Gjest Godtgjores Skrevet 17. desember 2024 #1 Del Skrevet 17. desember 2024 Jeg hadde tv en stund, så bare på amerikanske program, lærte masse om biler på wheeler-deeler, masse om histore på history-channel osv. Jeg unngikk norske program, fordi jeg føler det er litt ødeleggende, de oppfører seg så dårlig, er vedlig lavt nivå på det fortsatt ser jeg når jeg er hos foreldra. Men til saken da, å ha tv, bil osv. krever jo mer naturresurser enn å trene, synge, gjøre intellektuelle ting. Er jo selvfølgelig godt å bare se på tv og spise god mat, men man ville jo lagt på seg også da. Ser ikke helt fordelen, nordmenn sies jo å bruke 2 ganger hva som er bærekraftig for planeten, bare oss alene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #2 Del Skrevet 17. desember 2024 Godtgjores skrev (2 minutter siden): enn å trene, synge, gjøre intellektuelle ting. Er du litt bedre enn alle andre? Anonymkode: 56821...465 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Godtgjores Skrevet 17. desember 2024 #3 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er du litt bedre enn alle andre? Anonymkode: 56821...465 Men deres måte ødelegger jo naturen mer da, sier ikke noe mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #4 Del Skrevet 17. desember 2024 Godtgjores skrev (Akkurat nå): Men deres måte ødelegger jo naturen mer da, sier ikke noe mer Da bør du ikke bo i Norge. Du overkonsumerer produkter og tjenester allerede før du starter å bruke egne penger. Blant annet veiene du kjører på, gatelys, med mer. Anonymkode: 0a207...0b4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #5 Del Skrevet 17. desember 2024 Ser ikke på tv. Anonymkode: 0c2d7...1de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camlon Skrevet 17. desember 2024 #6 Del Skrevet 17. desember 2024 Godtgjores skrev (7 minutter siden): Jeg hadde tv en stund, så bare på amerikanske program, lærte masse om biler på wheeler-deeler, masse om histore på history-channel osv. Jeg unngikk norske program, fordi jeg føler det er litt ødeleggende, de oppfører seg så dårlig, er vedlig lavt nivå på det fortsatt ser jeg når jeg er hos foreldra. Men til saken da, å ha tv, bil osv. krever jo mer naturresurser enn å trene, synge, gjøre intellektuelle ting. Er jo selvfølgelig godt å bare se på tv og spise god mat, men man ville jo lagt på seg også da. Ser ikke helt fordelen, nordmenn sies jo å bruke 2 ganger hva som er bærekraftig for planeten, bare oss alene Å se på TV er også vanlig i fattige land, det er ingenting spesielt med Norges TV-forbruk og det er ikke TV-en som fører til at nordmenn forbruker mer ressurser enn fattige land. En faktor som Norge er verst i klassen er flyreiser. Så da lurer jeg på, reiser du ofte med fly? 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #7 Del Skrevet 17. desember 2024 Tror ikke TV-en bikker lasset når det gjelder miljøet altså 😄 Anonymkode: 2763d...cea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #8 Del Skrevet 17. desember 2024 Det er ikke viktig. Det er artig. Anonymkode: e596d...aa5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #9 Del Skrevet 17. desember 2024 Godtgjores skrev (22 minutter siden): Jeg hadde tv en stund, så bare på amerikanske program, lærte masse om biler på wheeler-deeler, masse om histore på history-channel osv. Jeg unngikk norske program, fordi jeg føler det er litt ødeleggende, de oppfører seg så dårlig, er vedlig lavt nivå på det fortsatt ser jeg når jeg er hos foreldra. Men til saken da, å ha tv, bil osv. krever jo mer naturresurser enn å trene, synge, gjøre intellektuelle ting. Er jo selvfølgelig godt å bare se på tv og spise god mat, men man ville jo lagt på seg også da. Ser ikke helt fordelen, nordmenn sies jo å bruke 2 ganger hva som er bærekraftig for planeten, bare oss alene Tror du bør sjekke fakta om du tror av forbruket til under 3 millioner innbygere ødelegger planeten. Anonymkode: 38ac5...ed2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #10 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Tror du bør sjekke fakta om du tror av forbruket til under 3 millioner innbygere ødelegger planeten. Anonymkode: 38ac5...ed2 Tjsh...det vi nordmenn forbruker tilsvarer over 3 jordkloder i året, sååååeh.... Anonymkode: e6b39...5a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #11 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Tror du bør sjekke fakta om du tror av forbruket til under 3 millioner innbygere ødelegger planeten. Anonymkode: 38ac5...ed2 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tjsh...det vi nordmenn forbruker tilsvarer over 3 jordkloder i året, sååååeh.... Anonymkode: e6b39...5a5 For Norge var overforbruksdagen allerede 12. april, og for hele verden er årets dato 1. august. Det vedkommende prøver å si, er at dersom alle hadde hatt samme forbruk som nordmenn, hadde det tilsvart behovet for 3 jordkloder. https://naturvernforbundet.no/i-dag-er-overforbruksdagen/ I gjennomsnitt bruker én nordmann 18,6 tonn råvarer for å dekke sitt årlige forbruk. Det vil si vekten av fire afrikanske elefanter. Til sammenligning er verdensgjennomsnittet per person 4,9 tonn Anonymkode: 7b00f...44d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #12 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): For Norge var overforbruksdagen allerede 12. april, og for hele verden er årets dato 1. august. Det vedkommende prøver å si, er at dersom alle hadde hatt samme forbruk som nordmenn, hadde det tilsvart behovet for 3 jordkloder. https://naturvernforbundet.no/i-dag-er-overforbruksdagen/ I gjennomsnitt bruker én nordmann 18,6 tonn råvarer for å dekke sitt årlige forbruk. Det vil si vekten av fire afrikanske elefanter. Til sammenligning er verdensgjennomsnittet per person 4,9 tonn Anonymkode: 7b00f...44d Tror folkene i naturvernforbundet at vi er 5 år gammel? Fortell oss hva de 18.6 tonn er, ikke hvor mye det er sammenlignet med elefanter. Jeg sjekket også rapporten og fant ingen info. Anonymkode: 9fd8e...874 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå