AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #1 Del Skrevet 18. desember 2024 Jeg er en dame i 50 årene. har tre barn å barnebarn, min mann har i flere år drive å chatta med damer, gjerne unge som på sin egen alder, han er oppvokst med alkohol foreldre, hater bla jul, aldri med i selskaper, di fleste vennene har forsvinne en etter en.jeg har spesielt ett godt forhold til min ene datter, vi drar på turer sammen å har mye kontakt, dette har jeg fått mye kjeft for da han mener vi har ett farlig forhold, at jeg hele tiden yter hjelp til barna å barnebarna som betyr så mye for meg, han kan gå i mange dager å kjefte å kalle meg stygge ting, å sitte å kikke stygt på meg, ungene orker nesten ikke å komme på besøk for di føler seg velkommen når han er så mye i dårlig humør, han går gjerne å legger seg flere ganger om dagen. Prøver jeg å spør hva som er galt kjefter han å skriker at det er meg, å jeg skjønner ikke hva jeg gjør som er så galt, det er noe jeg burde skjønne inni hodet mitt fårjeg da beskjed om. Han er sint på alt å alle å det er min feil som han sier. Jeg går på tå å glemmer å puste når di periodene er. Han har for øvrig gått til psykolog noen ganger for noen år siden men di fant ikke ut hva som var galt med han. Han fikk ufør pga psyken for mange år siden men jeg syntes dette blir værre å værre å vet ikke mitt arme råd. Anonymkode: db67d...d2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #2 Del Skrevet 18. desember 2024 Forlat ham. Seriøst. Ingenting sv dette er i nærheten av hva en partner skal tolerere. Anonymkode: d3263...680 4 2 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #3 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er en dame i 50 årene. har tre barn å barnebarn, min mann har i flere år drive å chatta med damer, gjerne unge som på sin egen alder, han er oppvokst med alkohol foreldre, hater bla jul, aldri med i selskaper, di fleste vennene har forsvinne en etter en.jeg har spesielt ett godt forhold til min ene datter, vi drar på turer sammen å har mye kontakt, dette har jeg fått mye kjeft for da han mener vi har ett farlig forhold, at jeg hele tiden yter hjelp til barna å barnebarna som betyr så mye for meg, han kan gå i mange dager å kjefte å kalle meg stygge ting, å sitte å kikke stygt på meg, ungene orker nesten ikke å komme på besøk for di føler seg velkommen når han er så mye i dårlig humør, han går gjerne å legger seg flere ganger om dagen. Prøver jeg å spør hva som er galt kjefter han å skriker at det er meg, å jeg skjønner ikke hva jeg gjør som er så galt, det er noe jeg burde skjønne inni hodet mitt fårjeg da beskjed om. Han er sint på alt å alle å det er min feil som han sier. Jeg går på tå å glemmer å puste når di periodene er. Han har for øvrig gått til psykolog noen ganger for noen år siden men di fant ikke ut hva som var galt med han. Han fikk ufør pga psyken for mange år siden men jeg syntes dette blir værre å værre å vet ikke mitt arme råd. Anonymkode: db67d...d2e Farlig forhold til datteren din fordi dere drar på turer sammen?! Eneste forholdet som høres farlig ut her er jo forholdet til denne mannen. Han er psykisk syk og driver psykisk vold mot deg. Hvorfor gidder du? Hva får du ut av å være i forhold med denne mannen?! Han ødelegger jo dun relasjon til dine egne barn og barnebarn. Kom deg ut før det er for sent. Anonymkode: fbb8e...4dc 6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaneel Skrevet 18. desember 2024 #4 Del Skrevet 18. desember 2024 Dra!!!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #5 Del Skrevet 18. desember 2024 Du er i 50-årene, hvor gammel er han? Han går og legger seg flere ganger om dagen sier du? Jobber han ikke? Beklager... hvorfor er du sammen med han? Bare forlat denne taperen, han tilfører ikke noe godt i livet ditt - snarere tvert i mot! Anonymkode: 46a7f...99e 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #6 Del Skrevet 18. desember 2024 En "psykisk" mann? Det betyr jo ikke noe Anonymkode: a2fe4...6e2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #7 Del Skrevet 18. desember 2024 Mener du psykisk syk? Ja, absolutt. Mer vesentlig, åpenbart en skadelig drittsekk. Se hva du selv skriver, liksom. Og gå. Løp. Anonymkode: 0ec81...dd8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 18. desember 2024 #8 Del Skrevet 18. desember 2024 han er ufør pga psykisk sykdom og som du sier har blitt verre - hva mer trenger du for å vite svaret ditt TS? Han er ufør pga psykisk sykdom, han oppfører seg dårlig mot deg, du er så preget at du glemmer puste for svingende! Du burde avslutte dette forholdet ASAP 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #9 Del Skrevet 18. desember 2024 Han utfører psykisk vold mot deg og det vil ødelegge deg raskt og fullstendig. Du vil selv utvikle psykiske trauma som du vil føle på kroppen hvis du ikke allerede har gjort det. Men, jeg håper du ber noen om hjelp for å komme ut av ekteskapet. Og gå uten at han vet det på forhånd. Har ikke lyst å lese i VG om ennå en kvinne som har blitt myrdet av sin mann. Ja, de fleste som utfører psykisk vold utfører etter hvert også fysisk vold og tiden når en kvinne skal forlate en psykisk syk mann er den farligste tiden, og da ting oftest eskalerer. Anonymkode: 069b8...556 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #10 Del Skrevet 18. desember 2024 Han er psykisk syk ja. Er ufør pga psyken også. Og du bor sammen med dette mennesker? Hvorfor flytter du ikke fra han? Vil du ha det sånn resten av livet? Anonymkode: 468a9...a8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #11 Del Skrevet 18. desember 2024 Du er fortsatt «ung» og kan få mange fine år alene. Vil du leve som du har det nå i 30 år til? Anonymkode: f8e9a...68c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #12 Del Skrevet 18. desember 2024 Det viktigste forholdet er forholdet til barn og barnebarn. Virker som du har veldig fint forhold til dem. Derimot til denne mannen er det et veldig destruktiv forhold. Hvis du legger disse forholdene i hendene dine og veier dem, hvilke forhold gir deg den beste følelsen? Der har du svaret på hva du bør gjøre Anonymkode: c0533...f1d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #13 Del Skrevet 18. desember 2024 Det er lett å gi deg et enkelt råd her: det er bare å skille seg og la ham seile sin egen sjø. Hvorfor vet du ikke din arme råd? Kast ham ut. Allier deg med og få hjelp fra barna dine. Anonymkode: 130cb...55e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 18. desember 2024 #14 Del Skrevet 18. desember 2024 Det hadde jeg ikke orket år ut og år inn. Har han aldri gode perioder og ingen vilje til å bli bedre så hadde jeg tatt ut skilsmisse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #15 Del Skrevet 18. desember 2024 Siden dere er gift, har du vel lovet å være med ham og støtte ham i både gode og onde tider? Hva med å prøve å hjelpe ham? Still ham et ultimatum om han er negativ. Anonymkode: af778...4bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #16 Del Skrevet 18. desember 2024 Ikke bare gå, løøøp! Denne mannen er skadelig for deg. Han prøver også å ødelegge ditt forhold til dine nærmeste. Du må forlate han, men vær forsiktig og oppsøk gjerne krisesenter. For mange triste saker i år der kvinner har prøvd å forlate skadelige menn. Anonymkode: 73b75...3a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #17 Del Skrevet 18. desember 2024 Ja, du har en alvorlig psykisk syk mann, og det kan høres ut som han muligens er i psykose. Du vet ikke din arme råd nei, det er helt vanlig når man er så tett på problemene og ikke klarer å løfte blikket og se rasjonelt på situasjonen. Du må forlate denne mannen, du kan ikke bli. Tenk på både deg selv, barn og barnebarn. Mannen din er tapt. Flytt i dag til noen av barna dine. Pakk med deg det mest nødvendige av klær og toalettsaker. Husk viktige dokumenter, mobil, lader, eventuelt nettbankbrikke og pass. Dersom dere deler kontoer må du ta kontakt med banken og be om hjelp. Er det absolutt ikke plass hos barna dine så drar du på krisesenter. Og så tar du det derfra. Du må sørge for skilsmisse og deling av midler osv, men dette tar tid, og det må ikke gjøres i dag. Ta uansett kontakt med krisesenter, de har flere ulike tilbud, blant annet der du kan komme til samtaler uten å bo der. De vil være uvurderlig støtte for deg nå. Ta kontakt med fastlege og be om en time der. På et eller annet tidspunkt (når du er trygg og har landet litt) må du ta kontakt med din manns fastlege, samt kommuneoverlege og melde bekymring for din manns helse. Han er ikke ditt problem, men det er anstendig å melde bekymring til de riktige instanser og så får de vurdere veien videre for han. Du må ut derfra! NÅ!! Husk at julen er høytid for partnerdrap, ut, ut, ut! Anonymkode: 2200b...54e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #18 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Siden dere er gift, har du vel lovet å være med ham og støtte ham i både gode og onde tider? Hva med å prøve å hjelpe ham? Still ham et ultimatum om han er negativ. Anonymkode: af778...4bd Nei og nei! Kun nei, og atter nei. Og bare nei! Anonymkode: 468a9...a8c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 18. desember 2024 #19 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Siden dere er gift, har du vel lovet å være med ham og støtte ham i både gode og onde tider? Hva med å prøve å hjelpe ham? Still ham et ultimatum om han er negativ. Anonymkode: af778...4bd De ekteskapsløftene er det vel de færreste som tar bokstavelig. Det er uansett neppe meningen at man skal holde ut med psykisk mishandling gjennom flere år. Det er naivt å tro at man kan hjelpe eller stille ultimatum til mennesker med slike problemer, de trenger profesjonell hjelp - hvis de da i det hele tatt er villig til å ta imot hjelp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 18. desember 2024 #20 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er en dame i 50 årene. har tre barn å barnebarn, min mann har i flere år drive å chatta med damer, gjerne unge som på sin egen alder, han er oppvokst med alkohol foreldre, hater bla jul, aldri med i selskaper, di fleste vennene har forsvinne en etter en.jeg har spesielt ett godt forhold til min ene datter, vi drar på turer sammen å har mye kontakt, dette har jeg fått mye kjeft for da han mener vi har ett farlig forhold, at jeg hele tiden yter hjelp til barna å barnebarna som betyr så mye for meg, han kan gå i mange dager å kjefte å kalle meg stygge ting, å sitte å kikke stygt på meg, ungene orker nesten ikke å komme på besøk for di føler seg velkommen når han er så mye i dårlig humør, han går gjerne å legger seg flere ganger om dagen. Prøver jeg å spør hva som er galt kjefter han å skriker at det er meg, å jeg skjønner ikke hva jeg gjør som er så galt, det er noe jeg burde skjønne inni hodet mitt fårjeg da beskjed om. Han er sint på alt å alle å det er min feil som han sier. Jeg går på tå å glemmer å puste når di periodene er. Han har for øvrig gått til psykolog noen ganger for noen år siden men di fant ikke ut hva som var galt med han. Han fikk ufør pga psyken for mange år siden men jeg syntes dette blir værre å værre å vet ikke mitt arme råd. Anonymkode: db67d...d2e Bestem deg her og nå for at neste jul feirer du og barna uten denne drittsekken . Uansett diagnose : han er en relasjonstyrann . Du/dere får det 1000 ganger bedre uten han . I know ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå