Gå til innhold

Venninne stalker/styrer svangerskapet mitt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er gravid for første gang nå og har en venn som er over gjennomsnittet engasjert i svangerskapet mitt - selv ikke bestevenner eller familie oppfører seg slik mot meg. Hun har lastet ned en app hvor hun følger med på barnet og har stålkontroll på hvor stort det er til enhver tid og hvordan det utvikler seg. Hun henger seg også opp i hva jeg kan gjøre og ikke gjøre som gravid. Jeg har fått kommenterer på mat og drikke jeg har spist og drukket foran henne. Ingen andre gjør dette. Jeg føler dette er ukomfortabelt og litt ekkelt på en måte?

Er dette normalt eller unormalt? Som sagt er det første graviditet så jeg vet ikke om det er normalt å ha en ekstremt engasjert venn som blander seg inn i svangerskapet på denne måten?! Hun har aldri vært gravid selv. 

Anonymkode: b988b...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, litt vel mye! Mulig hun mener det godt siden det er din første graviditet, så ta det opp med henne på en humoristisk og snill måte du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan jeg spørre om hun kan slette appen? Syntes det er så forstyrrende at hun sitter og følger med på svangerskapet mitt på mobilen sin.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan jeg spørre om hun kan slette appen? Syntes det er så forstyrrende at hun sitter og følger med på svangerskapet mitt på mobilen sin.

Blir ikke det bare kleint for dere begge? Alle kan jo gå inn å se på ulike sider om fosterets utvikling, og det kan være mange grunner til at man gjør det. Jeg fikk noen bilder fra en av de appene av ei venninne av meg med noen fine fakta om fosteret i den uka jeg var, i og syns det bare var søtt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
pop up bruker skrev (Akkurat nå):

Blir ikke det bare kleint for dere begge? Alle kan jo gå inn å se på ulike sider om fosterets utvikling, og det kan være mange grunner til at man gjør det. Jeg fikk noen bilder fra en av de appene av ei venninne av meg med noen fine fakta om fosteret i den uka jeg var, i og syns det bare var søtt. 

Tenker litt på grensesetting. Dette er rart. Av og til kan det virke ut som at det er hun som er gravid og ikke jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tror kanskje ikke du kan be henne slette en app på mobilen. 

Har opplevd dette selv. Jeg bare lo og tøyset det bort når det kom opp. Feks "haha, er det du som er gravid eller" eller "du følger jo mer med enn meg du". Gikk over litt og litt. Personen brydde seg mye om babyen da hun var nyfødt og så dabbet det av 😅

Anonymkode: ac076...28b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke så intressert i mitt eget svangerskap engang. Andre sine gir jeg blanke i. Så i mitt hode er hun sjuk i hodet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ganske psyko ut. Har hun veldig lyst på barm selv?

Anonymkode: 8a2b1...450

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Unormalt. ville ikke brydd meg om at hun har lastet ned app-en, men ved kommentarer på mat, drikke og annet ville jeg bare svart at du har lest deg opp og tar valg basert på det, eventuelt ikke respondere i det hele tatt. 

Anonymkode: 354b0...eef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenker litt på grensesetting. Dette er rart. Av og til kan det virke ut som at det er hun som er gravid og ikke jeg. 

Tror det er en bedre løsning å ta det litt humorist som også skrives over her. Hun mener det sikkert godt, og da er det dumt å være unødvendig hard. Det kan også være greit å tenke på at nå har du kanskje masse hormoner, så det kan jo hende du tar ting litt ekstra ille opp og føler ting litt mye?

Jeg ville tenkte at dette er i beste mening, men veldig mye, og tatt det der etter 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, det er skikkelig drøyt å være så opphengt i noen andres svangerskap. Jeg er selv gravid nå og har null ide hvilken dag jeg er på feks. Må selv inn i appen for å sjekke 😂😅 

Hadde min venninne holdt på sånn så hadde jeg minimert kontakten med henne. Tenker at om hun er så opphengt når du er gravid, hvordan blir hun når du har født? 😅 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (40 minutter siden):

Tror det er en bedre løsning å ta det litt humorist som også skrives over her. Hun mener det sikkert godt, og da er det dumt å være unødvendig hard. Det kan også være greit å tenke på at nå har du kanskje masse hormoner, så det kan jo hende du tar ting litt ekstra ille opp og føler ting litt mye?

Jeg ville tenkte at dette er i beste mening, men veldig mye, og tatt det der etter 

Jeg tenker det er veldig innafor å være hard. Det er ikke normalt å være så intressert i noens bronkitt, forstoppelse eller øyekatarr heller. Jeg hadde bedt henne dra til helvette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...