Black&White Skrevet 8. februar #61 Skrevet 8. februar Snorkfrøkener skrev (2 timer siden): En annen ting, har dere tenkt noe på hentesett? Vi bor et stykke utenfor Oslo, så kan jo både være ruskevær eller kjempe varmt i juli liksom 🫣 Jeg har sett litt på dette settet https://perlemors-strikkedesign.myshopify.com/products/eucalyptus-settet vurderer å strikke romper, jakke, sokker og lue. Kanskje en ull/bomullsblanding... hmm... usikker 😅😅 Men er litt treg med strikkepinner, så må komme i gang snart 🙃 Haha, jobber også som barneskolelærer, og kjenner meg igjen 😂 Jeg har et tynt ull -hentesett fra lillelam, fra forrige frøken, så om det er kaldt blir det dette + teppe over.. Hvis det er veldig varmt blir det bare body og bukse fra Newbie, tror jeg ❤️ Så veldig fint ut det settet da! Skulle ønske jeg også kunne strikke 🤭
Snorkfrøkener Skrevet 8. februar #62 Skrevet 8. februar Black&White skrev (7 timer siden): Haha, jobber også som barneskolelærer, og kjenner meg igjen 😂 Jeg har et tynt ull -hentesett fra lillelam, fra forrige frøken, så om det er kaldt blir det dette + teppe over.. Hvis det er veldig varmt blir det bare body og bukse fra Newbie, tror jeg ❤️ Så veldig fint ut det settet da! Skulle ønske jeg også kunne strikke 🤭 Haha... jeg jobber i førsteklasse, og de er jo veldig veldig søte. Noen av de gir meg klem på morgenen, også bøyer de seg litt og klemmer magen og sier god morgen til den også 😅 Og om det blir litt mye bråk i klasserommet så er det alltid en som sier høyt: dere må være stille! Babyen får vondt i ørene 🥹❤️ Veldig søt gjeng jeg har nå 🥰 Jeg er veldig treg med strikkepinner, derfor jeg må bestemme meg snart 😅 Jeg liker bedre å sy 🥰 Går såå fort å få ferdig små barneklær 😅
Anononyma Skrevet 8. februar #63 Skrevet 8. februar Snorkfrøkener skrev (10 timer siden): Haha.. jeg jobber på barneskole, og har fortalt elevene at jeg er gravid. Jeg opplever nå at flere av barna plutselig står å stryker på magen min når de skal snakke med meg 😅😅 Synes egentlig ikke det gjør noe, men nå hansen av kollegaene mine begynt også 🫣 Så ja, man blir visst "allemannseie" når man er gravid 🙃 Så søtt med barna som er så engasjert da! 😍 Når det gjelder voksne er det liksom ikke fullt så søtt 😂 Snorkfrøkener skrev (10 timer siden): En annen ting, har dere tenkt noe på hentesett? Vi bor et stykke utenfor Oslo, så kan jo både være ruskevær eller kjempe varmt i juli liksom 🫣 Jeg har sett litt på dette settet https://perlemors-strikkedesign.myshopify.com/products/eucalyptus-settet vurderer å strikke romper, jakke, sokker og lue. Kanskje en ull/bomullsblanding... hmm... usikker 😅😅 Men er litt treg med strikkepinner, så må komme i gang snart 🙃 så fint! Må være fantastisk å kunne strikke sånt 😄 Her blir det nok å se an temperaturen, men vi har 3 min å kjøre fra sykehuset, så det er liksom ikke så farlig. Går nok for noe myk bomull + lillelam 😍 1
Lianne Skrevet 13. februar #64 Skrevet 13. februar Snorkfrøkener skrev (På 8.2.2025 den 10.36): En annen ting, har dere tenkt noe på hentesett? Vi bor et stykke utenfor Oslo, så kan jo både være ruskevær eller kjempe varmt i juli liksom 🫣 Jeg har sett litt på dette settet https://perlemors-strikkedesign.myshopify.com/products/eucalyptus-settet vurderer å strikke romper, jakke, sokker og lue. Kanskje en ull/bomullsblanding... hmm... usikker 😅😅 Men er litt treg med strikkepinner, så må komme i gang snart 🙃 Det var et nydelig sett, spesielt den heldressen! Den går rett inn på strikkelista mi! 😍 Jeg strikket Olives slåom og Kløverstrømpebukser uten fot (oppskrift fra Knitting for Olive) som hentesett til juli-22 barnet. Strikket i Jord Clothing Woolly light, og det ble ikke for varmt for baby selv om det var rundt 20 grader den dagen vi skulle hjem, men hadde med tynne bomullsklær i reserve også. Tipper jeg blir å strikke det samme settet i andre farger denne gangen, samboeren skjønner ikke hvorfor vi ikke bare kan bruke samme, men jeg vil at de skal ha hver sitt. Samme med babyteppe også. Men alt annet vi har tatt vare på blir nok gjenbruk ja 😅 1
Fame Skrevet 14. februar Forfatter #65 Skrevet 14. februar Passert 12 uker og kvalmen er endelig over 2
Anononyma Skrevet 21. februar #66 Skrevet 21. februar Vært på OUL i dag og her er det en perfekt lillebror som bor i magen 😄💙 Er så lettelse å få vite at alt er i orden, nå kan man liksom bare senke skuldrene, planlegge navn og vente på termin 🥰 1
Fame Skrevet 22. februar Forfatter #67 Skrevet 22. februar Anononyma skrev (9 timer siden): Vært på OUL i dag og her er det en perfekt lillebror som bor i magen 😄💙 Er så lettelse å få vite at alt er i orden, nå kan man liksom bare senke skuldrene, planlegge navn og vente på termin 🥰 Så koselig 🩵 jeg var på TUL her om dagen, og selv om gynekologen ikke ville si noe om kjønn så sa jeg at jeg synes det ser ut som jente. Hun sa "ut i fra nub er jeg enig". Så da får vi se på OUL om det stemmer at vi får en jente til 1
Lianne Skrevet 22. februar #68 Skrevet 22. februar Vi har også vært på OUL og her kommer det ei lillesøster! 😍 Og nå har jeg begynt å kjenne bevegelser også, veldig koselig og betryggende 😊 Ang. navn har jeg en storfavoritt, men mannen er ikke helt enig, dessverre. I mine øyne heter babyen allerede deg navnet. Så her har jeg begynt å foreslå navn jeg vet han ikke vil like bare sånn at han kanskje til slutt går med på favorittnavnet mitt 😅 2
Snorkfrøkener Skrevet 26. februar #69 Skrevet 26. februar Så fint å høre at alt står bra til med de små i magen ❤️ Hvordan er formen deres om dagen da, damer? Jeg synes det er sååå vanskelig med navn.. også vil jeg jo ha et som passer litt å si sammen med storesøster sitt også 🙃
Anononyma Skrevet 2. mars #70 Skrevet 2. mars (endret) Snorkfrøkener skrev (På 26.2.2025 den 11.20): Så fint å høre at alt står bra til med de små i magen ❤️ Hvordan er formen deres om dagen da, damer? Jeg synes det er sååå vanskelig med navn.. også vil jeg jo ha et som passer litt å si sammen med storesøster sitt også 🙃 Formen har vært helt upåklagelig noen uker nå! Har følt meg både energisk og «lett på fot». Men merket nå i helgen sammen med 2,5 åringen at alt liksom begynner å bli tyngre. Magen begynner å bli litt i veien for de verste tøyeøvelsene (måtte behovet for å ikle ungen i dress og sherrox MED strikk under beinet vennligst være over før den øvelsen blir umulig å gjennomføre!) og energien er oppbrukt til barne-TV. Bank i bordet er jeg likevel mye mindre i antall kg og mye friskere i dette svangerskapet enn i første, så er alt i alt strålende fornøyd! Navn er veldig vanskelig. Vi hadde jentenavn klart, men da det viste seg å være en lillebror på vei ble det tilbake i tenkeboksen. Enig i at det er fint om navnene passer noenlunde, eller ihvertfall er i samme «familie». Hadde blitt litt snodig med en Ola og en Maximilian på en måte 😅 Endret 2. mars av Anononyma
Fame Skrevet 3. mars Forfatter #71 Skrevet 3. mars Vi har guttenavn klart, og mest sannsynlig også jentenavn. Nub Theory sier at de tror jeg venter gutt, men selv tror jeg det er jente. Får vente og se her. Vi skal på OUL om en måned 1
Lianne Skrevet 4. mars #72 Skrevet 4. mars Herreguuud, jeg er så babysyyyk! 🤭 Har så lyst til og kose og lukte på baby at jeg nesten blir dårlig. Sitter så ofte å blar gjennom bilder fra da jenta vår var nyfødt og er så utrolig takknemlig for at vi skal få lov til å oppleve det en gang til! ❤️ Formen min er dessverre ikke noe å skryte av. Bekkenet er veldig smertefullt og begrenser meg veldig. Jeg er 70% sykemelding ut denne uken, fra neste uke av blir det 100% sykemelding resten av svangerskapet. Skal på noen kursdager i april og mai om formen tillater det, men forutenom det skal jeg ikke på jobb før mai neste år!! Jeg stortrives i jobben min og syns det er veldig vanskelig å skulle være borte så lenge, et skikkelig stort nederlag. Men helsa kommer først! Og den kapasiteten jeg har ønsker jeg å bruke på 2-åringen 🙂
Anononyma Skrevet 4. mars #73 Skrevet 4. mars Fame skrev (17 timer siden): Vi har guttenavn klart, og mest sannsynlig også jentenavn. Nub Theory sier at de tror jeg venter gutt, men selv tror jeg det er jente. Får vente og se her. Vi skal på OUL om en måned Så spennende! 😍 Her var det omvendt, Ramzi og nub sa jente, men jeg trodde nok innerst inne at det var gutt - og mammaen har ofte rett 😅 Lianne skrev (2 timer siden): Herreguuud, jeg er så babysyyyk! 🤭 Har så lyst til og kose og lukte på baby at jeg nesten blir dårlig. Sitter så ofte å blar gjennom bilder fra da jenta vår var nyfødt og er så utrolig takknemlig for at vi skal få lov til å oppleve det en gang til! ❤️ Formen min er dessverre ikke noe å skryte av. Bekkenet er veldig smertefullt og begrenser meg veldig. Jeg er 70% sykemelding ut denne uken, fra neste uke av blir det 100% sykemelding resten av svangerskapet. Skal på noen kursdager i april og mai om formen tillater det, men forutenom det skal jeg ikke på jobb før mai neste år!! Jeg stortrives i jobben min og syns det er veldig vanskelig å skulle være borte så lenge, et skikkelig stort nederlag. Men helsa kommer først! Og den kapasiteten jeg har ønsker jeg å bruke på 2-åringen 🙂 Så heldig du er som gleder deg sånn ❤️ Vår førstemann hadde låsninger i nakken og stramt tungebånd, de første månedene var fryktelig tøffe til vi fant ut hva som plaget han. Jeg stålsetter meg derfor for den første tiden og gleder meg heller til jeg har to store, flinke gutter 😅 Kjedelig å bli så låst og ikke få jobbet på så lenge Fordelen med gravidplager er jo heldigvis at man vet når det går over!
Fame Skrevet 1. april Forfatter #74 Skrevet 1. april Heia, hvordan går det med dere, damer? jeg har nettopp fått bekreftet at vi venter ei lita jente til 🩷 2
Anononyma Skrevet 7. april #75 Skrevet 7. april Fame skrev (På 1.4.2025 den 9.23): Heia, hvordan går det med dere, damer? jeg har nettopp fått bekreftet at vi venter ei lita jente til 🩷 Gratulerer med lillesøster i magen! 😍💖 Formen bra? Her går det greit. Begynner å bli tyngre, men er veldig heldig og kan fremdeles være i full aktivitet 😄 Sliter mest med påkledning egentlig. Føler ikke jeg får noen ting til å se ålreit ut på meg, og synes butikkene har så dårlig utvalg på gravidklær!
Fame Skrevet 7. april Forfatter #76 Skrevet 7. april Anononyma skrev (10 minutter siden): Gratulerer med lillesøster i magen! 😍💖 Formen bra? Her går det greit. Begynner å bli tyngre, men er veldig heldig og kan fremdeles være i full aktivitet 😄 Sliter mest med påkledning egentlig. Føler ikke jeg får noen ting til å se ålreit ut på meg, og synes butikkene har så dårlig utvalg på gravidklær! Ja, i grunn. Kjenner daglige bevegelser så det er veldig deilig. Begynner å føle meg ganske svær selv her. Det gikk mye fortere denne gangen enn første gang hvertfall Jeg har bare kjøpt sånne digge bukser fra Lager 157 som kan dras over magen. De er utrolig gode, og ikke så aller verst utseendet heller
Anononyma Skrevet 7. april #77 Skrevet 7. april Fame skrev (Akkurat nå): Ja, i grunn. Kjenner daglige bevegelser så det er veldig deilig. Begynner å føle meg ganske svær selv her. Det gikk mye fortere denne gangen enn første gang hvertfall Jeg har bare kjøpt sånne digge bukser fra Lager 157 som kan dras over magen. De er utrolig gode, og ikke så aller verst utseendet heller Godt å kjenne liv, merker veldig forskjell fra første her! Da hadde jeg morkake foran og veldig problem med å kjenne liv, en helt annen verden denne gangen med morkake bak 😄 Samme her, ble også mye fortere stor, nesten litt sånn fra en dag til en annen! Måtte spørre jordmor, var visst helt vanlig for andregangs 🙈 Takk for tips, de skal jeg sjekke ut 🤩
Snorkfrøkener Skrevet 13. april #78 Skrevet 13. april Fame skrev (På 1.4.2025 den 9.23): Heia, hvordan går det med dere, damer? jeg har nettopp fått bekreftet at vi venter ei lita jente til 🩷 Gratulerer så mye med ei lita jente ❤️ Her er formen grei. Merker jo at alt begynner å bli mye tyngre, og magen er svær og stadig i veien 😅 kle på hun på 2,5 år er en utfordring noen dager. Har også begynt å få litt stikking i symfysen, det er mye tidligere enn forrige gang, så det er kjipt. Men ikke noe problem enn så lenge! 🤞
Snorkfrøkener Skrevet 13. april #79 Skrevet 13. april Anononyma skrev (På 7.4.2025 den 14.20): Godt å kjenne liv, merker veldig forskjell fra første her! Da hadde jeg morkake foran og veldig problem med å kjenne liv, en helt annen verden denne gangen med morkake bak 😄 Samme her, ble også mye fortere stor, nesten litt sånn fra en dag til en annen! Måtte spørre jordmor, var visst helt vanlig for andregangs 🙈 Takk for tips, de skal jeg sjekke ut 🤩 Jeg hadde også morkake foran sist, men bak denne gangen. To heeeelt forskjellige opplevelser! Men veldig hyggelig å kjenne lillebror så godt 🥰 Her er det liv hele dagen, så ikke vanskelig å følge med på ham 😅
Snorkfrøkener Skrevet 16. april #80 Skrevet 16. april I dag er det 75 dager til termin for meg 🤩 Føles både kjempe lenge og altfor kort tid til 😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå