AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #21 Del Skrevet 17. desember 2024 Det er vel fordi et slikt bilde virker skrytete og kanskje litt selvhøytidelig. Det er ikke vi nordmenn særlig glad i. Jeg får samme vibbene av kvinner som er pent antrukket på jobben. Anonymkode: c62d4...da4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #22 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er vel fordi et slikt bilde virker skrytete og kanskje litt selvhøytidelig. Det er ikke vi nordmenn særlig glad i. Jeg får samme vibbene av kvinner som er pent antrukket på jobben. Anonymkode: c62d4...da4 Men ikke pent antrukkede menn? Hvorfor det? Anonymkode: 04d7d...877 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #23 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men ikke pent antrukkede menn? Hvorfor det? Anonymkode: 04d7d...877 Jo, både menn ig kvinner. Anonymkode: c62d4...da4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #24 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er vel fordi et slikt bilde virker skrytete og kanskje litt selvhøytidelig. Det er ikke vi nordmenn særlig glad i. Jeg får samme vibbene av kvinner som er pent antrukket på jobben. Anonymkode: c62d4...da4 Men klær er noe av det morsomste i livet? Anonymkode: 268c2...e7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #25 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men klær er noe av det morsomste i livet? Anonymkode: 268c2...e7a Spør du meg? Nei, er bare middels interessert i klær. Anonymkode: c62d4...da4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #26 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Ofte ser man det i avisa, en gjeng pent antrukket menn som representerer hver sin bedrift som har inngått avtaler med hverandre. De gliser mot kamera. Hos meg vekker det veldig usympatiske assosiasjoner. Jeg går utfra at folk mener det er en sær reaksjon, og det er greit. Men jeg lurer på hvordan det kan ha seg, at jeg automatisk misliker mennene på disse bildene? Det er jo ikke noe personlig egentlig, men de fremstår så kalde og business-aktige at jeg tenker negativt uansett. Er det bare meg? (Og nei, det er ikke misunnelse. Jeg er kvinne og har en god jobb med grei lønn, men egentlig har jeg ingen karriereambisjoner i det hele tatt.) Anonymkode: 04d7d...877 Hvordan hadde du reagert om det var kvinner som gliste mot kamera? Anonymkode: 8ab4a...912 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #27 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hvordan hadde du reagert om det var kvinner som gliste mot kamera? Anonymkode: 8ab4a...912 Det kommer helt an på saken, altså. Er kun i sånne businesstilfeller jeg får dårlige assosiasjoner. Ellers tenker jeg ikke stort om verken kvinner eller menn i avisa. Men som jeg skrev tidligere i emnet får jeg ikke noe varmere følelser for business-kvinner i slike oppstilte situasjoner heller, så det er jo ikke kjønnsbetinget egentlig. Det er bare at menn er veldig overrepresentert i slike situasjoner. Anonymkode: 04d7d...877 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #28 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ofte ser man det i avisa, en gjeng pent antrukket menn som representerer hver sin bedrift som har inngått avtaler med hverandre. De gliser mot kamera. Hos meg vekker det veldig usympatiske assosiasjoner. Jeg går utfra at folk mener det er en sær reaksjon, og det er greit. Men jeg lurer på hvordan det kan ha seg, at jeg automatisk misliker mennene på disse bildene? Det er jo ikke noe personlig egentlig, men de fremstår så kalde og business-aktige at jeg tenker negativt uansett. Er det bare meg? (Og nei, det er ikke misunnelse. Jeg er kvinne og har en god jobb med grei lønn, men egentlig har jeg ingen karriereambisjoner i det hele tatt.) Anonymkode: 04d7d...877 Jeg er mann og jeg deler din mening. Jeg hade jobbet med slike folk halve livet. Det du skriver var noe jeg trengte å lese akkurat nå. Tusen takk! Anonymkode: 354e6...593 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #29 Del Skrevet 17. desember 2024 Hannabanna skrev (1 time siden): Nå er det jo slik at man i sånne stillinger noen ganger er forventet å stille opp, for så at fotografen dikterer bildet litt og ber om smil. Så da blir resultatet litt unaturlig eller rart. Å være voksen handler om å ta egne valg og avgjørelser. Å ikke smile på bilder er et av de valgene. Det er mange som ikke smiler på bilder. Det er ikke vanlig å smile hvis man ikke har noe å smile for. Anonymkode: 354e6...593 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 17. desember 2024 #30 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når menn stiller opp på bilde er det fordi de har landet en eller annen avtale som gir positive ringvirkninger for samfunnet i form av arbeidsplasser etc. Anonymkode: 08464...deb Oi oi se så mange arbeidsplasser dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #31 Del Skrevet 17. desember 2024 Lite du har sett om det er det mest usjarmerende 🫣. Anonymkode: 34107...6a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #32 Del Skrevet 17. desember 2024 Hannabanna skrev (1 time siden): Du undervurderer veldig hvor elendig journalistikk vi har i dag. Du er heller ikke tankeleser eller på magisk vis oppfatter alle samtaler og hendelser før en artikkel. Og så overdriver du ekstremt, hisser til krig fordi kvinner stiller opp sammen på ett bilde? Nå må du gi deg. Slapp helt av nå, og legg merke til hvilket forum du befinner deg på. Anonymkode: 08464...deb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #33 Del Skrevet 17. desember 2024 000VF000 skrev (5 minutter siden): Oi oi se så mange arbeidsplasser dere! Syns ikke det ser så businessaktig ut med han påskeharen i midten (Jørgen Kosmo 2.0?), dessuten er det minst én kvinne med på bildet 😅 Anonymkode: 08464...deb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #34 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ofte ser man det i avisa, en gjeng pent antrukket menn som representerer hver sin bedrift som har inngått avtaler med hverandre. De gliser mot kamera. Hos meg vekker det veldig usympatiske assosiasjoner. Jeg går utfra at folk mener det er en sær reaksjon, og det er greit. Men jeg lurer på hvordan det kan ha seg, at jeg automatisk misliker mennene på disse bildene? Det er jo ikke noe personlig egentlig, men de fremstår så kalde og business-aktige at jeg tenker negativt uansett. Er det bare meg? (Og nei, det er ikke misunnelse. Jeg er kvinne og har en god jobb med grei lønn, men egentlig har jeg ingen karriereambisjoner i det hele tatt.) Anonymkode: 04d7d...877 Mennesker langt unna oss på den sosioøkonomiske skalaen fremprovoserer forakt. Det du ser er mennesker ulike deg. Det du velger er å respondere med forakt. Det skyldes i all hovedsak en fryktreaksjon. Så jobb litt med psyken. Dette er enkle sammenhenger. Du kan endre egen respons. Og du bør forvente av deg selv at du fungerer såpass bra at du aktivt redigerer egne responser på samfunnet rundt deg. Anonymkode: 21a9c...2aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #35 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Spør du meg? Nei, er bare middels interessert i klær. Anonymkode: c62d4...da4 Noen er veldig interisert. Anonymkode: 268c2...e7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #36 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Mennesker langt unna oss på den sosioøkonomiske skalaen fremprovoserer forakt. Det du ser er mennesker ulike deg. Det du velger er å respondere med forakt. Det skyldes i all hovedsak en fryktreaksjon. Så jobb litt med psyken. Dette er enkle sammenhenger. Du kan endre egen respons. Og du bør forvente av deg selv at du fungerer såpass bra at du aktivt redigerer egne responser på samfunnet rundt deg. Anonymkode: 21a9c...2aa Du legger alt for mye i det. Selvsagt er det ikke en fryktreaksjon. Disse menneskene er ikke langt fra meg på den sosioøkonomiske skalaen heller, så hele premisset blir feil. Anonymkode: 04d7d...877 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #37 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Mennesker langt unna oss på den sosioøkonomiske skalaen fremprovoserer forakt. Anonymkode: 21a9c...2aa Nei. Men når mennesker unna oss på den sosioøkonomiske stigen påvirker oss negativt er det lettere å hate. Spesielt når det involverer nepotisme og falsk oppførsel. Jeg ønsker selv å bli en del av den gjengen for mange år siden, men når jeg så miljøet fra innsiden så så jeg det for hva det var. Anonymkode: 354e6...593 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #38 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nei. Men når mennesker unna oss på den sosioøkonomiske stigen påvirker oss negativt er det lettere å hate. Spesielt når det involverer nepotisme og falsk oppførsel. Jeg ønsker selv å bli en del av den gjengen for mange år siden, men når jeg så miljøet fra innsiden så så jeg det for hva det var. Anonymkode: 354e6...593 Ja, det er ikke noe å trakte etter. Anonymkode: 04d7d...877 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannabanna Skrevet 18. desember 2024 #39 Del Skrevet 18. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (18 timer siden): Å være voksen handler om å ta egne valg og avgjørelser. Å ikke smile på bilder er et av de valgene. Det er mange som ikke smiler på bilder. Det er ikke vanlig å smile hvis man ikke har noe å smile for. Anonymkode: 354e6...593 Neivel, for all del. Vær "voksen" og still opp med ett ansiktsuttrykk som om du hater jobben din i avisen. Gjør nokk underverker for karrieren. Oppstilte bilder blir ofte litt rare, har ingenting med å være voksen å gjøre. Endret 18. desember 2024 av Hannabanna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #40 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 17.12.2024 den 14.50): kvinner hisser til krig. Å den var ny. Meget interessant observasjon som ikke akkurat sammenfaller med fakta. Anonymkode: 7b221...371 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå