AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:05 #1 Del Skrevet onsdag kl 09:05 Kjøpte for en stund siden en brukt sofa. God kvalitet sofa. Men trekkene skulle absolutt hatt seg en vask. Er avtagbare trekk, men ser ut som de kun kan renses og ikke vaskes. Eller tar jeg feil? Anonymkode: 1db56...c3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:19 #2 Del Skrevet onsdag kl 09:19 Jeg bruker å vaske mine (som egentlig kun tåler kjemisk rens) på ullprogram og med lav sentrifugering. Anonymkode: 86b2e...e91 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:26 #3 Del Skrevet onsdag kl 09:26 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg bruker å vaske mine (som egentlig kun tåler kjemisk rens) på ullprogram og med lav sentrifugering. Anonymkode: 86b2e...e91 Ok. Jeg kan prøve. Kanskje vanskelig å få på igjen trekkene alene, men trenger sårt en vask disse trekkene. Anonymkode: 1db56...c3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jytte Skrevet onsdag kl 09:45 #4 Del Skrevet onsdag kl 09:45 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ok. Jeg kan prøve. Kanskje vanskelig å få på igjen trekkene alene, men trenger sårt en vask disse trekkene. Anonymkode: 1db56...c3d Ta de på før de er tørre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:08 #5 Del Skrevet onsdag kl 10:08 Jytte skrev (22 minutter siden): Ta de på før de er tørre. Ja. Takk Anonymkode: 1db56...c3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:22 #6 Del Skrevet torsdag kl 17:22 AnonymBruker skrev (På 18.12.2024 den 10.05): Kjøpte for en stund siden en brukt sofa. God kvalitet sofa. Men trekkene skulle absolutt hatt seg en vask. Er avtagbare trekk, men ser ut som de kun kan renses og ikke vaskes. Eller tar jeg feil? Anonymkode: 1db56...c3d Det der betyr vel at de ikke skal vaskes i maskin? Du kan kanskje prøve med ett trekk og måle før og etter vask og tørk om det er krympet? Hvilket materiale er de laget av? Anonymkode: dbd80...59f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:23 #7 Del Skrevet torsdag kl 17:23 Jytte skrev (På 18.12.2024 den 10.45): Ta de på før de er tørre. Ga, slik at fukten går inn i stoppingen, og hun får en eventyr skog av mugg i hele stoppingen? Et av de dårligste rådene på hele kg. Anonymkode: dbd80...59f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:57 #8 Del Skrevet torsdag kl 17:57 AnonymBruker skrev (På 18.12.2024 den 10.26): Ok. Jeg kan prøve. Kanskje vanskelig å få på igjen trekkene alene, men trenger sårt en vask disse trekkene. Anonymkode: 1db56...c3d Klipp opp en plastpose/søppelsekk i begge sider og legg over den delen av puta som skal inn i trekket først (åpningen mot deg). Dra trekket over puta og posen, og dra posen ut. Prøv å vaske ett trekk på 30 grader ullprogram med Milo e.l, og se hvordan det går før du vasker alle. Anonymkode: 4276a...a4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:15 #9 Del Skrevet torsdag kl 18:15 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Ga, slik at fukten går inn i stoppingen, og hun får en eventyr skog av mugg i hele stoppingen? Et av de dårligste rådene på hele kg. Anonymkode: dbd80...59f Det er et godt tips det. Er det rent blir det sjelden mugg av litt fukt. Spesielt når det er så tørr luft på vinteren. Trekkene blir heller ikke dyvåte av en vask, bare lett fuktig. Hentet fra https://omo.no/klesvask/vaske-sofatrekk/ Anonymkode: 42f8a...eed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:07 #10 Del Skrevet torsdag kl 20:07 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ga, slik at fukten går inn i stoppingen, og hun får en eventyr skog av mugg i hele stoppingen? Et av de dårligste rådene på hele kg. Anonymkode: dbd80...59f Definitivt det beste rådet angående sofaputetrekk å ha de på når de er fuktige. Da strekker du i tekstilet istedet for i sømmer og glidelåser, dermed sliter du ikke i stykker disse. Mindre slitasje, lengre levetid. Anonymkode: e8063...320 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #11 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er et godt tips det. Er det rent blir det sjelden mugg av litt fukt. Spesielt når det er så tørr luft på vinteren. Trekkene blir heller ikke dyvåte av en vask, bare lett fuktig. Hentet fra https://omo.no/klesvask/vaske-sofatrekk/ Anonymkode: 42f8a...eed Her regner jeg med at du uttaler deg mot bedre vitende. Å hente info om fukt og mugg fra produsent av vaskemiddel viser at du enten ikke forstår eller bevisst villeder? Et annet alternativ er at du har egeninteresse i å fremme reklame for OMO? Hva tørr luft angår så har du i hvert fall ikke kunnskap om det du uttaler deg om. Det hele blir rett og slett for dumt å bruke tid på å kommentere. Anonymkode: dbd80...59f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #12 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ga, slik at fukten går inn i stoppingen, og hun får en eventyr skog av mugg i hele stoppingen? Et av de dårligste rådene på hele kg. Anonymkode: dbd80...59f Jeg har formfin sofa og har på trekkene rett fra vaskemaskinen. Legger putene på tørkestativ rett fremfor varmepumpen. Vasker max to trekk om gangen pga størrelse og skånsom vask. Anonymkode: 0ffef...cd0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #13 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (21 timer siden): Ga, slik at fukten går inn i stoppingen, og hun får en eventyr skog av mugg i hele stoppingen? Et av de dårligste rådene på hele kg. Anonymkode: dbd80...59f De er jo ikke dryppende våte! Anonymkode: b648d...ce2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #14 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Her regner jeg med at du uttaler deg mot bedre vitende. Å hente info om fukt og mugg fra produsent av vaskemiddel viser at du enten ikke forstår eller bevisst villeder? Et annet alternativ er at du har egeninteresse i å fremme reklame for OMO? Hva tørr luft angår så har du i hvert fall ikke kunnskap om det du uttaler deg om. Det hele blir rett og slett for dumt å bruke tid på å kommentere. Anonymkode: dbd80...59f Nå var du morsom! Takk for en god latter på en stressende fredags ettermiddag Anonymkode: 42f8a...eed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #15 Del Skrevet 16 timer siden Har forresten gjort det selv flere ganger, og sofaputene mine er helt frie for mugg og fukt. Anonymkode: 42f8a...eed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jytte Skrevet 13 timer siden #16 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (På 19.12.2024 den 18.23): Ga, slik at fukten går inn i stoppingen, og hun får en eventyr skog av mugg i hele stoppingen? Et av de dårligste rådene på hele kg. Anonymkode: dbd80...59f Les de andre svarene. AnonymBruker skrev (23 timer siden): Det er et godt tips det. Er det rent blir det sjelden mugg av litt fukt. Spesielt når det er så tørr luft på vinteren. Trekkene blir heller ikke dyvåte av en vask, bare lett fuktig. Hentet fra https://omo.no/klesvask/vaske-sofatrekk/ Anonymkode: 42f8a...eed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå