på Alzheimer og aluminium fra matlaging i aluminium kjeler og dagens bruk av aluminium folie. Ja det renses ut av kroppen, når eksponering stanser. Selv tungmetaller som bly og kvikksølv og kobber renses ut, men tar lang tid. Slik er kroppen fantastisk, til å rense opp å kvitte seg med unaturlige stoffer. Det var endel du ikke svarte på i mitt svar, blant annet alder, sånn ca og hvor lenge du har hatt fysiske problemer og mistanke til at du er Micro plast forgiftet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #39 Del Skrevet 5. februar Coachshinny skrev (6 timer siden): Ja forskningen avdekker stadig nye målinger av ulike materialer vi omgir oss med og som akkumuleres i kroppen. Klart det er ikke bra med Micro og nano plast partikler i kroppen. Det som med alt annet unaturlig vi får i oss. I tidligere tider var det fokus på Alzheimer og aluminium fra matlaging i aluminium kjeler og dagens bruk av aluminium folie. Ja det renses ut av kroppen, når eksponering stanser. Selv tungmetaller som bly og kvikksølv og kobber renses ut, men tar lang tid. Slik er kroppen fantastisk, til å rense opp å kvitte seg med unaturlige stoffer. Det var endel du ikke svarte på i mitt svar, blant annet alder, sånn ca og hvor lenge du har hatt fysiske problemer og mistanke til at du er Micro plast forgiftet? Jeg så ikke noe spørsmålstegn bak alder og tidsrom med symptomer. Jeg har vel hatt symptomer siden jeg var 14, men har eskalert nå det siste halvåret. Jeg er i slutten av 30-årene. Anonymkode: a70ee...308 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #40 Del Skrevet 5. februar Coachshinny skrev (6 timer siden): Ja forskningen avdekker stadig nye målinger av ulike materialer vi omgir oss med og som akkumuleres i kroppen. Klart det er ikke bra med Micro og nano plast partikler i kroppen. Det som med alt annet unaturlig vi får i oss. I tidligere tider var det fokus på Alzheimer og aluminium fra matlaging i aluminium kjeler og dagens bruk av aluminium folie. Ja det renses ut av kroppen, når eksponering stanser. Selv tungmetaller som bly og kvikksølv og kobber renses ut, men tar lang tid. Slik er kroppen fantastisk, til å rense opp å kvitte seg med unaturlige stoffer. Det var endel du ikke svarte på i mitt svar, blant annet alder, sånn ca og hvor lenge du har hatt fysiske problemer og mistanke til at du er Micro plast forgiftet? Mye betennelser I kroppen, men spesielt i beina. Og ja jeg har vært hos legen og sjekket alle symptomer opp mot eventuelle sykdommer. Så det er ikke noe uprøvd der. Anonymkode: a70ee...308 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå