AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #21 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Der tsr du desverre feil Jeg undrer meg over hvorfor hun ikke griper muligheter Hva annet det betyr for deg,driter jeg i😌👌 Anonymkode: 67e74...b95 Hun griper ikke muligheten fordi det ikke er viktig for henne å komme i gruppe med deg. Anonymkode: 7d5e9...16c 6 2 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #22 Del Skrevet 18. desember 2024 Det høres egentlig ut som hun prøver ha deg på avstand ja. Det må du tillate henne, DU kan ikke alene velge hvor nære venninner dere skal være. Utifra innlegget ditt her, virker det som du er interessert i å lage mye drama, og derfor trekker hun seg nok bare stille tilbake istedenfor å gjøre en stor ting ut av det. Gi henne fred. Anonymkode: 8d07e...366 5 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #23 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg undrer meg over hvorfor hun ikke griper muligheter Sannsynligvis fordi hun ikke ser dette som en mulighet på samme måte som du gjør. Kanskje hun tenker at det å begynne på universitet nettopp er en mulighet til å få nye venner (for dere begge), og ikke minst for å lære, og at det å være på samme gruppe kan være forstyrrende både for nye vennskap og for læring? Det høres ut som om du er mer avhengig av henne enn hun av deg, og det er jo trist, men da er det viktig å gi henne noe plass - klamrer du for hardt, kan hun føle seg fanget, og du oppnår kanskje det motsatte av det du ønsker, nemlig mindre kontakt. I tillegg er det virkelig ikke vanlig å be om å få komme på samme gruppe på universitetet, jeg ville aldri spurt om dette, da jeg ville opplevd det som noe det er flaut å spørre om. Det høres ut som du strever litt med vennskap og sosial kontakt, og heller ikke har så mye nytte av svarene du får her inne, stemmer det? Kanskje du kunne hatt nytte av å snakke med noen om dette? På universitetet er det vanligvis gode rådgivningstjenester, kanskje det hadde vært lurt med noen få samtaler der, de kan sannsynligvis gi bedre råd enn tilfeldige mennesker på et anonymt forum. Lykke til! Anonymkode: 2eaa2...29a 5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #24 Del Skrevet 18. desember 2024 Jeg mener ikke dette på en vond måte, men jeg synes kanskje du virker en smule umoden. Livet forandrer seg etterhvert som man vokser opp, og det krever også at relasjoner må endre seg hvis de skal holde ut. I tillegg sier du at hun har et barn? Ut ifra det du skriver, virker det som du har engasjert deg lite.. kanskje hun ikke har spurt deg om å møte henne, fordi du ikke har vist noen interesse for den delen av livet hennes? Anonymkode: d853b...22b 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #25 Del Skrevet 18. desember 2024 Noen vennskap er ment for å holde, andre ikke. Om dere virkelig er gode venner, så holder det om dere ikke havner i samme gruppe også. Kanskje du har godt av å bli kjent med litt nye folk, noe som er lettere om hun ikke kommer i samme gruppe som deg. Prøv å utvid nettverket ditt litt, kan hende vennskapet ditt blir bedre med venninnen din også da🙂 Anonymkode: ad41d...255 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #26 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Der tsr du desverre feil Jeg undrer meg over hvorfor hun ikke griper muligheter Hva annet det betyr for deg,driter jeg i😌👌 Anonymkode: 67e74...b95 Du er ganske ufin i svarene dine. Begynner å demre hvorfor venninnen din har tatt avstand, og ikke har noe særlig ønske om å havne i samme klasse som deg heller. Det er ingen som driver og bytter klasser på høyere utdanning bare for å komme i samme klasse som tidligere bekjente. Det er det du ikke skjønner. Du bare babler om å gripe muligheter. Det virker ikke som din venninne ser på det som "en mulighet", men heller som noe bra, det å havne i ulike klasser. Og når du er så opptatt av at HUN skal bytte klasse.... hvorfor "griper du ikke selv muligheten" og ber om å få bytte over til hennes? Hvorfor er det hun som skal gjøre det, og ikke du? Anonymkode: d29bc...441 5 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #27 Del Skrevet 18. desember 2024 Hva skal du studere? Anonymkode: 8d0cb...efc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #28 Del Skrevet 18. desember 2024 Jeg tror du må slappe av TS. Du er veldig analyserende på detaljnivå, og lurer veldig på om hun vil ditt og datt og synes ditt og datt. AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Har hatt en venninne i mange år, vi har kjent hverandre lenge og jeg har heller ikke et stort nettverk,generelt.. .... Vi starter på universitetet til nyåret sammen,og hun sier hun gleder seg til dette. I det siste har vi hatt litt problemer mellom oss,men nå skulle det være ryddet av veien, enten det,eller så sover hun i timen,og holder fast på en tid som ikke lenger er reell... Saken er at jeg synes det er ubehagelig å snakke med henne på grunn av dette, jeg er og bli mer og mer usikker på om hun virkelig har 1)gitt slipp på fortiden 2) kanskje vi(faktisk) aldri har vært så nære som det jeg trodde. Jeg vet at hun har hatt endel jobber iløpet av tiden jeg har vært arb ledig,og har fått seg noen venninner gjennom dette. Hun har et barn, er lite glad i fest,alkohol generelt-og sånn jeg kjenner henne,og hun tidligere har sagt selv,er hun ikke så veldig sosial. Hun har derimot nå begynt å vise takter til å holde meg på en armlengdes avstand. Dette merker jeg gjennom at hun lar mrg vite ting sent. Jeg opplever det som at hun kanskje ikke engang er interessert i at jeg får møte datteren hennes.(noenjeg i prinsippet tenkte ikke var viktig for henne generelt,at hun er veldig privat av seg. Men ikke at hun ikke ønsket at jeg spesifikt ikke skulle møte datteren hennes.) Iogmed at klassen vår er delt inn i forskjellige undergrupper,basisgrupper, så er det viktig for hvor ofte vi får sett hverandre. Havner vi i samme basisklasse,ser vi hverandre hver dag. Hvis ikke,får vi jo knapt tid til mer enn et nikk i gangene. Defor synes jeg det er så rart at hun ikke bare har spurt skolen, i en bisetning,om hun kam få komme inn i klasse <X2>? Hva har du å tape? Hun sier og gir uttrykk for at hun virkelig håper dette-men siden hun ikke har noe å tape på å spørre,synes jeg det hele virker som et spill for galleriet... ..uten at jeg helt skjønner hvorfor,fordi sånt er jo lett å avsløre,slik som jeg nå gjør... Greit,du har ikke nødvendigvis noe å vinne,men du kan mulig tape. Verste som skjer,er at det ikke skjer,og de bare trekker på skulderne. Derfor føler jeg hele dynamikken mellom oss er rar nå for tiden. Jeg ikke vil hun skal bli sur,hvis jeg spør henne om hvorfor hun ikke bare har spurt om å komme inn i min baisisklasse. Jeg vet også at hun ikke er spessielt nær en tidligere venninne av henne(nå en bekjent av meg) hvorfor hun snakker mye om dette led meg og hvor hun vil hen med dette, hvorfor jeg får vite om deres dynamikk, og hva jeg skal gjøre med den informasjonen,aner ikke jeg-for hun blir sur,dersom jeg tar dette opp.. Men det får jo meg til å begynne å tenke på hva hun egentlig mener om oss... Noen tips til å løsne opp? Vi starter jo på universitetet om noen uker bare,og vi begge er i samme båt,pluss litt dumt å niste vennskapet,før det kunne ha begynt på ordentlig.. Anonymkode: 67e74...b95 Det virker som du står i en krevende situasjon med venninnen din, og det er forståelig at du ønsker å finne ut av dynamikken mellom dere før dere starter på universitetet sammen. Her er noen tips som kan hjelpe deg med å løsne opp i situasjonen: 1. Kommunikasjon er nøkkelen Prøv å ta opp temaet med henne på en rolig og ikke-konfronterende måte. Du kan si noe som: "Jeg gleder meg veldig til at vi skal starte på universitetet sammen, men jeg føler at det har vært litt avstand mellom oss i det siste. Jeg lurer på hvordan du opplever dette?" Vær åpen og lyttende, og fokuser på hvordan du føler det, i stedet for å legge skylden på henne. 2. Unngå antagelser Det kan være lett å tolke signaler som et tegn på at noe er galt, men det er ikke alltid slik. Hun kan ha sine egne utfordringer eller bekymringer som ikke nødvendigvis handler om deg. Spør henne direkte, men forsiktig, om det er noe som plager henne eller om det er noe du kan gjøre for å bedre forholdet mellom dere. 3. Vær tydelig, men empatisk Hvis det er spesifikke ting som plager deg, som at hun ikke har spurt om å være i samme basisgruppe, kan du nevne det på en positiv måte: "Jeg har tenkt på dette med basisgrupper, og jeg hadde synes det var fint om vi var i samme. Har du vurdert å høre med skolen om muligheten for det?" 4. Sett grenser for deg selv Hvis du opplever at hun holder deg på avstand eller ikke ønsker å inkludere deg på samme måte som før, kan det være verdt å reflektere over hva du ønsker fra vennskapet. Husk at det er greit å akseptere at vennskap kan endre seg, og at begge må bidra for at det skal fungere. 5. Fokuser på det positive Minn henne (og deg selv) på det dere har til felles og det dere ser frem til sammen. Dette kan være en fin måte å gjenopplive vennskapet på. Foreslå aktiviteter dere kan gjøre sammen før studiestart, som en kaffeprat eller noe annet avslappende. 6. Vær forberedt på ulike utfall Selv om det kan være vondt, er det mulig at dere er i en fase hvor vennskapet har utviklet seg i forskjellige retninger. Det betyr ikke nødvendigvis at det er over, men det kan kreve tid og arbeid for å finne en ny balanse. Viktigst av alt: Gi rom for åpen dialog uten press, og vær villig til å lytte. Det kan hende hun ikke er klar over hvordan du oppfatter situasjonen, og en ærlig samtale kan rydde opp i misforståelser. Hvis hun derimot ikke ønsker å bidra til å styrke forholdet, kan det være lurt å fokusere på å bygge andre relasjoner når dere starter på universitetet. Ønsker deg masse lykke til! 😊 Anonymkode: dc69d...082 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #29 Del Skrevet 18. desember 2024 Macro skrev (37 minutter siden): Hæ? Er du full eller bare veldig spesiell? Dette er et velmenende råd, du må lære deg å kommunisere litt mer modent, relevant og hyggelig. Jeg stilte spørsmålet fordi jeg ville bidra til å nøste opp i problemet ditt. Som andre skriver virker du litt vel opptatt av å havne i samme gruppe som henne. Derfor lurte jeg på om hun var din sosiale bauta. Det kan nok bli flere utfordringer på universitetet enn bare relasjonen til den andre dama, med slike kommunikasjonsevner... Ts: hvorfor ber ikke du om å få bytte? Anonymkode: b8778...ae2 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #30 Del Skrevet 18. desember 2024 Med venner som TS, hvem trenger vel fiender? Anonymkode: ef6ea...deb 2 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 18. desember 2024 #31 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg tror du må slappe av TS. Du er veldig analyserende på detaljnivå, og lurer veldig på om hun vil ditt og datt og synes ditt og datt. Det virker som du står i en krevende situasjon med venninnen din, og det er forståelig at du ønsker å finne ut av dynamikken mellom dere før dere starter på universitetet sammen. Her er noen tips som kan hjelpe deg med å løsne opp i situasjonen: 1. Kommunikasjon er nøkkelen Prøv å ta opp temaet med henne på en rolig og ikke-konfronterende måte. Du kan si noe som: "Jeg gleder meg veldig til at vi skal starte på universitetet sammen, men jeg føler at det har vært litt avstand mellom oss i det siste. Jeg lurer på hvordan du opplever dette?" Vær åpen og lyttende, og fokuser på hvordan du føler det, i stedet for å legge skylden på henne. 2. Unngå antagelser Det kan være lett å tolke signaler som et tegn på at noe er galt, men det er ikke alltid slik. Hun kan ha sine egne utfordringer eller bekymringer som ikke nødvendigvis handler om deg. Spør henne direkte, men forsiktig, om det er noe som plager henne eller om det er noe du kan gjøre for å bedre forholdet mellom dere. 3. Vær tydelig, men empatisk Hvis det er spesifikke ting som plager deg, som at hun ikke har spurt om å være i samme basisgruppe, kan du nevne det på en positiv måte: "Jeg har tenkt på dette med basisgrupper, og jeg hadde synes det var fint om vi var i samme. Har du vurdert å høre med skolen om muligheten for det?" 4. Sett grenser for deg selv Hvis du opplever at hun holder deg på avstand eller ikke ønsker å inkludere deg på samme måte som før, kan det være verdt å reflektere over hva du ønsker fra vennskapet. Husk at det er greit å akseptere at vennskap kan endre seg, og at begge må bidra for at det skal fungere. 5. Fokuser på det positive Minn henne (og deg selv) på det dere har til felles og det dere ser frem til sammen. Dette kan være en fin måte å gjenopplive vennskapet på. Foreslå aktiviteter dere kan gjøre sammen før studiestart, som en kaffeprat eller noe annet avslappende. 6. Vær forberedt på ulike utfall Selv om det kan være vondt, er det mulig at dere er i en fase hvor vennskapet har utviklet seg i forskjellige retninger. Det betyr ikke nødvendigvis at det er over, men det kan kreve tid og arbeid for å finne en ny balanse. Viktigst av alt: Gi rom for åpen dialog uten press, og vær villig til å lytte. Det kan hende hun ikke er klar over hvordan du oppfatter situasjonen, og en ærlig samtale kan rydde opp i misforståelser. Hvis hun derimot ikke ønsker å bidra til å styrke forholdet, kan det være lurt å fokusere på å bygge andre relasjoner når dere starter på universitetet. Ønsker deg masse lykke til! 😊 Anonymkode: dc69d...082 Drit i det der, da! På tide at KG sparker ut de som velger å poste hele svar rett fra ChatGPT. Det er så hinsides lite interessant å lese "tankene" til en chatbot. Begriper du virkelig ikke det? Greit nok å referere til chatGPT i enkelte, mer konkrete tema, men spar oss for dette i debatter som handler om relasjoner mellom mennesker. Jeg fatter virkelig ikke motivasjonen til folk som driver med dette. Har du ingen selvstendige tanker? 6 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #32 Del Skrevet 18. desember 2024 ElectricScum skrev (1 minutt siden): Drit i det der, da! På tide at KG sparker ut de som velger å poste hele svar rett fra ChatGPT. Det er så hinsides lite interessant å lese "tankene" til en chatbot. Begriper du virkelig ikke det? Greit nok å referere til chatGPT i enkelte, mer konkrete tema, men spar oss for dette i debatter som handler om relasjoner mellom mennesker. Jeg fatter virkelig ikke motivasjonen til folk som driver med dette. Har du ingen selvstendige tanker? Enig. I dette tilfellet gav jo også KI veldig dårlige råd. Anonymkode: 2eaa2...29a 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #33 Del Skrevet 18. desember 2024 Du igjen, ja! Hva om at du faktisk tar rådene om å skaffe deg ekte hjelp på alvor, istedenfor å starte SJU TUSEN tråder her inne...? Anonymkode: a67a2...d23 2 1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #34 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo overhodet ikke uvanlig å lbske åvære i samme klasse og basiskurs som venninen din?? Hva slags venninner er det du har??😹 Anonymkode: 67e74...b95 Hva er usiler og Ibske?? Anonymkode: 17c64...641 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #35 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo overhodet ikke uvanlig å lbske åvære i samme klasse og basiskurs som venninen din?? Hva slags venninner er det du har??😹 Anonymkode: 67e74...b95 Dersom dere i gruppen skal levere inn oppgaver, ville jeg ikke vært i gruppen din. Du skriver veldig dårlig. Så utfra et akademisk utgangspunkt, hadde jeg fortrukket å holde privatlivet mitt utenfor skolen. Du høres også slitsom ut, masete og innpåsliten. Du ønsker å treffe barnet til denne venninna, mens hun er mer privat av seg. Man går ikke til skolens administasjon og sier: jeg vil være i basisbruppen med b95 på studiet, for hun er venninna mi og jeg ønsker å være med henne hver eneste dag. Man er voksen og går til sin gruppe også gjør man studiene sine. Anonymkode: 90469...61f 5 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #36 Del Skrevet 18. desember 2024 Du trenger hjelp asss🤣 må du virkelig opprette enda en tråd og deg og dine vanskelige venninneforhold?? Anonymkode: fb08a...d90 1 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #37 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du igjen, ja! Hva om at du faktisk tar rådene om å skaffe deg ekte hjelp på alvor, istedenfor å starte SJU TUSEN tråder her inne...? Anonymkode: a67a2...d23 Det er skrevet flere tråder om samme tema? Anonymkode: 90c7c...a82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuba Skrevet 18. desember 2024 #38 Del Skrevet 18. desember 2024 TS du får mye tyn her, ikke bry deg om det. Så flott at du skal begynne å studere! Ikke bry deg om "venninnen" din. Det er mye bedre å ikke være i gruppe med henne. Da blir det mye lettere for deg å finne nye venner som passer bedre til deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #39 Del Skrevet 18. desember 2024 Deg igjen... TS, dette begynner å bli pinlig. Anonymkode: 4af42...706 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #40 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Deg igjen... TS, dette begynner å bli pinlig. Anonymkode: 4af42...706 Det har vært pinlig i flere år allerede. Anonymkode: 3522a...737 3 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå