Gå til innhold

Er det rødt flagg om det går fort fra å begynne praten til å treffes?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Syns ikke det er et rødt flagg. Bedre å møtes kjapt, for å se om det er kjemi. Men ville ikke møttes på en hjemmedate, heller møttes for en kaffe feks

Anonymkode: 8225d...923

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å møtes fort er bare lurt. 

Å møtes hjemme hos en mann er for risikabelt. Noen menn tolker det som samtykke til sex

Anonymkode: 149ee...436

Gjør de det da? Jeg kan i forkant si at vi kan ha litt vin hos han men at det ikke kommer til å skje noe seksuelt den første gangen. Eller hva? 

Anonymkode: f4937...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gjør de det da? Jeg kan i forkant si at vi kan ha litt vin hos han men at det ikke kommer til å skje noe seksuelt den første gangen. Eller hva? 

Hvis det en kvinne SIER til en mann var nok, ville ikke voldtekter skjedd. Du kan si akkurat hva du vil hjemme hos den fremmede fyren men du har ingen som helst garanti for at han gidder å høre på deg, han gjør kanskje hva han vil med deg.

Det lønner seg å bli kjent med folk bittelitte granne (på en offentlig plass) før man setter seg i en situasjon der ingen kan hjelpe deg ut av vanskeligheter.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det er leit at du har opplevd noe slikt, og altfor mange opplever slikt. At du ikke føler deg trygg ved å dra på hjemmedate er noe annet enn å si at alle menn forventer sex om det blir hjemmedate. Som skaper unødvendig frykt og fordommer. De aller fleste menn står fult på kvinners side hva gjelde voldtekt, men viker unna når det legger opp til å spre frykt om alle menn

Anonymkode: 14ee5...b0e

Handler vel ikke om at jeg ikke føler meg trygg på det, jeg har bearbeidet ting og skjønner jo at ikke alle menn  er slik. Men uansett da. Det å dra hjem til noen man ikke kjenner ordentlig - det lugger litt for meg altså.  Mulig at de fleste menn står på kvinners side når det kommer til sånne ting - men det er urovekkende mange menn som foreslår hjemmedate. Det kan være latskap eller det kan være noe annet, men det gir hvert fall ikke (for min del) et særlig positivt inntrykk. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk må lære seg hva rødt flagg faktisk er. 

Anonymkode: 864a9...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Folk må lære seg hva rødt flagg faktisk er. 

Anonymkode: 864a9...287

Helt enig.

Anonymkode: 7821a...7d1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hvis dere treffes på kafe slipper du å snakke om sex på forhånd med en fremmed mann. Mye enklere vel?  Sjansen for at du ikke vil ha sex med han ever er tilstede altså. 

Og lettere å dra hvis det virkelig ikke er match 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hvorfor må dere absolutt møtes hjemme? Hvorfor er du så ivrig på å sette deg selv i en potensiell klein og farlig situasjon?

Anonymkode: 7821a...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han er ikke spesielt seriøs når han vil møtes hjemme. 

Anonymkode: e579f...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Å i det hele tatt nevne ordet seksuelt i forbindelse med avtale om første date gjør jo at man sender tankene inn dit. Er man ute etter gøyal moro, værsågod. Er man ute etter forhold, ikke nevn sex! 

Anonymkode: 1a6bc...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Å i det hele tatt nevne ordet seksuelt i forbindelse med avtale om første date gjør jo at man sender tankene inn dit. Er man ute etter gøyal moro, værsågod. Er man ute etter forhold, ikke nevn sex! 

Anonymkode: 1a6bc...5c9

Unnskyld meg, men om en mann er sånn en amøbe mentalt, at han tenker det blir sex av å høre at hun  ikke vil ha sex. Da er det et svar- Overgriper. Eller riktig alvorlig, burde til legen med det fordi han er så dum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Unnskyld meg, men om en mann er sånn en amøbe mentalt, at han tenker det blir sex av å høre at hun  ikke vil ha sex. Da er det et svar- Overgriper. Eller riktig alvorlig, burde til legen med det fordi han er så dum.

Trenger vel ikke å være amøbe. Eller mann engang. Jeg er selv kvinne 

Det er veldig intimt å snakke om sex. Altfor intimt til at de fleste tar opp tema med ukjente. 

Men hvis man velger å snakke om sex, så gjør det relasjonen plutselig mer intim. Altfor intim spør du meg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Trenger vel ikke å være amøbe. Eller mann engang. Jeg er selv kvinne 

Det er veldig intimt å snakke om sex. Altfor intimt til at de fleste tar opp tema med ukjente. 

Men hvis man velger å snakke om sex, så gjør det relasjonen plutselig mer intim. Altfor intim spør du meg 

Ingen oppegående person har lyst til å presse noen til noe de ikke har lyst til. Så jo, han er nødt til å være bortevekk på noen plan som burde vært instalert i han som mennekse for å kunne omtale han som en snill person.

Det som er sannt, er at alt for mange ikke er oppegående i det hele tatt, og det er derfor det er så viktig å luke ut godt på tinder, topp 10 møteplasser for amøber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har hatt flere hjemmedater som første date, og aldri har den tanken slått meg. Det du skriver her vitner bare om et veldig fordomsfullt og umodent syn på menn. Noe leserne ikke burde ta for god fisk

Anonymkode: 14ee5...b0e

Det er en grunn til at alle, absolutt alle, datingsider anbefaler å møtes offentlig første gang. 
Helt siden starten av nettdating har det vært første bud når det gjelder sikkerhet ved nettdating. 

Anonymkode: e11ea...51f

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er super skeptisk til dating etter at det har gått litt skeis med de andre. Nylig traff jeg en på tinder som åpenbart likte meg kjapt. Bare ei uke siden sendte han meg mld og jeg likte veldig godt hans måte å være på,  litt direkte og frempå. Igår ville han legge meg til på snap og vi fant ut at vi skal hjem til han å ha en koselig kveld sammen. Han har ikke et wow utseende men kjekk og liker energien hans. Hvordan burde det gå for seg? Knipe igjen og vente med all seksuelle greier? Han sier at han føler en tiltrekning til meg allerede, han liker måten jeg er på og er ut. Han er visst veldig nyskjerrig. Skal jeg satse på han og prøve? 

Ikke red flag, men om du ligger med han første kvelden så har han fått det han ville. Har vært borti flere som vil møtes kjapt, noen har ønsket fordi de ikke vil kaste bort tid på å chatte med fremmede, men de er seriøse og vil sjekke kjemi. Andre vil få seg et ligg så fort som mulig. Umulig å skille mellom de når de er på flørtern så tidlig, men ligger du så fikk han det han ville. 

Ville heller ha møtt han på et offentlig sted og tatt en øl eller to og sagt adjø og gått hver til vårt noen ganger før jeg hadde dratt hjem til han på besøk. Knip igjen en stund. 

Anonymkode: ac87d...d26

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å møtes raskt er utelukkende positivt, så slipper man og kaste bort tid.

Jeg tror ikke det er noen automatikk i at menn ser på hjemmedate som samtykke til sex, men som mann ville jeg ikke engang ha foreslått det. Synes det blir alt for krevende og intimt for første date. Da er det heller bedre å dra hjem og pule etter daten, hvis det er det begge vil.

Anonymkode: 43cca...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er super skeptisk til dating etter at det har gått litt skeis med de andre. Nylig traff jeg en på tinder som åpenbart likte meg kjapt. Bare ei uke siden sendte han meg mld og jeg likte veldig godt hans måte å være på,  litt direkte og frempå. Igår ville han legge meg til på snap og vi fant ut at vi skal hjem til han å ha en koselig kveld sammen. Han har ikke et wow utseende men kjekk og liker energien hans. Hvordan burde det gå for seg? Knipe igjen og vente med all seksuelle greier? Han sier at han føler en tiltrekning til meg allerede, han liker måten jeg er på og er ut. Han er visst veldig nyskjerrig. Skal jeg satse på han og prøve? 

Man drar ikke rett hjem til noen. Det er å gå rett inn i 'all seksuelle greier'. Han føler tiltrekning allerede? Det betyr at han er kåt...

Ikke noe å satse på med mindre du kun er ute etter å pule.

Anonymkode: 2e306...71e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har skrevet litt lengre opp i tråden her. 

Men vil kommentere en ting. Det er ikke slik at hjemmedate=overgriper eller at menn er farlige. Men det kan ha med forventninger å gjøre og det kan fort bli skuffelse og ugreie dersom han forventer sex og hun ikke. Det er en veldig personlig atmosfære med hjemmedate. 

Skulle kjemien ikke vært så god, så kan det for mange være et mer ubehagelig steg å avkorte daten og dra hjem. Særlig hvis du ser han har vartet opp med middag, eller snacks til film, eller hva nå enn folk gjør på hjemmedatene sine.  

Det er alltid bedre å ta de par første møtene på en mer uformell måte for å bli kjent og hvor man føler man er tryggere og har større frihet til å styre møtet slik man vil.  - Hvis ikke man er keen på sex , da. Det er lov. 

(Er mann selv. Inviterer ikke hjem første par datene)

Anonymkode: 6aac9...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Altså: Drit i hva som er HANS behov og ønsker: fokuser på DEG!

Målet ditt er ikke å få han til å like deg, men å føle på om han dekker dine behov.

Hvordan du gjør dette, må passe deg.

Du har allerede lagt til grunn og avtalt en intim setting. De er lagt ett handlingsrom for sex selv om det ikke er eksplisitt avtalt, men det er idioti å gå inn i en sånn setting og spille spill. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si det er en fordel å møtes kjapt.

Jeg kan vikle meg inn i ganske usunne mønstre, og bli akutt betatt altfor tidlig.

Da er det greit å få en kjapp realitycheck  etter ganske kort tid. (Jeg er av sorten som lett kunne blitt med på typ eksperiment hvor man gifter seg først og blir kjent etterpå :knegg: ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...