AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #21 Del Skrevet 20. desember 2024 NakenPanda skrev (1 minutt siden): Apple og snakk om budsjett telefon hører ikke sammen i samme setning en gang, fy fan for noe overpriset tech. Enig, man skal ha lite respekt for penger om man punger ut 10-15k for ny variant hvert år Anonymkode: 31bd0...2e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #22 Del Skrevet 20. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 17.12.2024 den 19.13): Nye EU krav om usb-c lading tvinger Apple til å ta eldre iphones ut av salg. Les mer her https://dinside.dagbladet.no/mobil/apple-kutter-eldre-iphoner-i-eu/82399961 Anonymkode: 17f28...265 Ingen krise. Enten bygger de om til USB-C-multiportadapter i alle telefonene og de aktuelle modellene kommer tilbake, eller så kommer det nye modeller slik det står at SE sannsynligvis vil komme med. Apple kunne jo ha tilpasset seg dette tidligere. Anonymkode: 0a1f6...1a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #23 Del Skrevet 20. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men du mener de skal ha billigere alternativer for at det skal være for alle, men det er ikke sånn verden fungerer altså. Anonymkode: b0339...a4f Hvis de vil vinne kunder så kan de ikke bare appellere til folk med god råd, da mister de en hel kundegruppe. Men greit for de andre mobilselskapene som da tjener på det Anonymkode: 31bd0...2e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #24 Del Skrevet 20. desember 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvis de vil vinne kunder så kan de ikke bare appellere til folk med god råd, da mister de en hel kundegruppe. Men greit for de andre mobilselskapene som da tjener på det Anonymkode: 31bd0...2e3 Tror ikke det er noe problem altså... de er tross alt markedsledende på området, så da finnes det ingen gode grunner. Og så er det selvsagt ikke bare folk med god råd som kjøper det, for man får jo kjøpt seg Iphone med alle mulige former for avbetaling. Anonymkode: b0339...a4f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #25 Del Skrevet 20. desember 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Tror ikke det er noe problem altså... de er tross alt markedsledende på området, så da finnes det ingen gode grunner. Og så er det selvsagt ikke bare folk med god råd som kjøper det, for man får jo kjøpt seg Iphone med alle mulige former for avbetaling. Anonymkode: b0339...a4f Det er en ganske idiotisk ting å gjøre, da koster det til sammen mer enn om man betalte alt på en gang.. Joda det er et problem, men det kan skje gradvis… Anonymkode: 31bd0...2e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #26 Del Skrevet 20. desember 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det er en ganske idiotisk ting å gjøre, da koster det til sammen mer enn om man betalte alt på en gang.. Joda det er et problem, men det kan skje gradvis… Anonymkode: 31bd0...2e3 Og? Folk gjør det uansett. Høres mest ut som ønsketenking fra din side. Anonymkode: b0339...a4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titania Skrevet 20. desember 2024 #27 Del Skrevet 20. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Enig, man skal ha lite respekt for penger om man punger ut 10-15k for ny variant hvert år Anonymkode: 31bd0...2e3 Har vel ikke noe med respekt for penger å gjøre? 🤨 Vil man kjøpe, og har økonomi til det, så er det ikke sånn at man ikke respekterer pengene for det. Og delbetaling er heller ikke nødvendigvis dyrere. Flere operatører selger telefoner billigere med delbetaling om du binder deg ett år - og om du allerede har abonnement der og er fornøyd - da har man jo faktisk spart penger sammenlignet med å betale alt på en gang. Om man tar utgangspunkt i ordinær pris og ikke tilbud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #28 Del Skrevet 20. desember 2024 Titania skrev (17 minutter siden): Har vel ikke noe med respekt for penger å gjøre? 🤨 Vil man kjøpe, og har økonomi til det, så er det ikke sånn at man ikke respekterer pengene for det. Og delbetaling er heller ikke nødvendigvis dyrere. Flere operatører selger telefoner billigere med delbetaling om du binder deg ett år - og om du allerede har abonnement der og er fornøyd - da har man jo faktisk spart penger sammenlignet med å betale alt på en gang. Om man tar utgangspunkt i ordinær pris og ikke tilbud. Jeg er en fattig idiot med gammel iphone og billig abonnement. Etter hva jeg har sett koster bytteabonnementene betydelig mer enn jeg tar meg råd til. Jeg bruker telefonene mine til de er brukt opp, gikk fra iphone 5 til 12 sist. Har hatt mobiler fra andre merker, men iphone fungerer best til mitt bruk. Det kan hende et bytteabonnement lønner seg for noen, men de færreste bytteabonnement har nok GB for mitt bruk, Anonymkode: 71c3e...5dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titania Skrevet 20. desember 2024 #29 Del Skrevet 20. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er en fattig idiot med gammel iphone og billig abonnement. Etter hva jeg har sett koster bytteabonnementene betydelig mer enn jeg tar meg råd til. Jeg bruker telefonene mine til de er brukt opp, gikk fra iphone 5 til 12 sist. Har hatt mobiler fra andre merker, men iphone fungerer best til mitt bruk. Det kan hende et bytteabonnement lønner seg for noen, men de færreste bytteabonnement har nok GB for mitt bruk, Anonymkode: 71c3e...5dd Ikke bytteabonnement jeg tenkte på, vanlige og ikke svitsj eller sånne dritt. Ikke nødvendigvis MYE å spare, men ved å kjøpe med delbetaling kontra kun kjøp kan man allikevel spare noe. Som f.eks iPhone 15 hos ice, om man ikke skal ha det absolutt nyeste. Pris uten abonnement er 10490. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #30 Del Skrevet 20. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 17.12.2024 den 19.13): Nye EU krav om usb-c lading tvinger Apple til å ta eldre iphones ut av salg. Les mer her https://dinside.dagbladet.no/mobil/apple-kutter-eldre-iphoner-i-eu/82399961 Anonymkode: 17f28...265 Det er da null og niks problem? Vi som har valgt riktig telefon, nemlig noe annet enn slike snåle eplebrett, har jo hatt den beste og riktige ladekontakten i mange år. Anonymkode: 03e05...9f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #31 Del Skrevet 20. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og? Folk gjør det uansett. Høres mest ut som ønsketenking fra din side. Anonymkode: b0339...a4f Næ. Anonymkode: 31bd0...2e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2024 #32 Del Skrevet 20. desember 2024 Titania skrev (2 timer siden): Har vel ikke noe med respekt for penger å gjøre? 🤨 Vil man kjøpe, og har økonomi til det, så er det ikke sånn at man ikke respekterer pengene for det. Og delbetaling er heller ikke nødvendigvis dyrere. Flere operatører selger telefoner billigere med delbetaling om du binder deg ett år - og om du allerede har abonnement der og er fornøyd - da har man jo faktisk spart penger sammenlignet med å betale alt på en gang. Om man tar utgangspunkt i ordinær pris og ikke tilbud. Å kjøpe ny mobil hvert år er bortkastet penger Anonymkode: 31bd0...2e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titania Skrevet 21. desember 2024 #33 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Å kjøpe ny mobil hvert år er bortkastet penger Anonymkode: 31bd0...2e3 Den eneste som har nevnt å kjøpe mobil hvert år i denne tråden, er deg 😅 Om du har en SE, så må du jo ikke bytte den nå, bare fordi Apple slutter å selge den. Og om du kjøpte ny i fjor, så må du heller ikke kjøpe ny nå bare fordi apple ikke får selge telefoner med lightning-port. Du kommer også til å få tak i kabler til den, om du skulle trenge det. Og om telefonen du har begynner å synge på siste verset, så bytt før de slutter å selges da - vil påstå at det løser problemet. Vedtaket om at alle telefoner skal ha like ladere kom i 2022, så det er ikke noe som plutselig har dukket opp https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/V9nVg4/eu-vedtak-alle-mobiltelefoner-skal-ha-samme-ladere-fra-2024 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå