Gå til innhold

Blir ikke inkludert (julebord, julegave)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en 30% stilling i jobb nr to som jeg har hatt i over ti år. I mange år fikk jeg julegave og invitasjon til julebord, sommeravslutning etc. Dette er en skole. De siste to årene har julegave og invitasjon til tilstelninger for ansatte uteblitt, mens kollegaer forteller om stort overskudd av julegaver som ble kastet etter jul og som ikke forstår hvorfor jeg ikke får. Jeg har derfor tatt det opp, så sånn sett er det jo en løsning antakelig. Men er det feil av meg å oppleve dette som sårt? Føler meg så ekskludert. Har en annen fast jobb også hvor jeg i motsetning er veldig inkludert, så kontrastene blir så store. Føler meg glemt, og kollegaene mener også at det er antakelig årsaken også.. og det føles jo ikke greit ut. Må nevne at leder ofte glemmer å gi meg viktige beskjeder som angår min arbeidsdag og.. 

Anonymkode: 92efd...f3f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men er det feil av meg å oppleve dette som sårt? Føler meg så ekskludert. Har en annen fast jobb også hvor jeg i motsetning er veldig inkludert, så kontrastene blir så store. Føler meg glemt, og kollegaene mener også at det er antakelig årsaken også.. og det føles jo ikke greit ut. Må nevne at leder ofte glemmer å gi meg viktige beskjeder som angår min arbeidsdag og.. 

Absolutt ikke. Anerkjenn følelsene dine, du har helt rett å føle på disse🤗

Jeg ville ha tatt et møte med leder, for å høre hva h*n tenker om det. Om det er en årsak til at dette skjer. Hvis du ikke allerede har tatt en prat.

Anonymkode: e61c3...371

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Absolutt ikke. Anerkjenn følelsene dine, du har helt rett å føle på disse🤗

Jeg ville ha tatt et møte med leder, for å høre hva h*n tenker om det. Om det er en årsak til at dette skjer. Hvis du ikke allerede har tatt en prat.

Anonymkode: e61c3...371

Følelser er ekte. Men følelser verken er eller skal antas være sanne. 
Det at ts føler noe «på ekte» og det at følelsen er sann er ikke sammenfallende enheter.

Å røde ts til å agere ukritisk etter egne følelser er ikke rasjonell tankegang. Og det er ikke et godt råd. Ts skal og bør, som oss alle, faktasjekke egne følelser løpende. Og redigere de som ikke er sanne.

Hvordan ville verden ellers sett ut? Om enhver emosjonell tenåring som føler seg verdiløs eller stygg skal anta det er sant? Følelser er ikke sanne. Ts må først faktasjekke dem, så kan hen - rasjonelt og profesjonelt - vurdere hva neste steg er. 

Anonymkode: a86f9...bf0

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Må nevne at leder ofte glemmer å gi meg viktige beskjeder som angår min arbeidsdag og.. 

Man kan jo lure på om denne lederen ønsker å bli kvitt deg.

Anonymkode: bfee3...c29

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spør leder om det er en grunn til at du ikke blir invitert med på julebord. 

Anonymkode: 95536...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man kan jo lure på om denne lederen ønsker å bli kvitt deg.

Sitter ikke igjen med det inntrykket, mer at vedkommende glemmer at jeg jobber der. Rett og slett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har snakket med tillitsvalgt som tar dette videre, så det blir nok en løsning altså. Måtte bare lufte frustrasjonen 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tillitsvalgt tar dette opp med ledelsen. Sist var jeg den eneste på jobb mens alle andre hadde sommeravslutning på restaurant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tillitsvalgt tar dette opp med ledelsen. Sist var jeg den eneste på jobb mens alle andre hadde sommeravslutning på restaurant. 

Sånn tror jeg det er mange steder. Dessverre må man vel trekke linja et sted og spare penger på vikarer. Men du kan jo høre om du noen ganger kan være med selv om det ikke alltid passer? 

Anonymkode: ad3d7...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sånn tror jeg det er mange steder. Dessverre må man vel trekke linja et sted og spare penger på vikarer. Men du kan jo høre om du noen ganger kan være med selv om det ikke alltid passer? 

Anonymkode: ad3d7...aae

Jeg er ikke vikar. Fast ansatt i over ti år. Fastlønn også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Er det bare deg eller alle med en mindre stilling?

Anonymkode: ab2f7...fd6

De andre får 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antagelig setter de grense et sted ved lavere stillingsprosenter for å begrense utgiftene, men greit å få det avklart så du slipper å lure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Biloba skrev (3 minutter siden):

Antagelig setter de grense et sted ved lavere stillingsprosenter for å begrense utgiftene, men greit å få det avklart så du slipper å lure.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

stort overskudd av julegaver som ble kastet etter jul

Hvordan begrenser dette utgiftene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart, skoler pleier da være ganske så ryddige på slikt. Men man må huske at på skoler så betaler vi ofte julebord selv, og det er fritt å melde seg på lappen som henger på personalrommet. Eller på tråden som blir sendt ut på Teams til alle ansatte.

Anonymkode: e3efb...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...