AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #1 Skrevet 17. desember 2024 Jeg trenger hjelp, veiledning… Vi har blitt uplanlagt gravide med barn nummer 3. vi har ei på 3 og ei på 1 år. Jeg hadde ikke fått tilbake syklus etter fødsel og vi har hoppet av i svingen. Jeg er 7+0 i dag, var på ultralyd forrige uke for å se svangerskapslengden. Mannen kan gjerne beholde, mens jeg er mer usikker. Orker jeg enda en? Jeg er sliten og litt lei baby/småbarnstid. Ikke synes jeg det er særlig gøy å leke heller, noe som utgjør stor del av småbarnstiden. Jeg har, foruten 6 mnd i arbeid før andre ble født, vært hjemme siden eldste ble født i 2021. Kanskje jeg har vært for lenge hjemme? Er det noen som har vært i en lignende situasjon? Hva endte dere med og hvorfor? Jeg er så usikker og trenger råd. Vi har grei økonomi og hadde klart en til. Vi måtte ha/kunne bygd på et ekstra soverom på sikt, og kjøpt større bil. Usikker på om dette er noe jeg ønsker, jeg liker den økonomiske friheten vi har nå. Samtidig elsker jeg kveldene nå, når begge er i seng til 19.30 og jeg kan gjøre hva jeg vil. Orker egentlig ikke tanken på å starte opp med kveld/nattevåk. Men, jeg føler jeg burde ønske barnet velkomment, og jeg har en mann som hjelper til. Anonymkode: 34873...5a4 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #2 Skrevet 17. desember 2024 Du kan jo planlegge for en kortere permisjon, eller jobbe deltid fra ganske tidlig hvis det er mulig? Min redning var at jeg begynte i 20% jobb fra ca 4 mnd. Anonymkode: dcb95...aa8
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #3 Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg trenger hjelp, veiledning… Vi har blitt uplanlagt gravide med barn nummer 3. vi har ei på 3 og ei på 1 år. Jeg hadde ikke fått tilbake syklus etter fødsel og vi har hoppet av i svingen. Jeg er 7+0 i dag, var på ultralyd forrige uke for å se svangerskapslengden. Mannen kan gjerne beholde, mens jeg er mer usikker. Orker jeg enda en? Jeg er sliten og litt lei baby/småbarnstid. Ikke synes jeg det er særlig gøy å leke heller, noe som utgjør stor del av småbarnstiden. Jeg har, foruten 6 mnd i arbeid før andre ble født, vært hjemme siden eldste ble født i 2021. Kanskje jeg har vært for lenge hjemme? Er det noen som har vært i en lignende situasjon? Hva endte dere med og hvorfor? Jeg er så usikker og trenger råd. Vi har grei økonomi og hadde klart en til. Vi måtte ha/kunne bygd på et ekstra soverom på sikt, og kjøpt større bil. Usikker på om dette er noe jeg ønsker, jeg liker den økonomiske friheten vi har nå. Samtidig elsker jeg kveldene nå, når begge er i seng til 19.30 og jeg kan gjøre hva jeg vil. Orker egentlig ikke tanken på å starte opp med kveld/nattevåk. Men, jeg føler jeg burde ønske barnet velkomment, og jeg har en mann som hjelper til. Anonymkode: 34873...5a4 Det er dumt å tenke "burde" når det kommer til barn, er du ikke enig? Ut fra det du skriver høres det ikke ut som du er veldig begeistret for ideen? Dette er en avgjørelse som varer livet ut, husk at du også skal ville dette (uansett hva de rundt deg sier og mener). Husk, du er 7+0, du har tid til å tenke over det et par dager. Snakk med Amathea? Snakk med en nær venninne? Snakk med din mann om dine tvil, lag en for og imot liste. Anonymkode: ad166...05a 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #4 Skrevet 17. desember 2024 Det høres ut som en vanskelig situasjon å stå i❤️ Enig i at dette ikke er ett spørsmål der tanker om hva du burde gjøre bør bestemme. Her må du kjenne etter hva du virkelig ønsker. Valget du tar blir uansett det riktige. Du har enda litt tid på å bestemme deg. Anonymkode: c3d83...75c
Brukerano Skrevet 17. desember 2024 #5 Skrevet 17. desember 2024 Jeg mener hundre prosent at barn som ikke er hundre prosent ønsket, trenger ikke fødes. Hvorfor gjøre det mot deg selv eller barnet? liver ditt høres så fint ut! Nyt det slik det er! ❤️
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #6 Skrevet 17. desember 2024 Ikke prevensjon engang? Sex kan føre til barn. Anonymkode: fe0ae...e50 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #7 Skrevet 18. desember 2024 Takk for fine svar❤️ Har snakket med Amathea i dag. Ble rådet til å lage for/imot liste uten mannen, og at han lager sin egen. Et godt råd veilederen der sa var; "man vil aldri være 100% sikker, å være 55% sikker er nok og ofte det beste man kan få". Anonymkode: 34873...5a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå