Gå til innhold

Hvilke følelser er sanne i kjærlighet, når syklusen fucker meg opp?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg bruker å få et skifte i følelser etter eggløsning. Når jeg ikke er i et forhold merker jeg det ikke så nøye, annet enn at jeg blir litt mer engstelig, tung og sliten i kroppen. Særlig den første uka ettet eggløsning er ille. 

Men i forholdene jeg har vært i, fører det til problemer. I 1-2 uker hver måned tviler jeg veldig på forholdet. Nå er jeg der med kjæresten jeg møtte for 8 mnd og egentlig skal være forelska i. Og for noen uker siden var alt flott og fint. Jeg sa at jeg elsket ham og mente det. Men nå føles det helt feil å si det. Jeg tenker på alt som er galt med ham (som - objektivt sett - ikke er så mye). Jeg tenker på at jeg bør gjøre det slutt og at vi ikke har noen framtid, og bruker mye tid på å bekymre meg. Men jeg sier ikke noe av det til ham, fordi jeg vet at om to uker vil dette føles helt annerledes. Da kommer jeg til å være overlykkelig over at jeg ikke slo opp, og synes at han er en fantastisk kjæreste igjen. 

Før dere sier stakkars fyr, så er jeg såpass klar over dette at jeg sjelden klager på noe med oss/ham i lutealfasen, jeg vet mine følelser er for skiftende for å si noe om det, uansett hvor intenst det føles. Den feilen gjorde jeg i mitt forrige forhold.

Men hvordan vite hvilke følelser som er "sanne"?

Anonymkode: a50df...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er sånn selv. Jeg har vært i et par lengre forhold og med han første så dukket ikke de følelsene opp før det hadde gått mange måneder. Jeg kunne være nedstemt og rastløs og irritert i uka etter eggløsning, men jeg tenkte ikke noe negativt om han. Jeg har aldri hatt de følelsene for min nåværende samboer, som definitivt er den jeg har følt meg tryggest på. Alle andre forhold derimot har denne følelsen dukket fast opp hver syklus. Så jeg har jo da valgt å følge tvilen🫣

Anonymkode: 46c89...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg er sånn selv. Jeg har vært i et par lengre forhold og med han første så dukket ikke de følelsene opp før det hadde gått mange måneder. Jeg kunne være nedstemt og rastløs og irritert i uka etter eggløsning, men jeg tenkte ikke noe negativt om han. Jeg har aldri hatt de følelsene for min nåværende samboer, som definitivt er den jeg har følt meg tryggest på. Alle andre forhold derimot har denne følelsen dukket fast opp hver syklus. Så jeg har jo da valgt å følge tvilen🫣

Anonymkode: 46c89...5c5

Vanskelig..har bare vært i disse 2 forholdene, og har merka det i begge. Jeg er generelt en person som tviler veldig mye da, og aldri klarer å bestemme meg for noe. Så jeg aner ikke om jeg noensinne kunne møtt noen jeg ikke hadde det sånn med.

ts

Anonymkode: a50df...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det som deg, Ts. Ganske forferdelig og fortvilende. Vet ikke hva som er hva, hva som er det ekte…

Anonymkode: f8882...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...