AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #1 Skrevet 17. desember 2024 Han var ikke sånn når vi ble sammen, men er nå sånn etter at barna ble født. Så slipper de som lurer å lure på dét. En uke siden ble han ferdig med en pose med grøt og lot den ligge på kjøkkenbenken. Dette gjør han hele tiden. Grøtposer. Tom plastemballasje fra baguetter og pålegg. Tomme juiceflasjer. Brunostplast. Søppeldunken er mindre enn en meter unna. Jeg sjekket om den var full, og det var den ikke. Oftest så bare slenger jeg dette rotet i søpla om mannen ikke er i nærheten og jeg ka si ifra at han må rydde etter seg. Nå puttet jeg den gamle grøtposrn oppi den nye. Og slik har det nå vært i en uke: han tar den gamle posen ut og legger søppelet tilbake på benken. Jeg sa at han må ho rydde rotet sitt,og han svarte at "om jeg synes det er plagsomt så kan du selv rydde det". Jeg sa det er respektløst og narsissistisk å mene at andre skal rydde etter han. Når jeg GLEMMER å rydde etter meg så er min intensjon fortsatt at jeg skal rydde - ikke at noen andre skal bli lei og rydde etter meg." Han mener altså at dette på en eller annen måte er mitt ansvar. Nå er dette ikke første ganger dette skjer.... Hva tror dere feiler han, og hva ville dere gjort? Anonymkode: 2b35d...c6f 5
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #2 Skrevet 17. desember 2024 Snakk med mora. Noe har gått galt med oppdragelsen. Anonymkode: 9ea7e...14e 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #3 Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva tror dere feiler han, og hva ville dere gjort? Anonymkode: 2b35d...c6f Kast søpla di ut ja. Mannen! Anonymkode: 126f8...af3 12 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #4 Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Snakk med mora. Noe har gått galt med oppdragelsen. Anonymkode: 9ea7e...14e SLUTT! Det ikke en annen kvinnes ansvar! Mannen har også en far!! Anonymkode: 126f8...af3 12 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #5 Skrevet 17. desember 2024 Høres oppkonstruert ut. Anonymkode: cc12c...6b9
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #6 Skrevet 17. desember 2024 Kan du ikke bare fylle servanten på badet med sminkesaker ? Og si at han kan rydde selv hvis det plager han? Anonymkode: d352c...201 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #7 Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres oppkonstruert ut. Anonymkode: cc12c...6b9 Skulle ønske det. Og denne mannen jobber som leder i stor kommune også. Anonymkode: 2b35d...c6f
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #8 Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Snakk med mora. Noe har gått galt med oppdragelsen. Anonymkode: 9ea7e...14e Ja, det har det. Mora snakker om seg selv som "ikke feminist", og er problematisk på flere måter. Hun mener f.eks. at man ikke trenger å beklage seg når man har gjort noe ved et uhell, fant jeg ut av nylig. For dette mener visst mannen også.... Anonymkode: 2b35d...c6f 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #9 Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan du ikke bare fylle servanten på badet med sminkesaker ? Og si at han kan rydde selv hvis det plager han? Anonymkode: d352c...201 Skulle ønske å ikke bli et passiv-agrssivt troll i prosessen, men lurer snart på om han må smake sin egen medisin for å skjønne hvordan han får meg til å føle meg... Anonymkode: 2b35d...c6f 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #10 Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skulle ønske det. Og denne mannen jobber som leder i stor kommune også. Anonymkode: 2b35d...c6f La det flyte! La ALT han tar i bli liggende i 14 dager. Ikke rør noe annet enn ditt og barnas rot. Anonymkode: f7284...c61 5
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #11 Skrevet 17. desember 2024 Kast søpla og for hver gang tar du med noe av hans som ikke egentlig skal kastes. Ups! Trodde det var søppel, det lå med det andre rotet ditt. Skikkelig synd at airpod’ene dine gikk i søpla. Jaja. Anonymkode: 5454c...c20 6
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #12 Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): SLUTT! Det ikke en annen kvinnes ansvar! Mannen har også en far!! Anonymkode: 126f8...af3 Sant det. Mor er sikkert grisete selv. Anonymkode: 9ea7e...14e
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #13 Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skulle ønske å ikke bli et passiv-agrssivt troll i prosessen, men lurer snart på om han må smake sin egen medisin for å skjønne hvordan han får meg til å føle meg... Anonymkode: 2b35d...c6f Du har jo prøvd å si det på vanlig måte. Når han ikke skjønnet dette må du vise ham det. Det er ikke passiv-aggressivt Anonymkode: d352c...201 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #14 Skrevet 17. desember 2024 Bilen hans! Der kan du legge et bananskall inn under forsetet noen uker. Ups så dumt når folk ikke rydder søpla etter seg. Når dere kjører på tur sammen, så spis snop og kast alt papiret rett i gulvet. Anonymkode: 5454c...c20 3 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #15 Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Snakk med mora. Noe har gått galt med oppdragelsen. Anonymkode: 9ea7e...14e Hadde noen kommet til meg og klaget på sønnen som partner så hadde jeg vist dem døra og sagt at det er ikke mitt ansvar. Voksne folk tar ansvar for seg sjøl! Anonymkode: 84dbd...5dc 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #16 Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sant det. Mor er sikkert grisete selv. Anonymkode: 9ea7e...14e Nei da. Mor er ryddig, men hun mente at å rydde i hennes hus ikke var barnas ansvar. Inkludert å ta med de skitne tallerkener og glassene sine ned på kjøkkenet, eller frokosttallerkenen 3 meter bort til oppvaskmaskin, eller vaske klærne sine. Når jeg ble sammen med mannen var han ryddig: vasket badet sitt en gang i uka, hadde det litt fullt, men ryddig på rommet, vaska klærne selv, så jeg visste jo ikke om alt dette her. Anonymkode: 2b35d...c6f 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #17 Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Han var ikke sånn når vi ble sammen, men er nå sånn etter at barna ble født. Så slipper de som lurer å lure på dét. En uke siden ble han ferdig med en pose med grøt og lot den ligge på kjøkkenbenken. Dette gjør han hele tiden. Grøtposer. Tom plastemballasje fra baguetter og pålegg. Tomme juiceflasjer. Brunostplast. Søppeldunken er mindre enn en meter unna. Jeg sjekket om den var full, og det var den ikke. Oftest så bare slenger jeg dette rotet i søpla om mannen ikke er i nærheten og jeg ka si ifra at han må rydde etter seg. Nå puttet jeg den gamle grøtposrn oppi den nye. Og slik har det nå vært i en uke: han tar den gamle posen ut og legger søppelet tilbake på benken. Jeg sa at han må ho rydde rotet sitt,og han svarte at "om jeg synes det er plagsomt så kan du selv rydde det". Jeg sa det er respektløst og narsissistisk å mene at andre skal rydde etter han. Når jeg GLEMMER å rydde etter meg så er min intensjon fortsatt at jeg skal rydde - ikke at noen andre skal bli lei og rydde etter meg." Han mener altså at dette på en eller annen måte er mitt ansvar. Nå er dette ikke første ganger dette skjer.... Hva tror dere feiler han, og hva ville dere gjort? Anonymkode: 2b35d...c6f Jeg sa til samboeren min at jeg er så lei av å mase om at han må rydde opp etter seg osv. Denne gangen var at han skulle støvsuge…hans bidrag til husarbeidet er å støvsuge hver fredag. Nå var det blitt onsdag og jeg hadde spurt høflig hver dag, men han utsatte og utsatte det. Denne dagen sa jeg at nå går det ikke lenger å venterom støvsugingen! Han hevet stemmen litt og sa: jeg er da tross alt en voksen mann!!! Du trenger ikke fortelle meg hva jeg skal gjøre!!! Så sa jeg :hadde du vært en voksen mann hadde jeg sluppet å spurt om det samme i 4-5 dager. Du er som en unge som ikke gidder å rydde rommet ditt, og jeg er ferdig med å oppdra barn (vi har voksne barn). Da endret han holdning faktisk og ler godt av at han kunne være så «dum» å si at han var en voksen mann. Kanskje samboern din trenger en realitetssjekk på hvor gammel han er? Anonymkode: 255ed...fe0 5 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #18 Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hadde noen kommet til meg og klaget på sønnen som partner så hadde jeg vist dem døra og sagt at det er ikke mitt ansvar. Voksne folk tar ansvar for seg sjøl! Anonymkode: 84dbd...5dc Hørtes ut som en grisete mor med dårlig oppdragelse som gikk i forsvar. Anonymkode: 9ea7e...14e 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #19 Skrevet 17. desember 2024 Ikke at jeg tror så mye på det. Men var i en slik relasjon der det sklei ut. Hadde bestemt meg for å gå. Men frem til det løste seg praktisk nøt jeg virkelig å ta en stor søppelsekk, og hive alt han hadde slengt fra seg i huset gjennom dagen opp i. Skitne fat, kaffekopper, diverse søppel, skitne treningsklær, favorittgenseren, en mobillader, treningsklokka. Spurte han hvor noe var viste jeg bare til sekken i boden. Anonymkode: cd404...ed8 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #20 Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke at jeg tror så mye på det. Men var i en slik relasjon der det sklei ut. Hadde bestemt meg for å gå. Men frem til det løste seg praktisk nøt jeg virkelig å ta en stor søppelsekk, og hive alt han hadde slengt fra seg i huset gjennom dagen opp i. Skitne fat, kaffekopper, diverse søppel, skitne treningsklær, favorittgenseren, en mobillader, treningsklokka. Spurte han hvor noe var viste jeg bare til sekken i boden. Anonymkode: cd404...ed8 Jeg er liksom snart der allerede. Når han holder på slik så klarer jeg nesten ikke forestille meg å ha sex med han noen gang igjen. Det er bare så ekkelt at han behandler meg så respektløst... jeg vet snart ikke hva som kan rette opp i dette her. Anonymkode: 2b35d...c6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå