Gå til innhold

Hvordan få noen til å flytte frivillig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Long story short har jeg leieboer fra helvette. Det er rus og psykiatri inne i bildet. 

det er gitt begjæring om fravikelse på gyldig grunnlag, men jeg tror det tar tid og det har jeg ikke før hele boet råtner på rot.

så, uetisk som fy, men rådet jeg fikk var å gjøre det mest mulig utrivelig for leieboer. 

hvordan gjør man det?

trenger IKKE råd om etikk og moral. 

Anonymkode: 27d13...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Long story short har jeg leieboer fra helvette. Det er rus og psykiatri inne i bildet. 

det er gitt begjæring om fravikelse på gyldig grunnlag, men jeg tror det tar tid og det har jeg ikke før hele boet råtner på rot.

så, uetisk som fy, men rådet jeg fikk var å gjøre det mest mulig utrivelig for leieboer. 

hvordan gjør man det?

Si at dere skal selge eller bruke boligen selv.

Anonymkode: 0f4e8...9f3

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Neste gang sørger du for følgende:

-Utleieforsikring
-Referanser fra tidligere leieforhold

Hvis det er en ordentlig gærning du har greid å leie ut til vil du neppe gjøre så mye annet enn å følge den alminnelige prosedyren for utkastelser.

Anonymkode: dda2e...2c7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Neste gang sørger du for følgende:

-Utleieforsikring
-Referanser fra tidligere leieforhold

Hvis det er en ordentlig gærning du har greid å leie ut til vil du neppe gjøre så mye annet enn å følge den alminnelige prosedyren for utkastelser.

Jeg har utleieforsikring

leieboeren fulgte med på kjøpet. 

funket fint men så ballet det på seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du sier at du skal bruke boligen selv, er dette grunnlag for oppsigelse, vanligvis om 3 mnd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har utleieforsikring

leieboeren fulgte med på kjøpet. 

funket fint men så ballet det på seg

Er det slik å forstå at vedkommende allerede har fått en oppsigelse og ikke har protestert på denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det står at det allerede er fravikelse på gyldig grunnlag. Problemet oppstår når leietakerne nekter å flytte, noe som ofte skjer i tilfeller som dette. Da raserer de ofte boligen så mye som mulig også. Helt forkastelig at man ikke har større vern og midler mot slikt. 

Anonymkode: d4350...2bb

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Dette er nok den safeste fasiten. Varsle om oppsigelse av avtalen, og bit tenna sammen til oppsigelsestiden er over. Ulempen er at det nok må gå litt tid før du (offisielt) leier den ut igjen.

Alternativt kan du lokke med f.eks. 20' rett i hånda for at de flytter på svært kort varsel.

En lav pris å betale for å bli kvitt elendigheten.

Anonymkode: 83635...47f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sikringer som går for ingenting.

Dårlig lukt. 

Bråk og forstyrrelser døgnet rundt.

Vær så nærgående og nysgjerrig som mulig. 

Anonymkode: f0d90...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan jo bare si opp (3 mnd) , du bestemmer selvsagt selv hvem du vil leie ut til i din egen bolig! 

Anonymkode: b3a46...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan jo bare si opp (3 mnd) , du bestemmer selvsagt selv hvem du vil leie ut til i din egen bolig! 

Men det finnes jo de som driter i at kontrakten er sagt opp og fortsatt blir værende. Det er en lang prosess å få noen kastet ut. 

Anonymkode: ce73d...529

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, de fleste avtaler kan ikke sies opp av utleier. Det er lovregulert når utleier kan si opp et leieforhold.

Ts, det er ingenting å gjøre dersom han må fjernes ved tvang. Da må namsmannen v/politiet fjerne han. 

Anonymkode: 96ce0...663

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er det ingen som leser hva ts faktisk sier? Det er ALLEREDE levert inn oppsigelse (fravikelse på gyldig grunnlag). Hun trenger ikke råd om det. Hun eller han spør, hvordan få vedkommende ut enda fortere, før fristen?

Sett på høy musikk før du/dere går hjemmefra om morgenen og mye bass. La den stå på til førstemann kommer hjem om ettermiddagen. 

Anonymkode: 1904f...5d5

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lag trøbbel med strøm og Internett. Når det klages, si du venter på service.

Anonymkode: 78aad...055

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er like uetisk å være dårlig leieboer. Bra du har startet prosessen, vær har i den.

Kødd med internett/tv, har du vurdert å pusse opp så gjør du det nå og helst når du tror personen sover, du kan melde om behov for innsyn for planlagt og nødvendig innsyn for planlegging av vedlikehold.

Anonymkode: 11af0...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Namsmannen sa vi burde melde inn direkte til tingrettet ang, fravikelse. Det ble  satt opp som en hastesak pga forringelse av bolig mm. Rettsaken kom opp 2 uker etter, vedkommende fikk 6 uker på seg til å flytte. Er vedkommende ikke ute av huset innen fristen,så kan politiet hente vedkommende ut. Det kostet en del pga bruk av advokat, men det var verdt det.

Anonymkode: f89b5...179

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

hvordan gjør man det?

Jeg har ikke gjort dette selv. Hørte om noen som putta rekeskall inni gardinstengene...

Det luktet visst noe voldsomt etter kort tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

hvordan gjør man det?

Hvis du ikke har tid å vente på vanlig prosedyre hos Namsmannen grunnet at du memer det er fare for eiendommenn, så er neste steg å levere midlertidig forføyning/sikring hos tingretten. 

Nå denne er gyldig leveres den til Namsmannen for gjennomføring, dette skjer da omgående hos Namsmannen ( helst samme dag). 

Dette gjøres for å sikre eiendommen.

Anonymkode: 9e62d...e2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Irak skrev (21 minutter siden):

Jeg har ikke gjort dette selv. Hørte om noen som putta rekeskall inni gardinstengene...

Det luktet visst noe voldsomt etter kort tid...

Vil ikke dette gå ut over eiendommen til TS?

Anonymkode: 11af0...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...