AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #1 Del Skrevet 17. desember 2024 Hei, Begynte for et par uker siden i jobb på matbutikk. Trives godt med tempoet, arbeidsmiljøet og arbeidsoppgavene, som i hovedsak enten er å sette nye varer på hyllene eller stå i kassa. Jeg må innrømme at jeg liker best å stå i kassa da det raskt kan bli kjedelig og tungt å fylle på varer, spesielt i flere timer av gangen. Så jeg setter egentlig pris på å bli "sendt" til kassa med en gang jeg kommer på jobb. Men samtidig... så vil jeg jo ikke føle at jeg blir sendt i kassa fordi jeg er dårlig på varefylling. Og hvis det så har seg at jeg er dårlig på varefylling, vil jeg jo helst vite det sånn at jeg kan bli bedre. Derfor har jeg begynt å tenke at jeg kanskje holdes unna varefylling fordi jeg ikke er rask nok? Er dette en greie i matbutikker? Kommer godt overens med alle kollegaene mine, men det er en spesielt som er kjent for å være streng som har kalt meg "treg" 1-2 ganger siden jeg startet, både med varefylling og kasse. Begge gangene var ila første uka og vi har ikke jobbet mye sammen siden. Jeg kjenner at tankene om at jeg ikke er god nok til varefylling sniker seg på da jeg jobber med han i morgen. Han er ikke lederen min, men erfaren medarbeider. Lederen min har satt meg opp på mange skift, ca 15-20 t per uke fremover, så jeg tar det som et godt tegn på at jeg i alle fall ikke er helt katastrofal med det jeg driver med. Samtidig vil jeg som sagt gjerne vite om jeg sendes i kassen fordi jeg ikke er god nok i varefylling, og om dette er en greie i matbutikker? Anonymkode: dde0a...8b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #2 Del Skrevet 17. desember 2024 Jeg har ikke jobbet i matbutikk, men i andre butikker. Jeg ville heller sett på det som en god ting og bli sendt på kassa. Om du ikke er rask når du fyller på varer kan jo være. Når jeg fordeler arbeidsoppgaver prøver jeg jo og sette folk mest der de er effektive, men også og ta hensyn . Det pleier og være andre veien… at det er de som sliter med kassa og ofte bli satt på påfyll/ lager som gjerne vil sitte mer på kassa. Jeg synes du skal si ifra om at du ønsker og fylle på varer, for jeg tipper leder ikke vet at noen faktisk vil det. Anonymkode: 0ce4b...0d6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #3 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg har ikke jobbet i matbutikk, men i andre butikker. Jeg ville heller sett på det som en god ting og bli sendt på kassa. Om du ikke er rask når du fyller på varer kan jo være. Når jeg fordeler arbeidsoppgaver prøver jeg jo og sette folk mest der de er effektive, men også og ta hensyn . Det pleier og være andre veien… at det er de som sliter med kassa og ofte bli satt på påfyll/ lager som gjerne vil sitte mer på kassa. Jeg synes du skal si ifra om at du ønsker og fylle på varer, for jeg tipper leder ikke vet at noen faktisk vil det. Anonymkode: 0ce4b...0d6 Jeg vil egentlig ikke fylle på varer, jeg vil bare vite at jeg er "god nok" begge plasser. Vi har jo to kasser i matbutikken, og jeg blir gjerne satt i kasse 1 som kassevakt. Da må jeg alltid ha kassa i synet i tilfelle en kunde kommer. Jeg kan dermed ikke drive med mye varefylling, som regel er jeg opptatt med kunder hele dagen. Så blir en annen medarbeider satt som ekstravakt som jeg kan tilkalle hvis det blir mange kunder og lang kø. Ekstravakten jobber da med varefylling helt til jeg tilkaller dem. Det rare er at jeg nesten kun blir satt som kassevakt, aldri som ekstravakt, og jeg begynner å kjenne litt på stress rundt det hele 😅 Anonymkode: dde0a...8b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PM75 Skrevet 17. desember 2024 #4 Del Skrevet 17. desember 2024 Det er mange som heller ønsker å jobbe med varepåfylling enn sitte i kassa. Og som setter pris på at du ønsker å betjene kassa. Så jeg tror det er en vinn-vinn situasjon! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #5 Del Skrevet 18. desember 2024 Jeg har tidligere jobbet i matvare-butikk. Det er helt naturlig oppgavefordeling, at nye sitter alltid mest i kasse. Jobber du der over lengre periode, blir du mer kjent med rutiner og får andre oppgaver. De som har jobbet lenge i en butikk, er også ganske lei å sitte i kassa over lengre tid, får vondt i ryggen og slikt. Så de vil nok gjøre noe annet. Anonymkode: 4ee7f...abb 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
William_S Skrevet 18. desember 2024 #6 Del Skrevet 18. desember 2024 (endret) Tror ikke du skal ta dette som noe dårlig tegn egentlig. Noen må jo ta den kassa, det er jo en helt essensiell del av butikken. Kanskje du er dundrende effektiv på kassa og kanskje litt mindre god på varepåfylling. Ellers om du er ny så er det jo greit at du blir godt kjent med en del før du kanskje får opplæring i neste del. Da veit de jo at de kan sette deg i kassa og at du kan det godt. Har ofte vært borti litt sånn halvveis opplæring i ulike deler av en virksomhet og da er det jo godt å være opplært i en del grundig før man kanskje tar neste del. Og tro meg folk setter pris på effektive kassemedarbeidere... Det er få ting som irriterer folk så mye som å stå lenge i kø i en kasse og særlig nå like før jul hehe. Endret 18. desember 2024 av William_S 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #7 Del Skrevet 18. desember 2024 De merker nok at du blir fornøyd når du blir sendt ditt. Og om de ikke vil er det bere vinn vinn. Anonymkode: c4d04...c46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
William_S Skrevet 18. desember 2024 #8 Del Skrevet 18. desember 2024 Og jeg ville uansett vært happy om jeg ble sendt til oppgaver jeg trives med. Ville ikke gjort noe sak ut av det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #9 Del Skrevet 18. desember 2024 William_S skrev (26 minutter siden): Og jeg ville uansett vært happy om jeg ble sendt til oppgaver jeg trives med. Ville ikke gjort noe sak ut av det. Sant nok, jeg bare tenkte på at jeg ikke vil at det skal være en "greie" at jeg er så dårlig på varefylling at jeg ikke engang får prøve. Men så tenker jeg også at jeg generelt har fått gode tilbakemeldinger fra andre ansatte, det er kun denne ene personen som jeg jobber sammen med i kveld som har vært litt skarp mot meg. Anonymkode: dde0a...8b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 18. desember 2024 #10 Del Skrevet 18. desember 2024 Det finnes andre som liker bedre varefylling også, og som er glad for at noen andre tar kassa. Jeg hater selv kundebehandling og kunne fylt varer hele dagen om jeg jobbet i dagligvare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 18. desember 2024 #11 Del Skrevet 18. desember 2024 Alle får sin egen "avdelingen" her her bor er det en som nesten alltid står med frukt..det er også denne personen som har ansvaret for å bestille frukt etc Så har du en som jobber for det meste med kjøl og frys. Disse sitter veldig skjelne i klassa. Oh de har jobbet der i mange år Jeg jobbet på Rema 1000 i 5 år satt bare i kassa da jeg var yngre..og de andre fikk få rundt i butikken og fylle på etc. De hadde jobbet der i alle 10 år før jeg kom Ser også at når det kommer nye i butikken sitter de i kassa og de andre jan da gå på gulvet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #12 Del Skrevet 18. desember 2024 Hvis det er kassa du får best til, og de kan stole på at du fungerer der, så er det oftest rett og slett lettere å sende deg dit enn å lære deg med påfylling. Det er tungt å fylle på varer, men det er også monotont å hele tiden stå i kassa. En kombinasjon er best! Ta kassa enn så lenge og når du blir tryggere og flinkere i jobben din så tar du på deg nye utfordringer. Det går seg stort sett til. Anonymkode: da1ae...5b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadasikkert29 Skrevet 18. desember 2024 #13 Del Skrevet 18. desember 2024 Nå overtenker du veldig 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #14 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg vil egentlig ikke fylle på varer, jeg vil bare vite at jeg er "god nok" begge plasser. Vi har jo to kasser i matbutikken, og jeg blir gjerne satt i kasse 1 som kassevakt. Da må jeg alltid ha kassa i synet i tilfelle en kunde kommer. Jeg kan dermed ikke drive med mye varefylling, som regel er jeg opptatt med kunder hele dagen. Så blir en annen medarbeider satt som ekstravakt som jeg kan tilkalle hvis det blir mange kunder og lang kø. Ekstravakten jobber da med varefylling helt til jeg tilkaller dem. Det rare er at jeg nesten kun blir satt som kassevakt, aldri som ekstravakt, og jeg begynner å kjenne litt på stress rundt det hele 😅 Anonymkode: dde0a...8b6 Tenk heller at du er flink i kassa og de foretrekker å ha deg der Fordi du er flink. Så brukes du til varefyll når du ikke trengs i kassa. Anonymkode: 4fc59...b21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #15 Del Skrevet 18. desember 2024 Overtenking 1.0.1. Du får en oppgave du trives med. Flott. Anonymkode: 35bb4...f6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HemmeligSpion Skrevet 18. desember 2024 #16 Del Skrevet 18. desember 2024 William_S skrev (2 timer siden): Og tro meg folk setter pris på effektive kassemedarbeidere... Det er få ting som irriterer folk så mye som å stå lenge i kø i en kasse og særlig nå like før jul hehe. Kan bekrefte dette. Fikk "kjeft" av kunder og ansatte fordi jeg aldri smilte og alltid svarte konkret og konsist på spørsmål og ikke var helt "Kiwi-Tina". Men var likevel flink og visste hva jeg gjorde. Var ansvarlig for Post-i-butikk og "brusen" og PostNord. Søstra mi som ofte handler i butikken jeg pleide å jobbe i forteller stadig om at sjefen sier at kundene ønsker jeg begynner å jobbe der igjen fordi "det gikk så fort, enten man handlet eller skulle hente pakke". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #17 Del Skrevet 18. desember 2024 Dette varierer veldig fra butikk til butikk. På noen butikker har de rene kasserere, mens på andre butikker skal alle gjøre alt. 15-20 er en typisk "kassevakt". Prøv å finn ut av hva kulturen er på din butikk. Han kollegaen som sier at er treig er det helt innafor å ta en prat med: "jeg er enig i at jeg er treig, men jeg synes det er litt frekt å påpeke det, spesielt med tanke på at jeg er såpass ny. Er du sikker på at han ikke er skiftleder/låseansvarlig? Mange nyansatte kan bli forvirret over hvem som er hvem, og ha lett for å tenke at alle utenom butikksjefen er likestilte. På mange butikker kan det fort være at halvparten av de ansatte er skiftledere/låseansvarlige. Anonymkode: 987c7...837 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #18 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Dette varierer veldig fra butikk til butikk. På noen butikker har de rene kasserere, mens på andre butikker skal alle gjøre alt. 15-20 er en typisk "kassevakt". Prøv å finn ut av hva kulturen er på din butikk. Han kollegaen som sier at er treig er det helt innafor å ta en prat med: "jeg er enig i at jeg er treig, men jeg synes det er litt frekt å påpeke det, spesielt med tanke på at jeg er såpass ny. Er du sikker på at han ikke er skiftleder/låseansvarlig? Mange nyansatte kan bli forvirret over hvem som er hvem, og ha lett for å tenke at alle utenom butikksjefen er likestilte. På mange butikker kan det fort være at halvparten av de ansatte er skiftledere/låseansvarlige. Anonymkode: 987c7...837 Han er låseansvarlig, har jobbet på matbutikk siden han var 12-13, altså 15+ år... Fortsatt "medarbeider" men med låseansvar, folk frykter han litt, meg inkludert. Spesielt etter at han begynte å kalle meg treg, kommentere på tingene jeg gjør osv. Føler ikke han gir meg tid til å bli kjent med butikken, rutinene, tempoet osv. Men jeg kan jo ikke si det til han, da er vi nok fiender resten av tiden min her. Anonymkode: dde0a...8b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #19 Del Skrevet 19. desember 2024 Høres ut som en utrolig kjedelig jobb. Men du får jo lønn. Anonymkode: a86f0...bc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #20 Del Skrevet 19. desember 2024 Jeg har jobbet i flere ulike matbutikker, det har alle steder jeg har vært innom vært mest populært å gjøre alt annet enn kasse, og at når man er ny så er det kasse man får i begynnelsen. Tror ikke det handler om at du ikke er god nok på varepåfylling, men at kasse er det man får som nyest. Anonymkode: a0c86...a3f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå