AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden 173 cm høy, 95 kg. Jeg er utrolig lei av å ha dårlig kosthold. Det tærer på helsen min, mest psykisk. Jeg vet hvordan jeg går ned i vekt, jeg vet hva som er sunt, jeg har satt meg mye inn i ernæring. Det står ikke på kunnskapen, det står på viljen. Det store problemet mitt er at jeg har ingen motivasjon og jeg ser ikke lyst på fremtiden, ergo har jeg ikke klart å ta tak i vektproblemene. Sliter i relasjoner, skal aldri ha kjæreste, aldri ha barn osv. Har ikke noe å leve for. Det eneste jeg liker, er en hobby hvor jeg er sittestillende uansett hvor kroppen min ikke betyr noe. Det å skulle gjøre noe bra for helsa si er ikke motiverende for meg. Jeg vil ikke bli gammel! Det er ikke et mål for meg å bli 80+ år. Det er egentlig ikke et mål for meg å bli pensjonist engang. Går i terapi men det hjelper ikke. Psykologen bare nikker på hodet. I gruppeterapi tør jeg ikke prate om det. Dette føles litt håpløst. Hvorfor skal jeg gjøre noe? Svar som handler om samfunnets holdninger rettet mot meg hjelper ikke, jeg driter i hva folk mener. Skal sies at jeg føler meg jo dårlig. Er derfor jeg spør. Men mat og godteri smaker bedre enn noe annet og det er den lille gleden jeg har, som hobbyer og andre ting ikke gir meg. Anonymkode: d1cad...2e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Hvor lenge har du gått i behandling? Anonymkode: ceafd...89d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Og du føler deg mest sannsynlig dårligere enn nødvendig nettopp fordi du lever på dårlig mat og godteri. Anonymkode: ceafd...89d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Og du føler deg mest sannsynlig dårligere enn nødvendig nettopp fordi du lever på dårlig mat og godteri. Anonymkode: ceafd...89d Støtter denne. Dårlig kosthold og dårlig mental helse henger sammen, og det er nok ofte en ond sirkel. Jeg tror du kan bli overrasket over hvor mye bedre mental helse du kan få av å spise riktig (jeg tror det aller viktigste er å kutte ut unødvendig sukker og ultraprosessert mat), spesielt kombinert med fysisk aktivitet. Det trenger ikke være et voldsomt treningsopplegg. Nok dagslys kan også gjøre en stor forskjell. Anonymkode: 06911...91b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå