AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #101 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Alhamdulillah takk søster for at du er sterk i troen og beskytter din ære og kvinnelighet. En hijab hajaba, å skjule og gjemme, utenfor hjemmet. La din ektemann være den eneste som får se ditt vakre hår. Ikke hør på alle negative ord her. Allah vil belønne deg og den belønning vil være større enn noen jobb kan gi deg. Bor du i Oslo i hvert fall er folk mer åpne og aksepterer hijab. Null stress. Gå i fred søster. Inshallah Anonymkode: f35f5...800 Det er mer akseptert i Oslo fordi det er flere av dere. Hijaben gjør det vanskelig å få jobb, men for all del. Gå med den og gjør din Alla stolt. Alla vil gi deg belønning? Haha ok. Alla betaler lånet ditt og kjøper maten din. Anonymkode: b0678...891 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #102 Del Skrevet 18. desember 2024 Mitt inntrykk som hijabi som arbeider i rekrutteringsbransjen, blant annet innenfor økonomifaget, er at det er større sjans for å bli diskriminert, enten pga. alder, religion, navn etc. jo lavere utdanning du har. Jo mer kompetanse du har å sette rett på CV-en desto mindre har disse tingene å si. Det er lett å komme med masse antagelser om at en med hijab for eksempel har masse omsorgsoppgaver i hjemmet og dermed har mindre tid og overskudd til jobb dersom man søker på en jobb som ikke krever spesifikk kompetanse. Har du en lang CV som viser utdanning og erfaring innenfor et fagområde så har du allerede bevis på at det ikke er tilfelle. Anonymkode: f4bfb...a29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 22. desember 2024 #103 Del Skrevet 22. desember 2024 Tråden er ryddet for nedsettende innhold, latterliggjøring og svar til dette. Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #104 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 17.12.2024 den 22.48): Hei! Jeg har ønsker om å studere økonomi neste år og bli siviløkonom. For meg handler dette om en trygg fremtid og muligheten til å bidra i samfunnet. Men som ung kvinne som bærer hijab, er jeg usikker på hvor realistisk denne drømmen er. Vi lever i et Norge som stadig blir mer mangfoldig, men flere studier og undersøkelser viser at minoritetskvinner, spesielt de med synlige religiøse plagg, møter utfordringer i arbeidsmarkedet. Jeg lurer derfor på om arbeidsgivere kan dømme min kompetanse eller potensial på grunn av hva jeg har på hodet, heller enn hva jeg har i hodet? Anbefaler dere studie for meg? Jeg er redd for at min hijab kan bli en barriere når jeg skal søke jobb. Er det noen der ute som har erfaringer med dette? Kjenner du en siviløkonom som bærer hijab, og hvordan har deres vei ut i arbeidslivet vært? Jeg håper å høre erfaringer og tanker rundt dette Anonymkode: 72839...540 Trenger du den hijaben da egentlig? 🤍 Anonymkode: 22e3b...da2 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #105 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 17.12.2024 den 23.38): Kompetansen din er viktigere enn hva du kler på deg. Og hijab er jo null problem lenger i større byer i Norge, dette er normalisert. Anonymkode: ce284...eb9 Neeeei, på overflaten må du jo bukke nikke neie, men når du kan velge så tror jeg det blir et problem. Går nok, men lettere uten. Anonymkode: 0261b...726 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #106 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 18.12.2024 den 15.13): Alhamdulillah takk søster for at du er sterk i troen og beskytter din ære og kvinnelighet. En hijab hajaba, å skjule og gjemme, utenfor hjemmet. La din ektemann være den eneste som får se ditt vakre hår. Ikke hør på alle negative ord her. Allah vil belønne deg og den belønning vil være større enn noen jobb kan gi deg. Bor du i Oslo i hvert fall er folk mer åpne og aksepterer hijab. Null stress. Gå i fred søster. Inshallah Anonymkode: f35f5...800 Haram bror, du hindrer henne i å tjene masse penger. Anonymkode: 0261b...726 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #107 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 17.12.2024 den 22.48): Vi lever i et Norge som stadig blir mer mangfoldig, men flere studier og undersøkelser viser at minoritetskvinner, spesielt de med synlige religiøse plagg, møter utfordringer i arbeidsmarkedet. Jeg lurer derfor på om arbeidsgivere kan dømme min kompetanse eller potensial på grunn av hva jeg har på hodet, heller enn hva jeg har i hodet? Anbefaler dere studie for meg? Anonymkode: 72839...540 Å signalisere at en tilhører en hatefull ideologi, vil alltid ha noe negativ effekt, men jo mer "vanlig" ens hatefulle ideologi er rundt en, jo mindre ille personlige konsekvenser får det, men dertil større samfunnsmessige problemer. Er derfor muslimer flytter til Norge, for å bo i muslimske land er ikke så artig, som du sikkert vet, og det er jo pga ideologien det. Før du promoterer en ideologi med symboler, anbefaler jeg at du leser koranen, og at du virkelig blir trygg på at du mener at dette er en god ideologi å dedikere livet ditt til å vise støtte for. Det står noen helt sinnsyke og forkastelige ting, som du ville blitt kastet ut av kvinneguiden om du skrev at du støttet, i denne "hellige" boken, som er muhammeds ord og en perfekt mann angivelig (og antar du er enig i det) AnonymBruker skrev (På 17.12.2024 den 22.48): For meg handler dette om en trygg fremtid og muligheten til å bidra i samfunnet. Anonymkode: 72839...540 Vil du faktisk bidra til samfunnet , og ikke bare deg selv og din egen økonomi, ta 5 minutter og les denne https://www.quora.com/What-are-some-horrifying-verses-in-Quran Også etterpå bruk 5 minutter til å filosofere litt. Takk. Anonymkode: 0ae1e...873 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #108 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 17.12.2024 den 22.48): Hei! Jeg har ønsker om å studere økonomi neste år og bli siviløkonom. For meg handler dette om en trygg fremtid og muligheten til å bidra i samfunnet. Men som ung kvinne som bærer hijab, er jeg usikker på hvor realistisk denne drømmen er. Vi lever i et Norge som stadig blir mer mangfoldig, men flere studier og undersøkelser viser at minoritetskvinner, spesielt de med synlige religiøse plagg, møter utfordringer i arbeidsmarkedet. Jeg lurer derfor på om arbeidsgivere kan dømme min kompetanse eller potensial på grunn av hva jeg har på hodet, heller enn hva jeg har i hodet? Anbefaler dere studie for meg? Jeg er redd for at min hijab kan bli en barriere når jeg skal søke jobb. Er det noen der ute som har erfaringer med dette? Kjenner du en siviløkonom som bærer hijab, og hvordan har deres vei ut i arbeidslivet vært? Jeg håper å høre erfaringer og tanker rundt dette Anonymkode: 72839...540 Kjenner bøttevis av jenter som har topp jobber med hijab. Norger er ikke så firkantet nå som før. Så bare kjør på og bli hva du vil.🙂Lykke til Anonymkode: 82239...825 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #109 Del Skrevet 23. desember 2024 Rakfisken skrev (På 18.12.2024 den 14.03): Jeg har jobbet med flere damer med hijab - hovedsakelig fra afrikanske land, men også noen arabiske. Felles for dem er at mannen bestemmer det meste. Og det er så trist. Oppegående, flotte damer som er tydelig kuet. Det er klart det er lettere å si at man selv har tatt valget med å bruke hijab, men i mange tilfeller stemmer ikke dette. Ikke egentlig. Det er naivt å tro hijaben kun er et stykke tøy. Den representerer noe. I solidaritet med andre kvinner som bruker hijab grunnet tvang, eller som ikke har et reelt valg, må det være et svært virkningsfullt og kraftig signal om muslimske damer med full valgfrihet kaster hijaben for å gi sin støtte. Finnes norske damer uten hijab som også er kuet dessverre. Anonymkode: 82239...825 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå