AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #1 Skrevet 17. desember 2024 Har alltid visst at min far er en dritt, men i det siste har det kommet frem så mye at jeg er overbevist om at han er et direkte ondt menneske, og han prøver ikke å skjule det engang. Fedrene til alle jeg kjenner er oppegående og fremstår helt grei på det verste, så ingen andre enn søsknene mine som jeg kjenner kan relatere. Min er så ille at jeg gleder meg til han er død, og det er ikke noe jeg bare kaster ut i lufta. Hadde vært fint om andre med drittfedre ville dele litt om hvordan de er og hvordan dere takler det. Anonymkode: b9eb6...df0 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #2 Skrevet 17. desember 2024 Jeg måtte flytte langt unna. Vi bodde i samme kommune en stund, og da skulle han kontrollere og ødelegge ALT hele tiden. Jeg hadde en problem-gressplen med vanvittig mye mose, som jeg drev og grodde ut. Fikk masse råd og hjelp av en gartner for å få det til, og hadde lagt ned så sykt mye tid og arbeid. Klokka 6:45 en søndag morgen våknet jeg av at han klipte plenen min helt stubbekort. Hadde aldri trodd at jeg noen gang skulle grine over en gressplen. Måtte starte helt på nytt igjen. Anonymkode: 9dfd8...824 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #3 Skrevet 17. desember 2024 Nå begynner jeg å bli mektig lei disse mannehat-trådene... Anonymkode: a724c...658 1 6
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #4 Skrevet 17. desember 2024 Min far har ikke vært som deres to. Han har ‘bare’ vært fraværende. Var kort innom med sporadisk samvær fra jeg var 7 år til 16 år. Han har aldri ringt meg. Han er gift med to barn. Jeg fikk vite om alt fra andre. Sist jeg ringte til han, løy han meg rett opp i trynet. Venter på at han skal dø så kan jeg i det minste få et plaster på såret. Hans kone får ikke sitte i uskiftet for å si det sånn! Anonymkode: 2edca...893 4 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #5 Skrevet 17. desember 2024 fikk av min far rett i fleisen at nå var det nye dama og motorsykkellivet som var viktigst. Det måtte jeg og søsknene bare akseptere.. Og han har holdt på at de er viktigst, null kontakt med han 🤷🏼♀️ Anonymkode: b01dc...87a 2
Tiuren Skrevet 17. desember 2024 #6 Skrevet 17. desember 2024 Egentlig ikke, men jeg kan fortelle om en dårlig mor. Om det er av interesse? 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #7 Skrevet 17. desember 2024 Jeg og det. Anonymkode: 3f18a...a42
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #8 Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nå begynner jeg å bli mektig lei disse mannehat-trådene... Anonymkode: a724c...658 Så ikke trykk innpå? Lol. Anonymkode: b9eb6...df0 4 1
Brunello Skrevet 17. desember 2024 #9 Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Min far har ikke vært som deres to. Han har ‘bare’ vært fraværende. Var kort innom med sporadisk samvær fra jeg var 7 år til 16 år. Han har aldri ringt meg. Han er gift med to barn. Jeg fikk vite om alt fra andre. Sist jeg ringte til han, løy han meg rett opp i trynet. Venter på at han skal dø så kan jeg i det minste få et plaster på såret. Hans kone får ikke sitte i uskiftet for å si det sånn! Anonymkode: 2edca...893 Dessverre for deg pleier folk som han å ha ordnet seg slik at du ikke vil arve noe særlig. Antakelig får du 33% av 2/3 av hans halvpart av felleseie som vil si 11% av det de eier. 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #10 Skrevet 17. desember 2024 Min far er sannsynligvis det snilleste, smarteste, mest inkluderende og mest generøse mennesket jeg noen gang har møtt, og jeg er takknemlig for hver eneste dag jeg har han i livet i mitt. Han er og har alltid vært et forbilde og en inspirasjon ❤️ Vet det ikke var det tråden handler om, men følte at det trengs en motvekt. Anonymkode: d6974...202 2 5 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #11 Skrevet 17. desember 2024 Faren min er narsissist. Jeg har følt meg uteolig mye utrygg og usikker opp gjennom barndommen, og det har satt sitt preg på psyken. Anonymkode: 5219e...5c4 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #12 Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Min far er sannsynligvis det snilleste, smarteste, mest inkluderende og mest generøse mennesket jeg noen gang har møtt, og jeg er takknemlig for hver eneste dag jeg har han i livet i mitt. Han er og har alltid vært et forbilde og en inspirasjon ❤️ Vet det ikke var det tråden handler om, men følte at det trengs en motvekt. Anonymkode: d6974...202 Ja ja, gnii det inn du! Hahaha, neida, du er heldig! Skulle ønske alle kunne hatt gode og trygge foreldre. Anonymkode: 5219e...5c4 5
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #13 Skrevet 17. desember 2024 Han forlot oss når jeg var baby, og fikk et nytt barn før jeg var fylt 1, etter 2 år droppet han bare ut av samvær også og begynte i stedet å ringe og love at han skulle hente meg/besøke meg - men gjorde det aldri. Det hadde absolutt vært mye bedre om han ikke ringte, det var kun for å lette egen samvittighet. Hver gang jeg rakk å glemme han, så dukket han opp for å bare minne meg på at han var der, men ikke gadd å legge inn noen innsats for å bli kjent med meg. Jeg sluttet å svare når han ringte til slutt i tenårene, og et tiår etter så sendte han meg en facebook venneforespørsel.. Det synes jeg faktisk er så blodfattig, at han ikke hadde ryggrad nok til å skrive et brev, ringe, prøve å møte meg. Bare legge meg til på et tilfeldig SOME nettsted. Jeg blokkerte ham og lever godt med det. Han har aldri betalt barnebidrag og fikk 3 barn til etter meg med 2 forskjellige.. han er altså en sånn døgenikt at det er utrolig. Hadde han vært noe mer ålreit så hadde han bare holdt seg BORTE. Han har veldig lite kontakt med de andre barna sine også, og nå har jeg egne barn og tenker det er kjipt for ham. Om det er opp til meg, så treffer han ikke barnebarna. Hadde jeg vært ennå mer bitter så ville jeg kanskje ventet til han kom på sykehjem og ringt hver uke for å si at jeg kommer, men droppet å møte opp.. så kjip er jeg ikke, men det hadde han nesten fortjent : ) Anonymkode: 53efd...1bb 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #14 Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Min far er sannsynligvis det snilleste, smarteste, mest inkluderende og mest generøse mennesket jeg noen gang har møtt, og jeg er takknemlig for hver eneste dag jeg har han i livet i mitt. Han er og har alltid vært et forbilde og en inspirasjon ❤️ Vet det ikke var det tråden handler om, men følte at det trengs en motvekt. Anonymkode: d6974...202 Så godt å høre! Har en venninne som har en pappa som din. Han er fantastisk og jeg er så glad for å ha kjent han i alle år etter at min egen far forlot oss og sa rett ut at han angret på at han fikk barn og at han ikke ønsket kontakt. Jeg var 16 år den gang og vi har fortsatt ikke kontakt 20 år senere. Anonymkode: 093b4...ded 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #15 Skrevet 17. desember 2024 Har inntrykk av at de fleste "dårlige fedre" nesten alltid kan spores til noe som er morens skyld. Anonymkode: 15980...c14
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #16 Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har inntrykk av at de fleste "dårlige fedre" nesten alltid kan spores til noe som er morens skyld. Anonymkode: 15980...c14 Typisk kvinner å bære på skylda når menn gjør ting galt. Anonymkode: 3f18a...a42 9 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #17 Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Typisk kvinner å bære på skylda når menn gjør ting galt. Anonymkode: 3f18a...a42 Typisk kvinner å gjøre noe galt og skylde på menn. Anonymkode: 15980...c14 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #18 Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Typisk kvinner å gjøre noe galt og skylde på menn. Anonymkode: 15980...c14 Nei, det er typisk kvinner å ta skylda, så menn kan gå fri. Anonymkode: 3f18a...a42 9
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #19 Skrevet 17. desember 2024 Her så ble jeg grovt seksuelt misbrukt av min far, fra jeg var 3-9 år. Jeg fikk og juling regelmessig, og han trua med å drepe meg ofte, da gjerne med kokkekniven. Og her er det en lang rekke av gærne menn, på hans side av familien. Vet at faren hans og mishandlet og misbrukte alle barna, og faren hans igjen gjorde det samme. Han drepte og det ene barnet sitt, men la all skyld på det eldste barnet. Og min bestemor og oldemor gjorde virkelig det beste de kunne. Min far var siste barn av 12 barn, og født 1935, og da var moren hans 51 år. Så var jo en helt annen tid da. Var ikke bare og gå fra en mann, med en skokk av barn. Og her hadde og mennene mye penger. Anonymkode: 33f99...fa8 8
Anonymbruker*** Skrevet 17. desember 2024 #20 Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Nå begynner jeg å bli mektig lei disse mannehat-trådene... Anonymkode: a724c...658 Og jeg er mektig lei over hvor jævlig vrange folke er inne på kg. Hva er så galt med tråder for å utveksle lignende erfaringer rundt dårlige familieforhold av diverse slag? Ts føler seg alene i å ha en elendig far og søker støtte fra mennesker som har gått gjennom det samme. Det trenger ikke å ha noen ting å gjøre med mannehat. Det handler nok heller om nettopp opplevelsen av å ha en bedriten forelder. Men alt er jo en gylden mulighet til å føle seg krenka på vegne av kjønnet sitt.... 6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå