AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #1 Skrevet 17. desember 2024 Mannen min lager mat. Stort sett er den veldig god. Det er noen ting jeg rett og slett ikke liker. En av de tingene jeg ikke liker er fisk som ikke er stekt godt nok eller kjøtt som er så rått at det renner blod. Dette vet han veldig godt I dag klikket han og kjefter med hevet stemme fordi jeg ikke ville spise kjøttet han hadde lagd fordi det var for rått. Han poengterte at han brukte termometer og at jeg tok feil. Han ble så sint at han ikke ville spise med meg og stakk. Han mener jeg er umulig å please. Selv er det en del ting han aldri vil spise. Dette sier jeg ikke noe på og spiser det heller når jeg er borte Synspunkter? Anonymkode: f62ba...7f1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #2 Skrevet 17. desember 2024 Nei du er ikke urimelig. For lite stekt kjøtt er jævla ekkelt. Hadde heller ikke spist det Anonymkode: 4a63c...8a0 4
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #3 Skrevet 17. desember 2024 Du har en idiotmann. Anonymkode: 8e6c0...c05 1
Blåttvann Skrevet 17. desember 2024 #4 Skrevet 17. desember 2024 Hvordan sa du ifra? Uansett er det jo samma faen om han brukte termometer dersom kjøttet fortsatt var for rått... 🤷♀️
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #5 Skrevet 17. desember 2024 Blåttvann skrev (12 minutter siden): Hvordan sa du ifra? Uansett er det jo samma faen om han brukte termometer dersom kjøttet fortsatt var for rått... 🤷♀️ Jeg tok på er stykke til meg. Det var mørkt, men skimtet at det var rått. Tok det bort til lyset og da « dette er for rått for meg». Får høre « men hvorfor tok du av den tykke enden!» også kastet han stykket tilbake for videre steking og sa jeg fikk fikse det selv, så slengte han igjen døren og gikk etter en heftig diskusjon om den kjøttstykket. Anonymkode: f62ba...7f1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #6 Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Mannen min lager mat. Stort sett er den veldig god. Det er noen ting jeg rett og slett ikke liker. En av de tingene jeg ikke liker er fisk som ikke er stekt godt nok eller kjøtt som er så rått at det renner blod. Dette vet han veldig godt I dag klikket han og kjefter med hevet stemme fordi jeg ikke ville spise kjøttet han hadde lagd fordi det var for rått. Han poengterte at han brukte termometer og at jeg tok feil. Han ble så sint at han ikke ville spise med meg og stakk. Han mener jeg er umulig å please. Selv er det en del ting han aldri vil spise. Dette sier jeg ikke noe på og spiser det heller når jeg er borte Synspunkter? Anonymkode: f62ba...7f1 Snakk sammen, finn en avtale om hvordan dere kan behandle hverandre med mer respekt for hverandres ønsker og behov. Begge mangler her forståelse for hverandre, han for ditt behov for å få maten skikkelig varmebehandlet tvers igjennom og du for hans gode gjerning med å lage mat. Begge dreper hverandres ønsker og behov og glede over maten. Anonymkode: 236fa...04f 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #7 Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg tok på er stykke til meg. Det var mørkt, men skimtet at det var rått. Tok det bort til lyset og da « dette er for rått for meg». Får høre « men hvorfor tok du av den tykke enden!» også kastet han stykket tilbake for videre steking og sa jeg fikk fikse det selv, så slengte han igjen døren og gikk etter en heftig diskusjon om den kjøttstykket. Anonymkode: f62ba...7f1 En ganske nedlatende måte å gjøre det på, synes jeg. Du tar det tykkeste stykket, reiser deg opp, holder det opp mot lyset, og kommenterer det. Det du burde gjort er å ta det tynneste stykket, skjære en bit, se det er for rått. Og si; "dette så veldig godt ut, men jeg trenger det nok litt mer stekt, jeg går bare og legger det på stekepanna noen minutter". Anonymkode: 0773e...b2e 17 4
