Gå til innhold

Usiler på venninne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Har hatt en venninne i mange år, vi har kjent hverandre lenge og jeg har heller ikke et stort nettverk,generelt.. ....

Vi starter på universitetet til nyåret sammen,og hun sier hun gleder seg til dette.

I det siste har vi hatt litt problemer mellom oss,men nå skulle det være ryddet av veien, enten det,eller så sover hun i timen,og holder fast på en tid som ikke lenger er reell...

Saken er at jeg synes det er ubehagelig å snakke med henne på grunn av dette, jeg er og bli mer og mer usikker på om hun virkelig har 1)gitt slipp på fortiden 2) kanskje vi(faktisk) aldri har vært så nære som det jeg trodde.

Jeg vet at hun har hatt endel jobber iløpet av tiden jeg har vært arb ledig,og har fått seg noen venninner gjennom dette.

Hun har et barn, er lite glad i fest,alkohol generelt-og sånn jeg kjenner henne,og hun tidligere har sagt selv,er hun ikke så veldig sosial.

Hun har derimot nå begynt å vise takter til å holde meg på en armlengdes avstand.

Dette merker jeg gjennom at hun lar mrg vite ting sent.

Jeg opplever det som at hun kanskje ikke engang er interessert i at jeg får møte datteren hennes.(noenjeg i prinsippet tenkte ikke var viktig for henne generelt,at hun er veldig privat av seg. Men ikke at hun ikke ønsket at jeg spesifikt ikke skulle møte datteren hennes.)

Iogmed at klassen vår er delt inn i forskjellige undergrupper,basisgrupper, så er det viktig for hvor ofte vi får sett hverandre.

Havner vi i samme basisklasse,ser vi hverandre hver dag. Hvis ikke,får vi jo knapt tid til mer enn et nikk i gangene.

Defor synes jeg det er så rart at hun ikke bare har spurt skolen, i en bisetning,om hun kam få komme inn i klasse <X2>?

Hva har du å tape?

Hun sier og gir uttrykk for at hun virkelig håper dette-men siden hun ikke har noe å tape på å spørre,synes jeg det hele virker som et spill for galleriet... ..uten at jeg helt skjønner hvorfor,fordi sånt er jo lett å avsløre,slik som jeg nå gjør...

Greit,du har ikke nødvendigvis noe å vinne,men du kan mulig tape. Verste som skjer,er at det ikke skjer,og de bare trekker på skulderne.

Derfor føler jeg hele dynamikken mellom oss er rar nå for tiden.

Jeg ikke vil hun skal bli sur,hvis jeg spør henne om hvorfor hun ikke bare har spurt om å komme inn i min baisisklasse.

Jeg vet også at hun ikke er spessielt nær en tidligere venninne av henne(nå en bekjent av meg)

hvorfor hun snakker mye om dette led meg og hvor hun vil hen med dette, hvorfor jeg får vite om deres dynamikk, og hva jeg skal gjøre med den informasjonen,aner ikke jeg-for hun blir sur,dersom jeg tar dette opp..

Men det får jo meg til å begynne å tenke på hva hun egentlig mener om oss...

Noen tips til å løsne opp?

Vi starter jo på universitetet om noen uker bare,og vi begge er i samme båt,pluss litt dumt å niste vennskapet,før det kunne ha begynt på ordentlig..

Anonymkode: 67e74...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er du veldig ung i tankegangen. Det er ikke vanlig på universitet å ønske seg å være i samme klasse som venninne. Dere er der for å lære. 

Hvorfor spør du ikke selv om å bytte kull egentlig? 

Tror dere begge kan ha godt av nye impulser 

Anonymkode: 770fd...32c

• Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man går ikke på universitet og ber om å komme i samme basisgruppe. Dere blir tildelt en gruppe og der er dere. På tide å vokse opp.

Anonymkode: 90469...61f

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Her er du veldig ung i tankegangen. Det er ikke vanlig på universitet å ønske seg å være i samme klasse som venninne. Dere er der for å lære. 

Hvorfor spør du ikke selv om å bytte kull egentlig? 

Tror dere begge kan ha godt av nye impulser 

Anonymkode: 770fd...32c

Det er jo overhodet ikke uvanlig å lbske åvære i samme klasse og basiskurs som venninen din??

Hva slags venninner er det du har??😹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil hun skal gi slipp på fortiden? Da står det ganske tydelig mellom linjene at du har gjort noe ille. Det er relevant å vte hva.

Ut i fra det du ellers skriver så tror jeg hun er moden for nye venninner.

• Liker 2
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tatt opp det med problemer fra fortiden? Hvis du har gjort noe som har hae gjort at hun mistet tilliten til deg feks. Så er tillit noe som må bygges opp og ikke er fikset over natten.

Ellers så synes jeg du henger deg altfor mye opp i at dere skal være i samme klasse. Dere går på universitetet og i grupper skal man jobbe, ikke henge sammen med venner. Det er også en kort periode og ikke noe vennskapet burde være bassert på. Hadde noen av mine venner mast på meg slik da vi studerte sammen hadde jeg nokk følt meg litt kvalt av dem.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo overhodet ikke uvanlig å lbske åvære i samme klasse og basiskurs som venninen din??

Den umodne holdningen du viser her, med personangrep som svar på ett saklig innlegg er kanskje grunnen til at venninen din trekker seg unna deg, hvis hun har vokst mer opp.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassebytte pga venninner på universitetsnivå? Det høres jo ut som barneskolen. Dere trenger ikke gå i samme klasse. Dere er i klasserommet for å lære og følge med, ikke sitte og hviske sammen som venninner.

Se på det at du ikke kjenner noen i klassen som en fordel. Du blir nødt til å være sosial og nødt til å snakke med andre, noe som er inngangsporten til mange potensielt NYE vennskap for deg. Mange får venner for livet på universitetet.

Ville ikke tenkt mer på dette med å gå i samme klasse. Dere skal på universitetet nå.

Anonymkode: d29bc...441

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Klassebytte pga venninner på universitetsnivå? Det høres jo ut som barneskolen. Dere trenger ikke gå i samme klasse. Dere er i klasserommet for å lære og følge med, ikke sitte og hviske sammen som venninner.

Se på det at du ikke kjenner noen i klassen som en fordel. Du blir nødt til å være sosial og nødt til å snakke med andre, noe som er inngangsporten til mange potensielt NYE vennskap for deg. Mange får venner for livet på universitetet.

Ville ikke tenkt mer på dette med å gå i samme klasse. Dere skal på universitetet nå.

Anonymkode: d29bc...441

Det e jo ikke det jeg sier,at drt er venninne nå eller aldri

Jeg sier, at dette er en mulighet,for oss, til å komme i samme klasse, som betyr noe helt annet enn å bare få tid til et nikk I gangene 

At man ikke velger en mulighet,når den er der, til å videreutvikle betyr ikke qt jeg forkaster hele vennskapet

Men jrg stiller meg undrende til hvorfor hun ikke velger å gjøre det

Hvis du ikke forstår problemstillinger,kam du holde deg unna å kommentere,for da er du tydeligvis ikke aktuell nok til å forstå hva dette dreier seg om heller😌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man går ikke og ber om en spesifikk gruppering på grunn av vennskap på høyere utdanning. Det er vilt pinlig. 

Anonymkode: 7acab...5ce

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macro skrev (Akkurat nå):

Er venninnen din din en eneste kilde til sosialt liv? Du virker veldig avhengig av henne.

Der tsr du desverre feil

Jeg undrer meg over hvorfor hun ikke griper muligheter 

Hva annet det betyr for deg,driter jeg i😌👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man går ikke og ber om en spesifikk gruppering på grunn av vennskap på høyere utdanning. Det er vilt pinlig. 

Du har missforstått hva settinger er i det hele tatt ....

Og da beviser du også at du er for gammel til å forstå deg på hva jeg spør om I samme slengen,pinlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Macro skrev (9 minutter siden):

Du vil hun skal gi slipp på fortiden? Da står det ganske tydelig mellom linjene at du har gjort noe ille. Det er relevant å vte hva.

Ut i fra det du ellers skriver så tror jeg hun er moden for nye venninner.

Enig . Hun høres ut som hun er på vei unna , men bare jatter med deg siden hun vet dere skal fortsette å treffes . Ikke vet jeg hva som har foregått i fortiden ( som du refererer til) . Men ofte er det sånn at man tilgir , men man glemmer ikke. Altsa at man ikke bærer nag , men heller ikke ønsker slippe den personen for tett innpå seg igjen . Du burde slutte å mase på henne . Gi henne space 

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg sier, at dette er en mulighet,for oss, til å komme i samme klasse, som betyr noe helt annet enn å bare få tid til et nikk I gangene 

At man ikke velger en mulighet,når den er der, til å videreutvikle betyr ikke qt jeg forkaster hele vennskapet

Hvis du ikke forstår problemstillinger,kam du holde deg unna å kommentere,for da er du tydeligvis ikke aktuell nok til å forstå hva dette dreier seg om heller😌

Det høres ut som du ønsker det mer enn henne . Å det må du bare respektere . Man kan jo være vennlig med folk , selv om man ( hun ) ikke ser et veninne -potensiale . 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Der tsr du desverre feil

Jeg undrer meg over hvorfor hun ikke griper muligheter 

Hva annet det betyr for deg,driter jeg i😌👌

Hæ? Er du full eller bare veldig spesiell?

Dette er et velmenende råd, du må lære deg å kommunisere litt mer modent, relevant og hyggelig. Jeg stilte spørsmålet fordi jeg ville bidra til å nøste opp i problemet ditt. Som andre skriver virker du litt vel opptatt av å havne i samme gruppe som henne. Derfor lurte jeg på om hun var din sosiale bauta.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og da beviser du også at du er for gammel til å forstå deg på hva jeg spør om I samme slengen,pinlig...

Om jeg hadde hatt ei vennine som reagerte som deg når noen er uenig med henne eller stilte henne spørsmål, så ville jeg iallfall ikke vært i samme klasse eller på samme gruppe og risikere å måtte ta side når hun var så umoden. Hadde gjort mitt for å unngå å havne i så flaue situasjoner.

Endret av Hannabanna
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tror oppriktig at løsningen på hennes problem er å ikke havne i samme klasse som deg.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Enten troller du, eller så er du ekstremt umoden. Reaksjonsmønsteret ditt i denne tråden gir utmerket forklaring på hvorfor du eventuelt fases ut av venninne.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det er ikke uvanlig å ville det, men jeg er enig med den du siterer at det er uvanlig å spørre. 

Anonymkode: ad41d...255

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...