AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #1 Skrevet 17. desember 2024 Har mange ganger hørt damer si at det er mer intimt å bare sove sammen enn å ha sex. Kan noen forklare dette for meg? For jeg skjønner det virkelig ikke. Jeg synes da det er mye mer intimt å være nakne sammen og ha sex, enn å sove sammen med undertøy på. Anonymkode: 8b4da...c4a
Irak Skrevet 17. desember 2024 #2 Skrevet 17. desember 2024 Jeg er kvinne og jeg skjønner det ikke jeg heller. 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #3 Skrevet 18. desember 2024 Det er mer intimt å sove sammen nakne enn med klær. Men tror kanskje de som sier dette mener at det er mer intimt å sove sammen med en partner enn å ha sex med en ons som bare drar igjen? Sex med kjæresten min og samsoving med han (naken) er begge veldig viktige intime ting i livet mitt. Anonymkode: 1386d...006 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #4 Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har mange ganger hørt damer si at det er mer intimt å bare sove sammen enn å ha sex. Kan noen forklare dette for meg? For jeg skjønner det virkelig ikke. Jeg synes da det er mye mer intimt å være nakne sammen og ha sex, enn å sove sammen med undertøy på. Anonymkode: 8b4da...c4a Det er litt vanskelig å forklare. Om jeg måtte velge mellom å sove med en fremmed (eller en venn for den saks skyld) eller å ha sex med ham ville jeg naturligvis valgt soving. Egentlig kjennes soving for intimt ut også, men bedre enn å skulle ha sex med en mann jeg ikke har den type følelser for. Når det gjelder partner så føler jeg meg mye nærmere ham når han bare holder rundt meg i senga enn når vi har sex, om vi så sover med pysj på begge to. Det er vel noe med at det er mer følelsesmessig intimt, noe som er langt viktigere for meg enn det seksuelt intime. Vi kan ha følelsesmessig intimitet selv om vi ikke har sex, men vi kan ikke ha sex hvis ikke den følelsesmessige intimiteten er som den skal. Anonymkode: 38208...057 2
Cornix Skrevet 18. desember 2024 #5 Skrevet 18. desember 2024 Mer intimt høres rart ut for min del iallfall, men synes det er intimt å dele seng med noen. Jeg må ha tillit og føle meg trygg overfor vedkommende. Man er tross alt i en svært sårbar og forsvarsløs situasjon når man sover.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #6 Skrevet 18. desember 2024 Det kommer vel an på hvilket forhold man har til sex. Jeg tror mange i stor grad ødelegger verdien og intimiteten av sex fordi man har sex med tilfeldige folk man møter på byen opp til flere ganger i uka. Engangssex med fremmede etter "tøm og røm"-metoden er vel omtrent like upersonlig som sex med prostituerte. Det blir like overflatisk som å ta en øl sammen med noen du nettopp har møtt. For denne gruppen tror jeg at det å sove sammen kan oppleves mer intimt enn sex, fordi det er færre folk man deler samsoving med, enn de man deler sex med. For min del er sex noe jeg kun har, og har hatt med min kone. Hun er min første og hittil eneste sexpartner, og da blir sex noe unikt som jeg kun deler med henne og ingen andre. Selv om det føles veldig nært og intimt, og veldig fint, å sove nakne sammen under en felles dyne, er det enda mer intimt for oss å ha sex. Sex er enda et hakk opp på intim-skalaen. For oss blir det ikke mer personlig og intimt enn å ha sex sammen. Det er kronen på verket og fullbyrdelsen av vårt parforhold. Anonymkode: db310...f98
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #7 Skrevet 18. desember 2024 Sex kan man ha med hvem som helst, trenger ikke så mye kjemi for det. Men å sove sammen og ikke minst våkne i samme seng gjør man ikke med hvem som helst. Anonymkode: 5cb37...f88
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #8 Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Sex kan man ha med hvem som helst, trenger ikke så mye kjemi for det. Men å sove sammen og ikke minst våkne i samme seng gjør man ikke med hvem som helst. Anonymkode: 5cb37...f88 Det er kanskje forklaringen på hvorfor så mange parforhold ryker. Ved å gå rett på sex på første date eller ved å bare dra på byen og finne seg en tilfeldig sexpartner når man er kåt, da ødelegger man fullstendig den intimiteten og verdien som sex kan ha mellom to faste partnere. Sexen er blitt en teknisk greie og er ikke lenger en del av det unike og intime som holder par sammen, fordi sex kan man få når som helst og hvor som helst med hvem som helst. Kanskje er ikke den gamle regelen om at man ikke skal ha sex utenom i ekteskapet og i faste forhold, så dum allikevel? Anonymkode: db310...f98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå