AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #1 Del Skrevet 17. desember 2024 Ofte ser man det i avisa, en gjeng pent antrukket menn som representerer hver sin bedrift som har inngått avtaler med hverandre. De gliser mot kamera. Hos meg vekker det veldig usympatiske assosiasjoner. Jeg går utfra at folk mener det er en sær reaksjon, og det er greit. Men jeg lurer på hvordan det kan ha seg, at jeg automatisk misliker mennene på disse bildene? Det er jo ikke noe personlig egentlig, men de fremstår så kalde og business-aktige at jeg tenker negativt uansett. Er det bare meg? (Og nei, det er ikke misunnelse. Jeg er kvinne og har en god jobb med grei lønn, men egentlig har jeg ingen karriereambisjoner i det hele tatt.) Anonymkode: 04d7d...877 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #2 Del Skrevet 17. desember 2024 Hva stemmer du? Anonymkode: d6882...654 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #3 Del Skrevet 17. desember 2024 Dette var veldig spesielt... Anonymkode: 19260...5b4 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #4 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva stemmer du? Anonymkode: d6882...654 Kommer an på. Anonymkode: 04d7d...877 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannabanna Skrevet 17. desember 2024 #5 Del Skrevet 17. desember 2024 Nå er det jo slik at man i sånne stillinger noen ganger er forventet å stille opp, for så at fotografen dikterer bildet litt og ber om smil. Så da blir resultatet litt unaturlig eller rart. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mjalloh Skrevet 17. desember 2024 #6 Del Skrevet 17. desember 2024 Haha aldri tenkt på det før, men ja... Det er nok fordi det er så veldig pretensiøst 😅 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #7 Del Skrevet 17. desember 2024 Hannabanna skrev (1 minutt siden): Nå er det jo slik at man i sånne stillinger noen ganger er forventet å stille opp, for så at fotografen dikterer bildet litt og ber om smil. Så da blir resultatet litt unaturlig eller rart. Ja, mulig det er det jeg underbevisst reagerer på. At det blir så falskt. Anonymkode: 04d7d...877 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #8 Del Skrevet 17. desember 2024 Mjalloh skrev (2 minutter siden): Haha aldri tenkt på det før, men ja... Det er nok fordi det er så veldig pretensiøst 😅 Ja! Og veldig gutteklubben grei-aktig. Anonymkode: 04d7d...877 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grandidosa83 Skrevet 17. desember 2024 #9 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ofte ser man det i avisa, en gjeng pent antrukket menn som representerer hver sin bedrift som har inngått avtaler med hverandre. De gliser mot kamera. Hos meg vekker det veldig usympatiske assosiasjoner. Jeg går utfra at folk mener det er en sær reaksjon, og det er greit. Men jeg lurer på hvordan det kan ha seg, at jeg automatisk misliker mennene på disse bildene? Det er jo ikke noe personlig egentlig, men de fremstår så kalde og business-aktige at jeg tenker negativt uansett. Er det bare meg? (Og nei, det er ikke misunnelse. Jeg er kvinne og har en god jobb med grei lønn, men egentlig har jeg ingen karriereambisjoner i det hele tatt.) Anonymkode: 04d7d...877 Undersøkelser viser at kvinner er positive til informasjon som fremhever kvinner, men opplever det motsatte som negativt. Er dette sammenfallende med din opplevelse er det nok ganske normalt for kvinner. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #10 Del Skrevet 17. desember 2024 Grandidosa83 skrev (1 minutt siden): Undersøkelser viser at kvinner er positive til informasjon som fremhever kvinner, men opplever det motsatte som negativt. Er dette sammenfallende med din opplevelse er det nok ganske normalt for kvinner. Hvilke undersøkelser? Kilder? Anonymkode: f64e4...56c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #11 Del Skrevet 17. desember 2024 Grandidosa83 skrev (Akkurat nå): Undersøkelser viser at kvinner er positive til informasjon som fremhever kvinner, men opplever det motsatte som negativt. Er dette sammenfallende med din opplevelse er det nok ganske normalt for kvinner. Tja, usikker. Det hender jo en gang iblant at det sniker seg med en og annen kvinne, men jeg kan ikke si får noe varmere følelser for henne enn for mennene. Igjen så er det ikke personlig, jeg snakker bare om assosiasjoner jeg får fra slike bilder. Anonymkode: 04d7d...877 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #12 Del Skrevet 17. desember 2024 Synes det er en fiendtlig innstilling til fremmede mennesker som det er bra du er bevisst. Det er jo du som er usjarmerende.. Anonymkode: 6875f...305 7 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #13 Del Skrevet 17. desember 2024 Kanskje det er fordi vi vet at det er dem på gulvet som ofte vet og tar støyten, men de lenger opp gjør mindre, forstår mindre, får mer stemmerett og bedre lønn, for mindre jobb. Anonymkode: 268c2...e7a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannabanna Skrevet 17. desember 2024 #14 Del Skrevet 17. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja, mulig det er det jeg underbevisst reagerer på. At det blir så falskt. Anonymkode: 04d7d...877 Kan si av egen erfaring, nå er jeg kvinne, men tok over en stilling for ett par år siden (bor ikke i Norges største by akkurat) hvor jeg var den første kvinnen som hadde den jobben. Det er en lederstilling i en litt eldre bedrift. I løpet av intervjuet kom dette opp igjen og igjen, mens annet jeg ønsket å snakke om og som ville være normalt å spørre om nesten ikke ble tatt opp eller journalisten viste lite interesse for dette. Det toppet seg med masing på hvordan jeg skulle se ut på bildet og resulterte i en artikkel jeg var direkte flau over og bildet som ble brukt må være det kleineste de fant. Legger til: Det så ut som jeg trodde at jeg var med på noe banebrytende og at det var en stor bragd å få denne stillingen som kvinne i 2022. Bare kleint. Endret 17. desember 2024 av Hannabanna 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #15 Del Skrevet 17. desember 2024 Når menn stiller opp på bilde er det fordi de har landet en eller annen avtale som gir positive ringvirkninger for samfunnet i form av arbeidsplasser etc. Når kvinner stiller opp på bilde er det fordi de har blitt enige om at kvinner sammen er sterke, og de skal kjempe for mer likestilling til kvinner og mot det imaginære patriarkatet. Sånn er det, menn gjør avtaler med hverandre, kvinner hisser til krig. Anonymkode: 08464...deb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannabanna Skrevet 17. desember 2024 #16 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når menn stiller opp på bilde er det fordi de har landet en eller annen avtale som gir positive ringvirkninger for samfunnet i form av arbeidsplasser etc. Når kvinner stiller opp på bilde er det fordi de har blitt enige om at kvinner sammen er sterke, og de skal kjempe for mer likestilling til kvinner og mot det imaginære patriarkatet. Sånn er det, menn gjør avtaler med hverandre, kvinner hisser til krig. Anonymkode: 08464...deb Du undervurderer veldig hvor elendig journalistikk vi har i dag. Du er heller ikke tankeleser eller på magisk vis oppfatter alle samtaler og hendelser før en artikkel. Og så overdriver du ekstremt, hisser til krig fordi kvinner stiller opp sammen på ett bilde? Nå må du gi deg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #17 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Synes det er en fiendtlig innstilling til fremmede mennesker som det er bra du er bevisst. Det er jo du som er usjarmerende.. Anonymkode: 6875f...305 Jepp, men som sagt er det bare en automatisk assosiasjon jeg får. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje det er fordi vi vet at det er dem på gulvet som ofte vet og tar støyten, men de lenger opp gjør mindre, forstår mindre, får mer stemmerett og bedre lønn, for mindre jobb. Anonymkode: 268c2...e7a Hmm, kanskje det? Jeg har selv mye erfaring fra gulvet i en industribedrift og får positive vibber når jeg ser menn med kjeledress i avisa. Så det har jo ikke med kjønn å gjøre heller, men det føles mer som "hjemme". Nå sitter jeg på kontor selv og har tidligere jobbet med salg, og der var det mange av førstnevnte sort. Kanskje det har med identitet å gjøre? Følte meg som en elefant blant ballerinaer på salgsavdelingen, men helt hjemme blant de på gulvet. Anonymkode: 04d7d...877 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #18 Del Skrevet 17. desember 2024 Kanskje du har noe kjipe erfaringer med mannlige mellomledere? Jeg har noen sånne erfaringer og forstår derfor hva du mener selv om jeg ikke opplever det samme selv når jeg ser sånne bilder. Anonymkode: 5ae49...eae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #19 Del Skrevet 17. desember 2024 Hannabanna skrev (6 minutter siden): Kan si av egen erfaring, nå er jeg kvinne, men tok over en stilling for ett par år siden (bor ikke i Norges største by akkurat) hvor jeg var den første kvinnen som hadde den jobben. Det er en lederstilling i en litt eldre bedrift. I løpet av intervjuet kom dette opp igjen og igjen, mens annet jeg ønsket å snakke om og som ville være normalt å spørre om nesten ikke ble tatt opp eller journalisten viste lite interesse for dette. Det toppet seg med masing på hvordan jeg skulle se ut på bildet og resulterte i en artikkel jeg var direkte flau over og bildet som ble brukt må være det kleineste de fant. Hjelp, du har min medfølelse! Anonymkode: 04d7d...877 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #20 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje du har noe kjipe erfaringer med mannlige mellomledere? Jeg har noen sånne erfaringer og forstår derfor hva du mener selv om jeg ikke opplever det samme selv når jeg ser sånne bilder. Anonymkode: 5ae49...eae Det er rart med det, for den eneste kjipe erfaringen jeg har med mellomleder er fra industribedriften hvor jeg tidligere jobbet, og ellers trivdes godt. Gud for en kjip fyr han var. På kontor derimot har de vært kjempehyggelige og varme mennesker, selv om de jeg har hatt som sjef garantert også har vært i avisa i dress og annonsert nye kontrakter 😅 Jo mer jeg tenker på det, jo merkeligere blir det synes jeg. Anonymkode: 04d7d...877 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå