AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Hvis du skal på en reise i jobbsammenheng, pleier du da å ta deg tid i arbeidstiden, eventuelt skrive mertid på det som går til å pakke hjemme før reisedagen? En ting er jo det som trengs til å utføre jobben, f.eks. verktøy og lignende som man klargjør på jobben. Men så skal man jo også ha med klesskift, div. ting fra badet, personlige ting som PC/tablet med ladekabler osv. Dobbel- og trippelsjekke at man ikke glemmer noe av reisedok, ID, bankkort osv. Alt skal jo finnes frem, sjekkes at det ikke overskrider vektbegrensninger og slikt. Det er jo ekstraarbeid som følger av at man skal reise, som det ikke ville vært behov for å gjøre i en vanlig hverdag. Jeg trenger ikke svar som "EEEHHH NEEEI SELVFØLGELIG IKKKE!?????" fra folk som aldri reiser selv, eller ikke har tenkt over problemstillingen. Men tar imot seriøse svar fra de som av og til reiser og forstår hva det går i, og har erfart at dette faktisk tar litt tid. Anonymkode: 89be0...e09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Jeg reiser stort sett hver uke i jobb med 2 - 4 overnattinger (140 hotell overnattinger i år), og aldri tenkt på dette som noe jeg skal skrive timer på. Har jo kontroll på tingene mine og rutiner ved pakking, så vil tro dette tar ca 15 min i snitt. Jeg har en sekk med pc og fin klær som går som cabin bagasje, en bag med verneklær/støvler/hjelm og en verktøykoffert. Bor på østlandet, er jobben syd for Trondheim kjører jeg bil, er den i nord, Sverige, Finland eller Tyskland er det som oftest fly. Anonymkode: a8199...6e3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden Jeg reiser mye til Asia og offshore på jobb men har ikke komt på å ta betalt for pakkingen, SÅ lang tid tar det ikke Anonymkode: 06269...a5b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden Du vet at helsepersonell må stille i uniform på jobb og ikke får betalt for å hente uniform og skifte før og etter skift hver dag? Sånn var det da jeg jobbet i helsevesenet sist. Anonymkode: c581d...dd3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden Hadde jeg aldri kommet på. Det tar jo ikke mange minuttene å putte ting i en koffert. Da jeg reiste mye med jobben var det ren rutine. Pakket på 5-10 minutter. Anonymkode: 29d78...26d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden Hvor lang tid bruker du egentlig på å pakke, ts? Anonymkode: 8c97a...f5a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden Reiser periodevis hver uke, to tre overnattinger. Pakkingen tar maks 10 min hvis det ikke er noe spesielt. Bruker samme sekk, og standardting tas aldri ut av den. Jeg tar heller ikke betalt for å finne fram det jeg skal ha med meg på kontoret. Anonymkode: 8d716...ef5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin70 Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden Hvis jeg har hjemmekontor før jeg drar på flyplassen midt i arbeidstiden "stopper" jeg ikke klokka de ti minuttene det tar å pakke. Hvis jeg pakker feks kvelden før reise skriver jeg ikke tid for pakkingen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden Å skrive opp 10 minutter for pakking fremstår veldig sært. Som om vi ikke kaster bort tid mens vi er i arbeid (på kg feks). Så det går opp i opp Anonymkode: 75952...187 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden Gud så sært. Nei det har aldri falt meg inn Anonymkode: 17168...e1a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden Nei, har aldri skrevet timer på dette. Synes ikke det er så mye mer tidkrevende enn å pakke med meg lunsj til jobb. Jeg har betalt lunsj også, men jeg tar meg ikke betalt for å lage den hjemme i tillegg til tiden jeg spiser den. Reiser du mye har du vel godt innarbeidede rutiner på dette? Det tar ikke meg mer en 5-10 min å pakke det jeg trenger for en 2-3 dagers tur. Anonymkode: a01e2...6ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden Jeg får ikke betalt for reisetid utenom vanlig arbeidstid, så at jeg skulle fått betalt for pakking er helt utenkelig😂😂😂 Anonymkode: fbb3b...73c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden Jeg reiser mye i jobb og kan helt ærlig si at dette aldri har falt meg inn å tenke på en gang. Så jeg syns det er utrolig spesielt at du faktisk vurderer det som et alternativ. Anonymkode: cd7a1...480 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden Gud så digg det hadde vært om arbeidsgiver betalte alt slikt🙏 Går unødvendig mye tid i å stryke skjorter til hverdags som hadde vært ganske nice å fått dekket. Anonymkode: c9491...b72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden Nei, det varierer jo veldig hvor lang tid folk bruker på å pakke. Jeg må pakke for 10 uker hver gang jeg skal på jobb, så det er litt mer enn å bare kaste noen truser og en tannbørste ned i en koffert. Kofferten står åpen i 2 uker, og jeg legger ned litt og litt, så jeg kan ikke si at pakking tar meg X minutter, ergo jeg kan ikke ta betalt for det. Dessuten får jeg betalt for antall dager jeg er på jobb, ikke for antall timer og minutter jeg faktisk jobber. Anonymkode: 019e4...4a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Del Skrevet 2 timer siden Nei. Er bort i fire uker, og dagen før går med til pakking, vasking og apotek før de siste tingene. Tar ikke betalt, en del av jobben Anonymkode: 9b9bf...8c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Del Skrevet 2 timer siden Den eneste som kan svare deg på dette, er arbeidsgiveren din. Om de er villige til å betale for det.. I konsernet jeg jobber, hadde det ikke blitt godtatt. Anonymkode: bc5ac...f77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #18 Del Skrevet 2 timer siden Nei, jeg har aldri gjort det. Jeg ser ikke på det som vesentlig annerledes enn å kle på meg godt før jeg skal ut, for eksempel. Hvis jobben skal ha en eller annen teambuilding-dag med ski oppe i marka må jeg gjøre forberedelser jeg ikke gjør til en vanlig arbeidsdag. Jeg ville likevel ikke skrevet tid for det heller. Jeg synes ikke spørsmålet er tullete eller fjernt, ikke på noen måte, men for meg er svaret på det faktiske spørsmålet et rungende nei. Jeg jobber ikke gratis, og jeg får betalt fra jeg går ut døren hjemme når jeg skal på jobbreise, men pakkingen oppfatter jeg ikke som jobb. Anonymkode: 9954c...16c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #19 Del Skrevet 2 timer siden Nei. Har jeg hjemmekontor før avreise og pakker i denne tiden er det jo for såvidt betalt, men har aldri falt meg inn å ha betalt for pakking dagen i forveien. Anonymkode: d0b6f...e03 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Del Skrevet 2 timer siden Hvis du legger frem dette for nær sagt hvilken som helst arbeidsgiver vil det oppfattes som særdeles spesielt, med rette. Har reist på en mengde jobboppdrag gjennom tiår, og tanken har ikke slått meg engang. Skrive timeliste for å få kompensert for at du leter frem tannbørste, pass og klær – veeeldig spesielt.... Høres neste ut som du er ansatt i en eller annet offentlig virksomhet dette her. Er vel bare slike plasser en slik tanke kan få grobunn. Anonymkode: 2f0b4...49a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå