AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #1 Del Skrevet 18 timer siden 100? 200? 500? Hva er det meste du har sendt? Og når går folk til avisen? Anonymkode: 31c6a...79d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #2 Del Skrevet 18 timer siden Og alt du søker på er stillinger du faktisk er kvalifisert (ikke overkvalifisert...) og egnet for? Med mindre du kan vise til åpenbar forbigåelse (typ kombinasjon attraktiv utdannelse utenlandsk navn) kommer det neppe så mye ut av å gå til pressen - i de fleste tilfeller er det forståelig for leserne hvorfor ting er som de er og det man først og fremst får vist fram er mangel på selvinnsikt... Anonymkode: 3f1de...d6c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #3 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Og alt du søker på er stillinger du faktisk er kvalifisert (ikke overkvalifisert...) og egnet for? Med mindre du kan vise til åpenbar forbigåelse (typ kombinasjon attraktiv utdannelse utenlandsk navn) kommer det neppe så mye ut av å gå til pressen - i de fleste tilfeller er det forståelig for leserne hvorfor ting er som de er og det man først og fremst får vist fram er mangel på selvinnsikt... Anonymkode: 3f1de...d6c Jeg personlig tenker ikke å gå til pressen. Jeg er nysgjerrig på antall sendte søknader de har sendt, og om jeg har rett til å klage nå som jeg har sendt et helt lass. Har fått en økende trang til å klage litt, har holdt kjeft ganske lenge. Jeg søker på alt som ikke krever utdanning, men gjerne der jeg kan dra inn egen erfaring. Jeg har selv utdanning(er) og har jobbet i mange år, men det er stor konkurranse for tiden. Blir stadig anbefalt å bare finne meg en jobb, en hvilken som helst en, men jeg vet ikke helt om de har forsøkt dette selv og sett at det ikke nødvendigvis fungerer som før. Men fint om folk svarer på spørsmålene da. Anonymkode: 31c6a...79d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #4 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg søker på alt som ikke krever utdanning, men gjerne der jeg kan dra inn egen erfaring. Jeg har selv utdanning(er) og har jobbet i mange år, Hvilket vil gi deg en helt annen statistikk enn de som bare søker én type stillinger knyttet til en spesifikk utdannelse/kompetanse, og derfor svært relevant for spørsmålet (og svaret på en god del av avslagene er antagelig at du er overkvalifisert). Anonymkode: 3f1de...d6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 7 timer siden #5 Del Skrevet 7 timer siden Blir vel fort 50+ søknader for første jobb etter studie. Deretter går det mye fortere. Da vil jeg tro det blir intervjuer på rundt 50% Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Del Skrevet 7 timer siden Jeg husker jeg var ganske lei og klaget da jeg bikket 100 søknader og kun 5 intervju hvor jeg hver gang ble innstilt som nr. 2. Måtte til slutt flytte til andre siden av lander for å få jobb. Det lønnet seg og jeg kunne velge og vrake i jobber på hjemplassen etter kun et år i bransjen. Anbefaler deg å vurdere å flytte om du allerede ikke har gjort det. Anonymkode: 3a7be...5d1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Del Skrevet 7 timer siden Tenker at om du ikke får noen napp etter 25 søknader så er det på tide og vurdere hvordan du skriver søknadene dine. Om de går i eksakt samme mønster og dette hele tiden gir dårlig respons kan det være lurt å få hjelp til søknadsskriving/ endre denne så den blir mer attraktiv og spisset mot den spesifikke stillingen du søker. Klaging/sutring er lite konstruktivt, så det gjør bare at folk mister respekten for deg. Anonymkode: 2a5f2...513 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden I Oslo: 100. I Hammerfest 10. Er du sosionom, sykepleier eller vernepleier: Send 10 og få 10 i mange tilfeller. Anonymkode: 5210c...6e0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): 100? 200? 500? Hva er det meste du har sendt? Og når går folk til avisen? Anonymkode: 31c6a...79d Da søker du nok på jobber du ikke er kvalifisert for, da har du faktisk ingen rett til å klage. Litt for mange overvurderer egne evner og mener /tror selv de er veldig flinke,uten at andre har samme inntrykk. Når folk ansettes blir det som regel også ringt referanser, får du dårlige referanser så er du ikke interessant for de fleste arbeidsgivere. Anonymkode: 271a3...cfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden Sender du over hele landet slik mange politiutdannede gjør tenker jeg det er greit å klage etter 100 søknader. Er en veldig begrenset utdanning med tanke på jobbmuligheter for nyutdannede, staten bestiller utdanningen og staten står for jobbene. Anonymkode: c90fc...196 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): 100? 200? 500? Hva er det meste du har sendt? Og når går folk til avisen? Anonymkode: 31c6a...79d Har aldri sett folk går til avisen om de ikke får jobber de søker......da bekrefter vedkommende at de har dårlig dømmekraft, så de som ikke har ansatt vekommende har gjort en god vurdering, tenker jeg. Anonymkode: 271a3...cfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden Shit. Tror jeg har sendt til sammen 20 søknader i livet mitt. Har kun videregående. Når jeg gidder å jobbe og sender søknader går det kjapt hver gang. Flaks? Anonymkode: 064b5...606 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå