Gå til innhold

Kreft? Blødning fire år etter postmenopausen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nå er jeg ganske så bekymret etter å ha fått blødninger fire år etter at jeg mistet mensen. Bruker HRT. Leste et sted at «det betraktes som kreft inntil det motsatte er bevist». Har et nært familiemedlem som er død pga kreft i underlivet. Kan noen trøste og berolige meg?

Anonymkode: acee5...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

For ca 1 år siden så fikk jeg blødninger, å det er vel 10-12 år siden jeg mistet mensen.

Min første tanke var kreft, å jeg fikk en legetime. Legen sa at det kan være kreft, men det kan også være andre ting, å hvis det viser seg at det er kreft så blir fokus hvordan man skal behandle kreften. Hun sa også at det idag er gode prognoser på mange ulike kreft typer. Legen sa også at mange damer tror at de har fått igjen mensen og at de går med blødninger i 2-3 år før de tar det opp med lege. Blødningene mine kom i sykluser, så jeg blødde ikke konstant. Jeg følte meg roligere med en gang.

Jeg ble henvist til sykehuset og gynekolog. Fikk time der 2 dager etter legetimen, så kreftalarmen gikk. Uken etter var jeg på sykehuset til pre-op time, operasjon uken etter det igjen. Så det gikk slag i slag i 2 uker. 

Det var ikke kreft jeg hadde, men jeg har visst noe som kan være forløpet til kreft og de satte inn hormonspiral. Jeg var til kontroll 6 mnd etter, å gyn var ikke fornøyd med resultatet så jeg måtte begynne med hormoner i tillegg, å da skal jeg på kontroll igjen etter 3 mnd. Hvis det da ikke er ønsket resultat så tenker jeg livmoren blir fjernet. 

Så med intense blødninger og menssmerter, gyn undersøkelser osv, så har stort sett 2024 gått til dette. Men jeg føler meg godt ivaretatt. 

Anonymkode: 911f1...043

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min fikk sterke blødninger i fjor (nesten 70), så ille at hun måtte ha blodoverføring til slutt.

Det var en helt ufarlig (men veldig plagsom!) muskelknute. Ikke uvanlig det heller. Prøv å ikke bekymre deg på forhånd, men gå til legen og sjekk det ut.

Anonymkode: f7947...4b2

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...