AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Jenta vår har de to siste ukene klagd over at hun har vondt «i tissen». Vi har sjekket og tenkt at hun er sår for de er jo ikke alltid flinke til å vaske seg etter toalettbesøk i barnehagen. Hun dusjer/bader hver kveld. Har smurt med kremer og tenkt at det hjelper litt. Igår hylgren hun på kvelden og våknet flere ganger..alt gjorde vondt..spesielt sitte/toalettbesøk. I tillegg ser vi mer utflod ( er det vanlig på så små jenter?). Rett til legen på morgenen..men legen henviste bare til urinprøve og tok en veldig overfladigsjekk (så feks ikke bak/rundt anus). Ringte senere og sa at det ikke er UVI). Jeg oppdaget også en lymfe der nede..nente dette men legen sjekket ikke. hun bad meg dog se etter mark når hun ringte..jeg vet ikke hva jeg ser lenger. Studert avføringen hennes for det ser ut som noen «tykke korte hvite» mark..men er det mark..de skal jo være tynne? Tenker uansett p ta en kur imorgen. Hvordan så avføringen til deres barn ut? Så dere noe rundt klitoris? Beklager mange detaljer, men trenger råd. Anonymkode: ecea4...fc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Del Skrevet 1 time siden Bruker dere såpe nedentil? Høres litt voldsomt ut å dusje eller bade hver dag uansett. Vann tørker og ut. Anonymkode: 9511e...113 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Del Skrevet 1 time siden Hvis du har funnet en lymfe og du ser korte hvite mark (selv om de er tykke) så er jo dette en no brainer: alle må kures! pass på at vagina også renses, for de kan bevege seg dit hos jenter! Anonymkode: 22105...140 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Del Skrevet 1 time siden Syns det høres ut som mark. Alle i huset må behandles og dere må vaske alt av tekstiler siden egg kan spres der. Anonymkode: affe4...a08 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Del Skrevet 1 time siden Tapeworm får man slike av, vet ikke hva den heter på norsk. Ser ut som riskorn med flatere kanter liksom. Anonymkode: b5fc2...9e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Del Skrevet 1 time siden Jeg synes de er lettest å se når barnet har sovnet. Da har jeg stått med hodelykt og pinsett, plukket ut mark av barnets kroppsåpninger og tenkt at morskjærligheten virkelig er uendelig. (Man må jo ta medisiner, men marken dør ikke umiddelbart, så barnet er ofte plaget i noen dager etter startet kur). Anonymkode: a37d6...97e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes de er lettest å se når barnet har sovnet. Da har jeg stått med hodelykt og pinsett, plukket ut mark av barnets kroppsåpninger og tenkt at morskjærligheten virkelig er uendelig. (Man må jo ta medisiner, men marken dør ikke umiddelbart, så barnet er ofte plaget i noen dager etter startet kur). Anonymkode: a37d6...97e True Anonymkode: 22105...140 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jenta vår har de to siste ukene klagd over at hun har vondt «i tissen». Vi har sjekket og tenkt at hun er sår for de er jo ikke alltid flinke til å vaske seg etter toalettbesøk i barnehagen. Hun dusjer/bader hver kveld. Har smurt med kremer og tenkt at det hjelper litt. Igår hylgren hun på kvelden og våknet flere ganger..alt gjorde vondt..spesielt sitte/toalettbesøk. I tillegg ser vi mer utflod ( er det vanlig på så små jenter?). Rett til legen på morgenen..men legen henviste bare til urinprøve og tok en veldig overfladigsjekk (så feks ikke bak/rundt anus). Ringte senere og sa at det ikke er UVI). Jeg oppdaget også en lymfe der nede..nente dette men legen sjekket ikke. hun bad meg dog se etter mark når hun ringte..jeg vet ikke hva jeg ser lenger. Studert avføringen hennes for det ser ut som noen «tykke korte hvite» mark..men er det mark..de skal jo være tynne? Tenker uansett p ta en kur imorgen. Hvordan så avføringen til deres barn ut? Så dere noe rundt klitoris? Beklager mange detaljer, men trenger råd. Anonymkode: ecea4...fc8 Hva sa legen med hensyn til mark? Å kure for mark, dersom det ikke er problemet er uheldig med hensyn til eksistens mot markmiddelet. Hun kan og være forstoppet, og ha vondt av den grunn, eller det kan være noe helt annet. Synes legen skal se på henne igjen, og vurdere på nytt. Hvor lenge hadde urinen stått i blæren før dere tok urinprøve? Kan prøven ha vært falsk negativ? Her er flere ting å tenke på, særlig for legen. Jenta skal heller ikke ha det så vondt. Anonymkode: 42080...bbb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Del Skrevet 1 time siden På kvelden: dynk en bomullsdott med matolje, rull den litt spiss i en ende og dytt den litt inn i stumpen (ikke hele, og ikke mye - bare så den sitter der). Da kan ikke marken kravle ut om natta og legge egg. Anonymkode: 944e4...407 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 1 time siden #10 Del Skrevet 1 time siden Om det er mael bør du se i rumpa noen timer etter hun han lagt seg. Eventuelt ta dere alle kur og der som trengs Og ikke dusj vær kveld. Og iallefall ikke med såpe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #11 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jenta vår har de to siste ukene klagd over at hun har vondt «i tissen». Vi har sjekket og tenkt at hun er sår for de er jo ikke alltid flinke til å vaske seg etter toalettbesøk i barnehagen. Hun dusjer/bader hver kveld. Har smurt med kremer og tenkt at det hjelper litt. Igår hylgren hun på kvelden og våknet flere ganger..alt gjorde vondt..spesielt sitte/toalettbesøk. I tillegg ser vi mer utflod ( er det vanlig på så små jenter?). Rett til legen på morgenen..men legen henviste bare til urinprøve og tok en veldig overfladigsjekk (så feks ikke bak/rundt anus). Ringte senere og sa at det ikke er UVI). Jeg oppdaget også en lymfe der nede..nente dette men legen sjekket ikke. hun bad meg dog se etter mark når hun ringte..jeg vet ikke hva jeg ser lenger. Studert avføringen hennes for det ser ut som noen «tykke korte hvite» mark..men er det mark..de skal jo være tynne? Tenker uansett p ta en kur imorgen. Hvordan så avføringen til deres barn ut? Så dere noe rundt klitoris? Beklager mange detaljer, men trenger råd. Anonymkode: ecea4...fc8 Hva er en lymfe? Anonymkode: 9511e...113 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 minutter siden #12 Del Skrevet 19 minutter siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du har funnet en lymfe og du ser korte hvite mark (selv om de er tykke) så er jo dette en no brainer: alle må kures! pass på at vagina også renses, for de kan bevege seg dit hos jenter! Anonymkode: 22105...140 Vet ikke hva jeg ser:-( ser ikke ut som mark.. Anonymkode: ecea4...fc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 minutter siden #13 Del Skrevet 18 minutter siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du har funnet en lymfe og du ser korte hvite mark (selv om de er tykke) så er jo dette en no brainer: alle må kures! pass på at vagina også renses, for de kan bevege seg dit hos jenter! Anonymkode: 22105...140 Er lymfe et typisk tegn? Anonymkode: ecea4...fc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 minutter siden #14 Del Skrevet 15 minutter siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva sa legen med hensyn til mark? Å kure for mark, dersom det ikke er problemet er uheldig med hensyn til eksistens mot markmiddelet. Hun kan og være forstoppet, og ha vondt av den grunn, eller det kan være noe helt annet. Synes legen skal se på henne igjen, og vurdere på nytt. Hvor lenge hadde urinen stått i blæren før dere tok urinprøve? Kan prøven ha vært falsk negativ? Her er flere ting å tenke på, særlig for legen. Jenta skal heller ikke ha det så vondt. Anonymkode: 42080...bbb Legen bare nevnte det som en mulighet..og sa at vi kan kjøpe kur på apoteket. Hun så ikke på jenta bak og veldig kort foran hvor hun ikke kunne se noe. Jeg nevnte som sagt knuten men legen ba oss bare levere inn en urinprøve. Var ca 4t etter morgenbesøket. Anonymkode: ecea4...fc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 minutter siden #15 Del Skrevet 14 minutter siden mommyaka skrev (1 time siden): Om det er mael bør du se i rumpa noen timer etter hun han lagt seg. Eventuelt ta dere alle kur og der som trengs Og ikke dusj vær kveld. Og iallefall ikke med såpe Bruker ikke såpe og dusjer ikke lenge. Bare en rask vask. Noen ganger blir det en klutvask men er lettere p bare stå i dusjen. Anonymkode: ecea4...fc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 minutter siden #16 Del Skrevet 11 minutter siden AnonymBruker skrev (1 time siden): På kvelden: dynk en bomullsdott med matolje, rull den litt spiss i en ende og dytt den litt inn i stumpen (ikke hele, og ikke mye - bare så den sitter der). Da kan ikke marken kravle ut om natta og legge egg. Anonymkode: 944e4...407 Vil liksom ikke gjøre det før vi se ser noe? Hva om hun er plaget av noe annet? Er det vanlig med utflod på så små? Har ikke sett det før. Legen sa ar det så ut som sinkkrem..men jeg nevnte at det har vi ikke brukt. Må ringe legen igjen imorgen, men blir jo samme lege og hun er alltid så kort. skal prøve å sjekke med lommelykt i natt. Har tatt på bleie i natt faktisk:-( Anonymkode: ecea4...fc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 minutter siden #17 Del Skrevet 9 minutter siden (Smurte med bephanten(sikkert ikke riktig stavet, men den legger ikke igjen noe lag og er ofte borte om morgenen. Definitivt ikke som en sink salve) Anonymkode: ecea4...fc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 4 minutter siden #18 Del Skrevet 4 minutter siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Bruker dere såpe nedentil? Høres litt voldsomt ut å dusje eller bade hver dag uansett. Vann tørker og ut. Anonymkode: 9511e...113 De fleste voksne gjør da det hver dag, g AnonymBruker skrev (1 time siden): Jenta vår har de to siste ukene klagd over at hun har vondt «i tissen». Vi har sjekket og tenkt at hun er sår for de er jo ikke alltid flinke til å vaske seg etter toalettbesøk i barnehagen. Hun dusjer/bader hver kveld. Har smurt med kremer og tenkt at det hjelper litt. Igår hylgren hun på kvelden og våknet flere ganger..alt gjorde vondt..spesielt sitte/toalettbesøk. I tillegg ser vi mer utflod ( er det vanlig på så små jenter?). Rett til legen på morgenen..men legen henviste bare til urinprøve og tok en veldig overfladigsjekk (så feks ikke bak/rundt anus). Ringte senere og sa at det ikke er UVI). Jeg oppdaget også en lymfe der nede..nente dette men legen sjekket ikke. hun bad meg dog se etter mark når hun ringte..jeg vet ikke hva jeg ser lenger. Studert avføringen hennes for det ser ut som noen «tykke korte hvite» mark..men er det mark..de skal jo være tynne? Tenker uansett p ta en kur imorgen. Hvordan så avføringen til deres barn ut? Så dere noe rundt klitoris? Beklager mange detaljer, men trenger råd. Anonymkode: ecea4...fc8 Det heter ikke lymfe, men lymfeknute! Lymfeknuter kan bli hovne ved infeksjon. Lymfe er noe annet, det er en væske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet akkurat nå #19 Del Skrevet akkurat nå AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes de er lettest å se når barnet har sovnet. Da har jeg stått med hodelykt og pinsett, plukket ut mark av barnets kroppsåpninger og tenkt at morskjærligheten virkelig er uendelig. (Man må jo ta medisiner, men marken dør ikke umiddelbart, så barnet er ofte plaget i noen dager etter startet kur). Anonymkode: a37d6...97e Jenta mi klagde på vondt i tissen, jeg skulle sjekke og så en barnemark der. Måtte plukke den ut, rolig, vaske henne, smørre, legge henne igjen, og først da kunne jeg få panikk 😂🫣 Holdt på å besvime av synet og avsky. Anonymkode: c7e32...298 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet akkurat nå #20 Del Skrevet akkurat nå Grüner skrev (2 minutter siden): De fleste voksne gjør da det hver dag, g Det heter ikke lymfe, men lymfeknute! Lymfeknuter kan bli hovne ved infeksjon. Lymfe er noe annet, det er en væske! Takk. Lymfeknute! Kjenner ut som en liten ert. Anonymkode: ecea4...fc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå