Gå til innhold

Fortvilet og litt deppa. «Magefett» og over 60. Trenger råd.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et helt vanlig kosthold og er i aktivitet (jobber 100% i helsevesenet + «vanlig aktivitet.) Hvordan skal jeg klare å bli kvitt den særdeles deprimerende valken nederst på magen?? Jeg trenger så veldig litt støtte og konkrete tips. 

Anonymkode: b8223...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg har et helt vanlig kosthold

Anonymkode: b8223...e69

Overvekt er dessverre en ganske hyppig konsekvens av et helt vanlig kosthold. Jeg er en av mange som har hatt svært god effekt av lavkarbo, så det er det jeg personlig vil anbefale. Har det bedre på alle måter og slipper å styre med kalorier og sult.

Anonymkode: fd58f...df1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor er 65år og helt slank (faktisk såvidt undervektig bmi). Men helt flat mage har hun ikke. Tror det er ganske uvanlig å få til på den alderen. Men poenget mitt var, hun spiser svært lite og magert. Selv om hun er veldig aktiv. Typ en brødskive med leverpostei til frokost, to knekkebrød med gulost til lunsj (ingen smør eller liknende), hvit fisk, kokte poteter og kokte grønnsaker til middag (liker ikke saus), et knekkebrød og en liten yoghurt til kvelds. Hun drikker ingen kalorier. Dette er ikke et typisk vanlig norsk kosthold tenker jeg.

Anonymkode: 95857...535

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et norsk vanlig kosthold består ofte av ultraprosessert mat og mye korn/stivelsesrik mat. En god ide er å kutte kraftig ned på dette. Trening er selvsagt også veldig viktig. Men tren riktig. Man trenger ikke trene så hardt/lenge, kvalitet og ikke kvantitet. 

Anonymkode: ee102...959

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksne kvinner bør fokusere på en større andel proteiner i kostholdet samt (tungt) styrketrening, som også forebygger benskjørhet.

Anonymkode: b7c06...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
AnonymBruker

Er det ikke sånn at kvinner legger på seg på magen i forbindelse med overgangsalderen? Det gjenstridige magefettet kan altså være hormonrelatert. Jeg er 47 og har begynt å merke det. Tenker å begynne på hormoner mot overgangsplager snart (har fremdeles mensen, så må vel vente litt til). 

Svigermoren til ei venninne gikk til det skritt å ta bukplastikk… men det er jo selvsagt både dyrt og ikke risikofritt da. 

Anonymkode: 3d8c3...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...