Amossa Skrevet 23 timer siden #21 Del Skrevet 23 timer siden Nei, det synes jeg virkelig ikke at man skal. Har selv reist mye i forbindelse med jobb både i inn- og utland, og med overnatting borte både i 1 og 2 uker. Ja visst tar det tid å tenke gjennom hva man skal pakke, men sånn er det. Det tar tid å planlegge/gjøre klar klær til jobb hver dag - også når man bare skal på kontoret. Min trøst er at det går rutine i det etterhvert. Da går det raskt å pakke kofferten. Jeg hadde steilet om ansatte hadde regnet inn tid for pakking på reiseregning. Sånne folk er gjerne kjipe tvers igjennom, og de trekker alltid alt til egen fordel. De glemmer at arbeidsgiveren kanskje også "gir" gratis. Som tidligere leder har jeg mange eksempler. F.eks. hendte det at ansatte følte seg dårlig og dro hjem, eller det var lekkasje i huset, eller noen skulle hentes her og der (midt i arbeidstiden), at man skulle rekke ei ferge osv. osv. Tror du de ble trukket i lønn da? Nei. Da forventer en leder at fleksibilitet skal gå begge veier. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #22 Del Skrevet 23 timer siden Jeg reiser mye i jobb, men har aldri telt minutter og timer i de jobbene jeg har hatt, så det er ikke aktuelt å tenke på den måten. Å pakke til en jobbreise på kvelden er noe jeg gjerne byr på. Jeg ser nok på det som et privat gjøremål, uansett. Anonymkode: 6d32d...b54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #23 Del Skrevet 21 timer siden Jeg tror sjefen min hadde ledd seg skakk om jeg hadde sagt at jeg forventet lønn/avspasering for å trippelsjekke at passet var med, og de to minuttene jeg brukte på å gå opp på loftet å hente bagen min. Jeg har fast pakkeliste for jobbturer. Krysser av etter som jeg putter ting i bagen og sekken, ferdig. Ingenting som må dobbelsjekkes og trippelsjekkes. Reise-toalettmappe er pakket til enhver tid, kun daglige medisiner som fylles på. Vektbegrensninger har jeg ikke vært borti på jobbtur. Verktøy, utstyr og lignende som skal være med fra jobb pakkes og veies på jobb. Veier det over 10 kg blir det sendt som egen/ekstra kolli. Resten av bagasjen, altså mine klær, sko, toalettsaker etc er aldri i nærheten av å måtte veies. Eneste må vel være dersom det er snakk om en konferanse hvor det er utkledning, som hawaiifest på sommerkonferanse, da kan jeg finne på dra hjem en halvtime tidligere en dag for å stoppe innom å kjøpe ting til kostyme. Du sier du ikke vil ha svar fra de som ikke har tenkt over problemstillingen, men kun fra de som reiser ofte og vet dette tar tid. Dette blir ofte motsigende, for mange av oss som reiser ofte har så gode rutiner på pakking at dette ikke tar tid og heller ikke er en problemstilling vi tenker over. De eneste jeg vet om som bruker mer enn 10-15 minutter på å finne frem ting og pakke til en jobbtur, det er de som reiser svært sjeldent både i jobb og privat sammenheng. Anonymkode: 7f294...72b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #24 Del Skrevet 21 timer siden Ja, jeg pakker i arbeidstiden, så sånn er det betalt på den måten at jeg anser det som en arbeidsoppgave og ikke en fritidsoppgave. Men jeg skriver ikke overtid eller noe sånn, hvis det en gang blir sånn at jeg pakker etter arbeidstid. Anonymkode: cd97c...df3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #25 Del Skrevet 21 timer siden Har ca 100 reisedøgn i året. Har ikke falt meg inn en gang. Dessuten, er man vant til å reise er jo dette en fem minutters øvelse. Så veldig reisevant kan du ikke være? Anonymkode: 628a6...5ab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #26 Del Skrevet 21 timer siden 5 minutters rutinenen min; Har en toalettmappe for 2-3 dager, en for 4-7 dager, alt går i handbagasje. Legger alltid oppi påfyll rett etter forrige tur, da jeg husker hva som er tomt. Plukker ut et antrekk til hver dag. Velger farger og blazere som kan kombineres lett. Og to par innesko. Plukker så undertøy tilsvarende dager. Slenger opp i en myk joggedress til hotellrom. Og løpeklær tilpasset sesong. Alt i pakking cubes. Mappe med alt jeg trenger av ladere er klar, ser bare raskt over at alt er med, har duplikat av alt slik at jeg ikke må pakke opp og ned. Headset og nødbatteri lader jeg alltid siste dag på reise, slik at det er klart til ny reise. Toalettmappe, sko, elektronikk og pakkingcubes legges i cabinkoffert. Henter totebagen, legger over mappe med kort og pass, og en mappe jeg har med alt man trenger på farten (paracett, tampong, leppomade, airpods, et pudder med speil og noen andre småting). Vannflaske. Headset. PC. Et varmt skjerf. En liten skulderveske for kveldsbruk. Reiser alltid i hvite sneakers som også er løpesko. Og kåpe som passer både kjole og bukse, tilpasset sesong. Anonymkode: 628a6...5ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #27 Del Skrevet 18 timer siden Nei, aldri skrevet timer for verken å pakke før jobbreise, eller klargjøre meg til jobb på andre måter for den saks skyld. Anonymkode: 2df9b...115 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #28 Del Skrevet 18 timer siden Nei. Men det hadde vært gøy. Hilsen flyvertinne 🤭 Anonymkode: 814be...193 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 18 timer siden #29 Del Skrevet 18 timer siden nei, reiser du mye og har rutiner tar det 3 minutter å pakke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #30 Del Skrevet 18 timer siden EEEHHH NEEEI SELVFØLGELIG IKKKE!????? Hilsen ei som reiser hver uke, stort sett 2-3 dager per gang, alltid med fly, stort sett hotellovernatting. For øvrig vil jeg påpeke at man blir ganske rutinert etterhvert på hva man trenger, hvor mange og hvilke type klesplagg, toalettsaker er som regel klar siden jeg reiser hver uke osv. så det tar ikke lang tid. Jeg trenger ikke å trippelsjekke at jeg har med meg alt, det er kanskje sånt man gjør når man reiser en gang i året. Anonymkode: b752a...d1f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #31 Del Skrevet 18 timer siden Nei, jeg tenker det hadde blitt litt som å kreve betalt for å gjøre seg klar for en vanlig arbeidsdag. Anonymkode: e5f40...a48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 18 timer siden #32 Del Skrevet 18 timer siden (endret) Mannen har hatt jobbrelaterte i 10 år og aldri tenkt tanken engang. Ikke jeg heller. Du kan jo ta det betalt mot ubetalte dopauser på jobb da, eller...? Endret 18 timer siden av katties Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #33 Del Skrevet 17 timer siden Selvsagt ikke. Med mindre du jobber i museum og det du skal pakke ned og flytte er et stabbur i full størrelse. Anonymkode: be25b...10a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 17 timer siden #34 Del Skrevet 17 timer siden Der jeg jobber har vi ganske store friheter så lenge vi gjør jobben vår. Hadde noen begynt å kreve ditt og datt, hadde kravene ganske raskt blitt møtt av strengere ledelse. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå