Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ganske ung enda, men tanker har begynt å nærme seg.. det å få barn Det er noe jeg gleder meg masse til og håper jo så klart at alt skal gå bra når den tid kommer.. Men noe jeg har tenkt litt på er det med p-piller. Jeg har nå gått på det i 4 år, og skal nok gå på det noen år til. Er det noen som vet hvordan det påvirker kroppen mht det å få barn.. Tar det lang tid før kroppen er "normal" igjen??

Jeg sliter også litt om dagen.. som sagt så er jeg ganske unge enda.. 20 år. men er så opptatt av barn.. ei i klassen min er gravid nå så det blir mye prat om det.. Jeg gleder meg utrolig til det blir min tur... Men jeg er så redd for å bli helt besatt av tanken... Har sagt til meg selv at jeg skal fullføre studiene førts. men nå som jeg er i et fast forhold med en som jeg kunne levd resten av livet sammen med er det vanskelig. Kan noe bare få det inn i hodet mitt at jeg bør vente. :roll: . eller hva synes dere??

hjelp..

Sina.mor

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første syns jeg du skal vente til utdannelsen din er fullført. Det er faktisk dyrt å ha barn så du trenger en grei inntekt for å forsørge barnet. En annen ting er at får du barn før utdannelsen er ferdig blir det vanskelig å fullføre siden. Det å ha barn er en fulltidsjobb. Ikke lett å studere i tillegg. Jeg snakker av erfaring. Ville aldri vært eldstemann foruten, men hadde jeg kunne valgt i dag ville jeg ventet til jeg var ferdig med utdanningen. Og jeg hadde bare igjen 4-5 mnd. av utdannelsen når jr. kom. :) Tøft nok å fullføre med avsluttende eksamener og en liten baby hjemme.

Og man sier vel at det kan gå i snitt ca. 6 mnd. fra man slutter med P-piller til man blir gravid. Dette er veldig forskjellig.

Noen blir gravide med en gang. Andre kan vente 1 år eller 2.

Skrevet

Jeg vet at det er tøft.. men tenker hele tiden sånn at : andre har klart det.. så hvorfor ikke jeg.. Men tusen takk for delte erfaringer...

Håper andre kan komme med flere.... trenger noen skikkelig skrekkhistorier tror jeg.. :ler:

Sina_mor

Skrevet

Kan nok ikke hjelpe deg med skrekkhistorier da, MEN DET ER J..... VONDT Å FØDE :ler:

Og andre har studert ferdig med barn før deg det er sant, men jeg tror ingen anbefaler det. Det er faktisk veldig tøft. Kan ikke se for meg hvordan jeg skulle klart det hadde jeg hatt mange år igjen, men det måtte gått da. Jeg for min del syns det var tøft nok med bare noen få mnd. igjen.

Skrevet

Hei Sina.

Jeg har det litt sånn, jeg også.... Men jeg har 2,5 år igjen av utdannelsen min... Skal bli siv.ing. Hvor lenge har du igjen? Jeg skal vente til jeg er ferdig, men det er jo lov å ønskedrømme litt. :wink:

Jeg skal følge med på tråden her, og se om det kommer noen skrekkhistorier.

Gjest Zalomine
Skrevet

Man kan jo bli gravid av å glemme EN pille. Noen blir altså gravid den første syklusen etter at de slutter. for de andre, det varierer nok like mye som for folk som nettopp har sluttet med annen prevensjon.

Jeg anbefaler helt klart å funnføre studiene, og få en fast jobb. men mangehar fått barn mens de studerer. Og klart det fint. Men det er krevende. Og du er bare 20. Vent et par år, det tar du ikke skade av. Det er så mye annet du kan oppleve nå, som du ikke kan når du har fått unger. Den friheten... Nyt livet. Unger er deilige, men du kan vente til studentlivet er over. Det vil i alle fall jeg anbefale.

Lykke til, uansett! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...