AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #1 Del Skrevet 18. desember 2024 Tenker ikke på dere som har to tette, det er hektisk, men mer 3-4 år mellom barna. Det jo selvfølgelig dobbelt opp, men lurer på om mann på den annen side også får litt igjen for det ved at de leker sammen istedenfor å henge på oss voksne osv. Anonymkode: 11370...b37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #2 Del Skrevet 18. desember 2024 Det er så klart to som skal følges opp og alt det der, men er ett pluss i at de aktiviserer hverandre litt også. Dessuten går jo all ledig tid allerede til barn nr 1, så er ikke som du taper noe fritid på å få barn nr 2. Anonymkode: c741c...0a3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #3 Del Skrevet 18. desember 2024 Det kommer an på barnet/barna. Anonymkode: 4d3ec...0a0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #4 Del Skrevet 18. desember 2024 Mindre sjanse for at de leker sammen hvis det er noen år mellom dem. 4 år mellom meg og min søster og vi ble ikke skikkelig venner før vi ble voksne Anonymkode: c0034...19f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #5 Del Skrevet 18. desember 2024 Nei det er ikke lettere, hverken om de er tette eller langt mellom fordi det er to ulike barn som har ulike behov som skal dekkes, at de kanskjeleker fint sammen en promille av tiden er ikke en faktor i regnestykket da de tilsvarende ikke gjør det. Anonymkode: a0b24...67f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #6 Del Skrevet 18. desember 2024 Jeg har tre barn, tre år mellom alle. De er tenåringer nå, - men sånt skjer etterhvert 🙃 Familien er stor og fin, barna har stor glede av hverandre. De er veldig forskjellige, hver sin personlighet, de backer hverandre, leker sammen, låner av hverandre, er hverandres forbilder og største konkurrenter. De trøster hverandre og søker råd hos hverandre. Anonymkode: a4f3d...4c1 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #7 Del Skrevet 18. desember 2024 Helt ærlig. Nei det er ikke lettere med 2🫣 Anonymkode: d0d61...e82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #8 Del Skrevet 18. desember 2024 Om du ikke vil ha krangling i hus så blr du holde det til 1 barn. Mine krangler hele tiden. Tenker innimellom på at det hadde vært nydelig å ha bare ett barn. Men så er de jo plutselig veldig gode venner og leker, ting går knirkefritt. Og da er jeg veldig glad for at jeg har to 😂 Anonymkode: 33737...43a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #9 Del Skrevet 18. desember 2024 Ingen av mine nærmeste venninner med 2+ barn sier det er enklere. Selve overgangen og barseltiden var ikke vanskelig, den var superlett i forhold til første gang hvor man ikke kunne noen ting og måtte venne seg til lite og oppstykket søvn, følelsene av å bli forelder og alt som følger med. Men så fort barseltiden var over og hverdagen satt inn så gires vanskelighetsgraden opp skyhøyt. Gikk igjennom en ekstremt hard fødselsdepresjon og var innlagt, vi kommer til å bare fortsette ha én fordi jeg tror ikke jeg overlever en graviditet og barseltid igjen. Så får det heller være egoistisk og hva enn pro-søsken folk mener. Jeg vil gjerne leve og være mamma for jenta mi. Anonymkode: 08b8f...cf7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #10 Del Skrevet 18. desember 2024 Kommer helt an på barna. Har 3,5 år mellom mine og det har vært mer krangel enn lek sammen. Nå føles 2 barn som 10, mens 1 barn føles som 0. Veldig enkelt når jeg bare har en av de om gangen med på ting, sammen er de dynamitt. Det sagt har jeg aldri angret på å få 2 barn og ville gjort det samme igjen. Synes det er fint at de har hverandre og selv om de krangler vet jeg de er veldig glad i hverandre også. Anonymkode: 77b83...69f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #11 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mindre sjanse for at de leker sammen hvis det er noen år mellom dem. 4 år mellom meg og min søster og vi ble ikke skikkelig venner før vi ble voksne Anonymkode: c0034...19f Samme her. 4 år mellom meg og min søster også, og vi lekte aldri sammen. Anonymkode: 5436e...959 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #12 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Samme her. 4 år mellom meg og min søster også, og vi lekte aldri sammen. Anonymkode: 5436e...959 Hvor mye har aldersforskjell å si? Mine tvillinger lekte sjelden sammen da de var små. Tvilling gutten og hans nesten 4 år eldre bror derimot. Alle er tenåringer nå, forsatt rolige de har nesten aldri kranglet. Er selv enebarn ville ikke det samme for mine. Anonymkode: 5896e...847 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #13 Del Skrevet 18. desember 2024 Så negative alle er her i forhold til tråder om hvor viktig søsken er og at 2 er mer som 2,5 enn 10😅😅😅😅 Anonymkode: 11370...b37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #14 Del Skrevet 18. desember 2024 Vil ikke si det er enklere med to nei, det er jo mer jobb å ha to stykker å passe på enn en… MEN det kan ikke sammenlignes med hvordan det er å gå fra 0-1 hvor du går fra å ha all verdens tid til bare deg selv til å være mamma 24/7. Det tar jo ikke noe mer tid å passe på to, men du sitter litt mindre på rompa enn når du har en. Men det at de kan leke sammen er en stor greie, de som sier at de har barn med stor aldersforskjell som ikke har lekt med hverandre har virkelig gått glipp av noe, for nå kan jeg lage middag og vaske opp mens barna, ikke nødvendigvis leker med det samme, men har selskap i hverandre og henger ikke på foten min Anonymkode: b7376...367 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #15 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Så negative alle er her i forhold til tråder om hvor viktig søsken er og at 2 er mer som 2,5 enn 10😅😅😅😅 Anonymkode: 11370...b37 Er ikke negative, bare ærlige. Vet ikke hvilket svar du var ute etter. Du kan få to barn som er kjempegode venner og du kan få to barn som hater hverandre. Jeg har tre tette. De to eldste krangler hele tiden, den minste krangler med ingen. Det er helt opp til barnas personlighet hvordan det blir. Jeg er eldst i en søskenflokk på 3. jeg er 4 år eldre enn nr 2. jeg syns begge søskena mine var pyton. Nå når vi er voksne er jeg så klart glad for å ha dem. Og svaret på spm ditt er at ja det er mer jobb med 2 enn 1 barn. Det skjønner ikke folk med ett barn før de får nr 2. Anonymkode: c0034...19f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjk Skrevet 18. desember 2024 #16 Del Skrevet 18. desember 2024 Vil ikke si det er lettere i hverdagen, blir en del krangling. På ferier derimot synes jeg det er lettere, slipper å aktivisere dem hvert våkne minutt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #17 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Om du ikke vil ha krangling i hus så blr du holde det til 1 barn. Mine krangler hele tiden. Tenker innimellom på at det hadde vært nydelig å ha bare ett barn. Men så er de jo plutselig veldig gode venner og leker, ting går knirkefritt. Og da er jeg veldig glad for at jeg har to 😂 Anonymkode: 33737...43a Jeg er sjeleglad for å bare ha ett barn 🥰 Har stor respekt for flerbarnsforeldre. Anonymkode: 04ab4...b2d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CX86 Skrevet 18. desember 2024 #18 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er så klart to som skal følges opp og alt det der, men er ett pluss i at de aktiviserer hverandre litt også. Dessuten går jo all ledig tid allerede til barn nr 1, så er ikke som du taper noe fritid på å få barn nr 2. Anonymkode: c741c...0a3 Veeel... All tid går jo ikke til barnet, man må ha litt egentid også! Og med to barn som skal kjøres til ditt og hentes på datt vil jeg påstå man taper litt fritid 😜 Her ble det med et barn, og det har holdt for min del. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #19 Del Skrevet 18. desember 2024 Det er 5 år mellom mine. Var som en lek å få nr 2 kontra nr 1. Første var en enorm omstilling og det føltes ut som veldig mye. Men nr 2 skle liksom bare rett inn i familien og skapte ingen store bølger. Vært 100% alene m begge hele veien. Anonymkode: b2fd9...261 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #20 Del Skrevet 19. desember 2024 Hvis det er 4 år mellom, så leker de vel ikke så mye sammen? Med mindre eldste synes det er stas å leke med småbarn. Anonymkode: b32b2...66a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå