AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #1 Del Skrevet 18. desember 2024 I min familie og i svigerfamilien kommer de med ønskelister til jul. Både barn og voksne, Tidligere har jeg alltid kjøpt fra den lista. Men må man egentlig det? Det er jo en ønskeliste. Hvordan gjør dere det, med folk som kommer med ønskeliste? Anonymkode: e2c60...75e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 18. desember 2024 #2 Del Skrevet 18. desember 2024 Jeg prøver å kjøpe noe som står på ønskelista. I den grad det er mulig, i hvert fall. Man gir jo gaver for å glede mottakeren, og da bør de jo få noe de har lyst på, ikke det jeg ev. synes de bør ha. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #3 Del Skrevet 18. desember 2024 Tenker også at man bør holde seg nærmest mulig ønskelista, hvis det ikke er ting som ligger over budsjettet mitt. Anonymkode: 89f31...dc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #4 Del Skrevet 18. desember 2024 Nja… Ønskeliste er greit, for da får jeg en idé om hva en person liker og er interessert i. Da kan jeg kjøpe noe fra lista eller noe i samme stil. Eksempel: i fjor ønsket tantebarnet seg en bestemt kokebok (skulle flytte på hybel i høst). Boka var for dyr for meg, så i stedet kjøpte jeg kjøkkenredskaper for den summen jeg hadde tenkt å gi. Når det gjelder barn vil jeg gjerne ha ønskelister, men jeg snakker også med foreldrene. Svært få barn skriver ullgenser eller støvler på ønskelista (hvis det da ikke gjelder en helt bestemt genser eller noen spesielle støvler…). Anonymkode: 38d3d...28b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #5 Del Skrevet 18. desember 2024 Jeg prøver å alltid finne noe utfra ønskelista. Det hender derimot at jeg oppdager noe jeg tenker at er perfekt, som ikke står på ønskelista. Det har alltid blitt godt mottatt her, men jeg kjenner jo de jeg kjøper til veldig godt. Ting kan også byttes. Er det til barn, rådfører jeg meg ofte med foreldrene før jeg kjøper utenfor ønskeliste. Men hovedregelen er å finne noe utfra ønskelista. Anonymkode: 04a3b...3c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #6 Del Skrevet 18. desember 2024 Jeg forstår at ønskeliste er en praktisk og god ting samtidig så synes jeg det er aaaalt for mye fokus på den.. Hva skjedde med å kjøpe gaver som faktisk er en liten suprise? Nå renner det vel inn med folk som haaater å få noe som ikke står på ønskelista 😅 Anonymkode: 030ab...446 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #7 Del Skrevet 18. desember 2024 Jeg kommer med ønskeliste fordi jeg synes jeg har mer en nok ting. Jeg trenger ikke så mye greier, det er bare irriterende. Så jeg ønsker meg ting jeg trenger. Påfyll av den typen krem jeg bruker, den typen ullundertøy jeg liker, kopper (fordi de gamle har fått skår). Kjøper folk noe annet, så blir det noe jeg ikke trenger, som bare fyller opp den lille leilighet min. Anonymkode: aac73...08f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #8 Del Skrevet 18. desember 2024 Du er ikke nødt til å kjøpe det som står på ønskeliste. Men du bør jo gjøre det siden det er det som er ønskene. Likevel bør du aldri kjøpe alternativer til ønskelista. Enten kjøper du ønskene akkurat slik de er, eller så lar du være å kjøpe fra ønskelista. Anonymkode: e8cd5...c3b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #9 Del Skrevet 18. desember 2024 Jeg lager ønskeliste for at det skal være lettere for giver i finne noe å kjøpe til meg som jeg trenger eller liker, men blir glad for gaver som jeg ikke har på ønskelista også. Prøver å kjøpe noe på ønskelista til de jeg kjøper til, slik at jeg vet det ikke havner i en skuff og aldri brukt, men noen har så håpløse lister, at man er nøtt til å finne på noe selv. Anonymkode: baa05...502 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 18. desember 2024 #10 Del Skrevet 18. desember 2024 Hvorfor vil du ikke kjøpe det som står på ønskelista? Ønskelista er jo der for å hjelpe de som skal kjøpe gaver, sånn at de kjøper noe som mottaker har bruk for. Kjøper du noe annet risikerer du jo at det blir liggende i en skuff fordi mottaker ikke trenger eller har lyst på gaven. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #11 Del Skrevet 18. desember 2024 Tenker det er greit å følge ønskelisten, man ønsker jo å glede mottaker. Anonymkode: 26c93...85c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisada Skrevet 18. desember 2024 #12 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): I min familie og i svigerfamilien kommer de med ønskelister til jul. Både barn og voksne, Tidligere har jeg alltid kjøpt fra den lista. Men må man egentlig det? Det er jo en ønskeliste. Hvordan gjør dere det, med folk som kommer med ønskeliste? Anonymkode: e2c60...75e Nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marleah Skrevet 18. desember 2024 #13 Del Skrevet 18. desember 2024 Hvis ønskelisten er spesifikk, forholder jeg meg til den. F. eks hvis ønsket er biografien til Donald Duck, så kjøper jeg ikke den til Mikke Mus. Men hvis det står bøker, kjøper jeg en bok som jeg tror vedkommende vil like. MEN jeg vil alltid legge ved byttelapp og gjøre det helt klart at jeg håper de bytter den om de ønsker det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #14 Del Skrevet 18. desember 2024 Nei det må man ikke, men når man går utenfor lista er det selvsagt en forutsetning at man er klar over at mottakeren vil sette pris på gaven. jeg har ofte valgt ting utenfor lista, men som sagt har jeg da visst at dette ville falle i smak hos mottaker Anonymkode: fb19b...334 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #15 Del Skrevet 19. desember 2024 MÅ selvfølgelig ikke det. Men hvis de har grå håndklær og sort duk på ønskelista, så kjøper ikke du gule håndklær og Orange duk fordi det var det du likte. Men å kjøpe noe helt annet enn det som står oppført fordi du tror det er noe de vil like er selvfølgelig innenfor. Selv kan jeg ikke skjønne de som ikke gidder følge ønskelisten når de faktisk har fått den, det er jo så mye enklere å handle da og du vet at tingen klaffer. Anonymkode: 021de...953 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #16 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): MÅ selvfølgelig ikke det. Men hvis de har grå håndklær og sort duk på ønskelista, så kjøper ikke du gule håndklær og Orange duk fordi det var det du likte. Men å kjøpe noe helt annet enn det som står oppført fordi du tror det er noe de vil like er selvfølgelig innenfor. Selv kan jeg ikke skjønne de som ikke gidder følge ønskelisten når de faktisk har fått den, det er jo så mye enklere å handle da og du vet at tingen klaffer. Anonymkode: 021de...953 Det har ikke falt deg inn at det kan handle om noe helt annet enn jeg ikke gidde? Jeg kan ta et personlig eksempel. Jula for noen år siden så ønsket nevøen min seg så si alle de tingene som gutter på hans alder da ønsket seg, men han hadde også en stor interesse for tog og når jeg da kom over en sjelden bok som omhandlet alt man kan tenke seg om tog, togreiser, togtyper og så videre var det selvsagt ingen tvil hos meg at jeg skal kjøpe den. Og for å si det mildt så var han i ekstase når han åpnet gaven fra meg og de andre gavene viet han ikke sin oppmerksomhet. Så det handlet ikke om at jeg ikke gadd å følge ønskelista. Det handlet om at jeg fant en gave som jeg visste han ville bli veldig glad for. Anonymkode: fb19b...334 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #17 Del Skrevet 19. desember 2024 Man må ikke, men vi pleier å gjøre det. Da er vi sikre på at folk får noe de trenger eller ønsker seg. Anonymkode: 9bf27...48e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Mocca* Skrevet 19. desember 2024 #18 Del Skrevet 19. desember 2024 Ønskelista kan være super når man sliter med å finne på gave til noen Men, jeg reiser ikke land og strand rundt for å få tak i noe på ønskelista, eller bruker mer penger enn planlagt fordi jeg ikke finner noe innenfor mine rammer på ønskelista. Jeg blir også glad for ting jeg får som ikke står på min ønskeliste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå