Gå til innhold

Når er en mann ikke lenger bra nok, attraktiv eller positivt bidrag i livet ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle er enige om at man skal dele alt i AS Familie 50/50. Samme hjelder jo også samboere uten bsrn osv. Samtidig vet vi at mange kvinner tar det tredje skiftet, og at menn sniker seg unna. Menn gjør i snitt mindre, eller mye mindre enn kvinner…

I tillegg til dette kan menn være mer egoistiske? De er «flinkere» til å prioritere ting de liker å gjøre fremfor ting som burde vært gjort. Det deilig å slappe av i sofaen selv om huset burde vært fikset, klærne kagt inn osv

Oppå dette vil selvsagt mannen ha sex og oppmerksomhet. Mange menn er som barn, og trenger ros for den mest opplagte ting. 

Så når er en mann bra nok for deg?

Eller, når er han ikke bra nok?

Hvor går grensen for at han er en mann du vil ha, og for at han er en mann du ikke lenger ønsker/klarer å leve med?

Anonymkode: a51ff...8dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gøy å hate menn…

Anonymkode: f02c6...956

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Når de ikke ønsker å ta sin del av as familien, og heller ikke ønsker å være emosjonelt til stede. Da blir det for tungt 

Anonymkode: 299dc...2b0

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Alle er enige om at man skal dele alt i AS Familie 50/50. Samme hjelder jo også samboere uten bsrn osv. Samtidig vet vi at mange kvinner tar det tredje skiftet, og at menn sniker seg unna. Menn gjør i snitt mindre, eller mye mindre enn kvinner…

I tillegg til dette kan menn være mer egoistiske? De er «flinkere» til å prioritere ting de liker å gjøre fremfor ting som burde vært gjort. Det deilig å slappe av i sofaen selv om huset burde vært fikset, klærne kagt inn osv

Oppå dette vil selvsagt mannen ha sex og oppmerksomhet. Mange menn er som barn, og trenger ros for den mest opplagte ting. 

Hvor går grensen for at han er en mann du vil ha, og for at han er en mann du ikke lenger ønsker/klarer å leve med?

Er du veldig ung?

Anonymkode: 6adb0...4ba

• Liker 1
Skrevet

Menn som sikler på andre kvinner, på Instagram, Onlyfans o.l.  Som har "hemmelige venninner". Som lyver og viser seg å være noe annet enn han gir seg ut for å være, slik at det ikke er samsvar mellom ord og handling. Som ikke har økonomisk kontroll og ingen mål i livet eller brenner for noe med en indre drive. 

Anonymkode: 16034...d33

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Når han ikke lytter og ønsker meg det beste. På samme måte som at jeg ønsker han det beste. 
Er man glad i hverandre så vil man jo lette den andres byrde. Så den dagen man slutter med det, og heller begynner å krangle for å slippe sin del av jobben, da tenker jeg at man ikke er bra for hverandre lenger.

Anonymkode: 1ce6a...adf

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet ikke hvor grensen går, jeg er veldig tålmodig. Går jeg tom for tålmodighet er grensen nådd. Har ikke kommet dit enda, men har merket at tålmodigheten har minsket en del. 

Anonymkode: 0a33f...a8a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvem har såret deg?

For meg skriker hele innlegget «mannehater», så samarbeid virker totalt fraværende.
Høres ut som det må kommuniseres på en annen måte til din partner.

Hva om dere setter dere ned sammen å lister opp hva som må gjøres av oppgaver?

La fortidens oppgulp ligge. 
Bli enige om hvor ofte det skal gjøres, og om han har ønsker. (Mange som ikke ønsker diktert hva de skal gjøre, og du oppnår det samme.) La han få være med å bestemme!

Så heldig du er som har en mann som har lyst på deg🙃

Ps! Som singel må du gjøre ALT selv.

Skrevet

Mannen min og jeg deler på mye. Men det er områder han er dårlig på å følge opp og områder jeg er dårlig på å følge opp. Helt normalt, tenker jeg. 

Med eksen min var det en annen sak. Der gjorde jeg absolutt alt av husarbeid, handling, oppfølging av barna, vedlikehold av hus, vedlikehold av bil osv. Og i tillegg klaget han på at jeg ikke trente nok og holdt meg sexy nok for han. Da var det nok for meg - jeg trenger en partner, ikke en umodne sutrekopp. 

Anonymkode: d7b61...602

Skrevet
mebeforeyou skrev (1 time siden):

For meg skriker hele innlegget «mannehater», så samarbeid virker totalt fraværende.
Høres ut som det må kommuniseres på en annen måte til din partner.

Tror heller det er en singel mann som har skrevet innlegget. 

Svar til ts: Går ut av et forhold når jeg ikke har det bra mer enn jeg har det bra, uavhengig av hvem som gjør hva og hvem sin skyld det er. 

Livet er kort. 

Anonymkode: 98616...680

• Nyttig 1
Skrevet

Han er ikke bra nok når han hele tiden setter sine behob først og gjør det som et lettest for han, og når han blir tafatt og lat.

Anonymkode: ea304...b5d

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Mannen min og jeg deler på mye. Men det er områder han er dårlig på å følge opp og områder jeg er dårlig på å følge opp. Helt normalt, tenker jeg. 

Med eksen min var det en annen sak. Der gjorde jeg absolutt alt av husarbeid, handling, oppfølging av barna, vedlikehold av hus, vedlikehold av bil osv. Og i tillegg klaget han på at jeg ikke trente nok og holdt meg sexy nok for han. Da var det nok for meg - jeg trenger en partner, ikke en umodne sutrekopp. 

Anonymkode: d7b61...602

Å fysj... det er godt jobba av han!

Var han et glansbilde selv?

Anonymkode: ea304...b5d

Skrevet

Bruker stygt språk eller rakker ned på meg 

Vold. Selvfølgelig 

Ikke kommuniserer/samarbeider

Ikke tar tak i egen livssituasjon (jobb, helse)

Anonymkode: be2d9...9e1

Skrevet

En mann må gjøre livet mitt bedre for at det skal være verdt det. Mannen min vurderer det nok på samme måten, at hans liv må være bedre med meg enn uten.

Mitt behov er like mye egentid som han har, og at min karriere, mine ønsker og min tid skal prioriteres på millimeteren like høyt som hans.

Anonymkode: 057de...0a6

Skrevet

Jeg gikk da mannen var knapt fysisk tilstede. Psykisk tilstede var han sluttet med for lenge siden. Da hjelper det ikke om han tok klær og oppvask innimellom. 

Anonymkode: abc20...041

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...