Blåttvann Skrevet 17. desember 2024 #8 Skrevet 17. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg tok på er stykke til meg. Det var mørkt, men skimtet at det var rått. Tok det bort til lyset og da « dette er for rått for meg». Får høre « men hvorfor tok du av den tykke enden!» også kastet han stykket tilbake for videre steking og sa jeg fikk fikse det selv, så slengte han igjen døren og gikk etter en heftig diskusjon om den kjøttstykket. Anonymkode: f62ba...7f1 Hvis du bare kunne skimte at det var rått og gikk bort til lyset for å se synes jeg du var ganske dramatisk. Ikke en spesielt respektfull måte å gjøre ting på, reise deg, gå fra bordet og inspisere maten noen har laget til deg slik. Det er også dumt å ta av den tykke enden dersom du liker gjennomstekt kjøtt, du tok det beste stykket og klagde på det. Totalt unødvendig! Selv om mannen din overdrev veldig så synes jeg han har rett til å bli irritert. Du kunne tenkt på egne behov, tatt av det tynneste stykket og ellers ikke inspisert maten han har laget til deg. Hvorfor gjorde du som du gjorde her? Virker som du var ute etter å ta han nesten, han føler hvertfall at dette var dråpen tror jeg. At alt han gjør er galt? Aldei bra nok? Men han trenger ikke å bli helt barnehagebarn heller... Du kunne heller spurt om dere kunne bytte stykker da du var teit som tok av den tykke enden når du jo vet at du ikke liker rått kjøtt. Endret 17. desember 2024 av Blåttvann 10
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #9 Skrevet 17. desember 2024 Blåttvann skrev (3 minutter siden): Hvis du bare kunne skimte at det var rått og gikk bort til lyset for å se synes jeg du var ganske dramatisk. Ikke en spesielt respektfull måte å gjøre ting på, reise deg, gå fra bordet og inspisere maten noen har laget til deg slik. Det er også dumt å ta av den tykke enden dersom du liker gjennomstekt kjøtt, du tok det beste stykket og klagde på det. Totalt unødvendig! Selv om mannen din overdrev veldig så synes jeg han har rett til å bli irritert. Du kunne tenkt på egne behov, tatt av det tynneste stykket og ellers ikke inspisert maten han har laget til deg. Hvorfor gjorde du som du gjorde her? Virker som du var ute etter å ta han nesten, han føler hvertfall at dette var dråpen tror jeg. At alt han gjør er galt? Aldei bra nok? Men han trenger ikke å bli helt barnehagebarn heller... Du kunne heller spurt om dere kunne bytte stykker da du var teit som tok av den tykke enden når du jo vet at du ikke liker rått kjøtt. Lyset var avskrudd. Jeg tok det bort til stekeplatene for å se. Det var mørk, ikke at kjøttet var mørkt. Håpet jeg tok feil, så jeg kunne ha spist det. TS Anonymkode: f62ba...7f1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #10 Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg tok på er stykke til meg. Det var mørkt, men skimtet at det var rått. Tok det bort til lyset og da « dette er for rått for meg». Får høre « men hvorfor tok du av den tykke enden!» Anonymkode: f62ba...7f1 Forklaring i starten om at du ikke liker kjøtt det renner blod av er en ting. Men nå var du bare urimelig. Anonymkode: 89320...85a 7
Blåttvann Skrevet 17. desember 2024 #11 Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Lyset var avskrudd. Jeg tok det bort til stekeplatene for å se. Det var mørk, ikke at kjøttet var mørkt. Håpet jeg tok feil, så jeg kunne ha spist det. TS Anonymkode: f62ba...7f1 Jeg skjønte at ikke kjøttet var mørkt, da hadde det vært gjennomstekt. Hvorfor tok du av den tykke enden egentlig? Du skimtet at det var rått? Hvor rått var det da? Neste gang får du kontrollere kjøttet før du tar det på tallerkenen og bare steke det mer uten å si så mye. Virker som mannen din virkelig prøvde hardt å gjøre det riktig når han brukte termometer og alt for å gjøre det bra for deg. 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #12 Skrevet 17. desember 2024 Blåttvann skrev (20 minutter siden): Jeg skjønte at ikke kjøttet var mørkt, da hadde det vært gjennomstekt. Hvorfor tok du av den tykke enden egentlig? Du skimtet at det var rått? Hvor rått var det da? Neste gang får du kontrollere kjøttet før du tar det på tallerkenen og bare steke det mer uten å si så mye. Virker som mannen din virkelig prøvde hardt å gjøre det riktig når han brukte termometer og alt for å gjøre det bra for deg. Han gjorde nok det. Jeg ble nok like oppgitt over at han fortsetter å halvsteke kjøttet når han vet at jeg ikke liker det. Men, mulig han prøvde. Skjønner ikke helt hvorfor han ikke bare tar av til seg selv og slenger mitt på litt til. Jeg bryr meg ikke så mye om det er feil metode så lenge jeg slipper rått kjøtt. Takk for tips Anonymkode: f62ba...7f1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #13 Skrevet 17. desember 2024 Indrefilet skal jo ikke være gjennomstekt! Anonymkode: 6056f...706 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #14 Skrevet 17. desember 2024 Blod og blodsaft er ikke det samme. Du må jo alltid velge den tynneste biten. Hadde jeg vært mannen din hadde jeg sørget for at du fikk godt stekt biff. Ikke forstått hvorfor du ønsker det, men din mat Anonymkode: e0d52...6a0 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #15 Skrevet 17. desember 2024 Han kan lage mat, og en som skal ha biffen well done har allerede ødelagt kjøttet. Du må skjerpe deg, og spise kjøtt med farge inni. Jevnlig slitsomt for en lokkemann og ha en kone som skal ha stekt biffen til skosåle, og dynke den i ketchup. Du bør skjerpe deg. Anonymkode: c3cc8...126 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #16 Skrevet 17. desember 2024 Han kan lage mat, og en som skal ha biffen well done har allerede ødelagt kjøttet. Du må skjerpe deg, og spise kjøtt med farge inni. Jevnlig slitsomt for en lokkemann og ha en kone som skal ha stekt biffen til skosåle, og dynke den i ketchup. Du bør skjerpe deg. Anonymkode: c3cc8...126
Mjalloh Skrevet 17. desember 2024 #17 Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Han gjorde nok det. Jeg ble nok like oppgitt over at han fortsetter å halvsteke kjøttet når han vet at jeg ikke liker det. Men, mulig han prøvde. Skjønner ikke helt hvorfor han ikke bare tar av til seg selv og slenger mitt på litt til. Jeg bryr meg ikke så mye om det er feil metode så lenge jeg slipper rått kjøtt. Takk for tips Anonymkode: f62ba...7f1 Skjønner ikke helt hvorfor du ikke slenger på ditt litt til? 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #18 Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mannen min lager mat. Stort sett er den veldig god. Det er noen ting jeg rett og slett ikke liker. En av de tingene jeg ikke liker er fisk som ikke er stekt godt nok eller kjøtt som er så rått at det renner blod. Dette vet han veldig godt I dag klikket han og kjefter med hevet stemme fordi jeg ikke ville spise kjøttet han hadde lagd fordi det var for rått. Han poengterte at han brukte termometer og at jeg tok feil. Han ble så sint at han ikke ville spise med meg og stakk. Han mener jeg er umulig å please. Selv er det en del ting han aldri vil spise. Dette sier jeg ikke noe på og spiser det heller når jeg er borte Synspunkter? Anonymkode: f62ba...7f1 Du LIKER IKKE kjøtt/fisk som er riktig tilberedt og klarer ikke kommunisere dette til noen som bruker tid på å lage god mat. Du er sær, utakknemlig, og kan lage din egen mat. Anonymkode: a95d0...82f 3 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #19 Skrevet 17. desember 2024 Dette høres ut som noe dere har vært gjennom mange ganger før, og dette var siste dråpen for mannen din. Overreaksjon, kanskje, men det var sannelig en overreaksjon av deg å ta med kjøttet bort for å inspisere det også. Han lager middag til deg, bruker til og med steketermometer for å få riktig temperatur. Når middagen er klar, så tar du det tykkeste stykket, som han kanskje hadde tilberedt til seg selv? Og så studerer du kjøttet, tar det med bort til lyset, og ber han om å steke det litt til? Og på toppen av det så er du nå irritert fordi han aldri lager maten på din måte? Du kan ikke bare lage middag til deg selv da? Er bare én løsning her. Du steker ditt kjøtt, han steker sitt. Begge blir fornøyde. Anonymkode: 2b871...e8c 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #20 Skrevet 17. desember 2024 Her lager jeg all mat, og kjæresten min liker heller ikke rosa kjøtt, men jeg løser det på en annen måte, hun må lage maten selv om hun ønsker jeg skal ødelegge et dyrt stykke kjøtt. Men hun gidder aldri lage mat, så da blir det heller annen type mat Anonymkode: 216e9...c0e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå