AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Vi spiser risengrynsgrøt på julaften formiddag, men mandel gjemt i en av porsjonene og premie til den som får mandelen. Er dette en vanlig tradisjon? Jeg trodde det, men har nå fått en samboer som syns dette er merkelig. Har dere andre julegrøt på julaften? Anonymkode: d346a...3d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Det har jeg aldri hørt om før - grøt på julaften. Vi spiser grøt med mandel og gave dagen før, lille julaften. Anonymkode: 29fac...04b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden Ja, vi har alltid grøt med mandel på julaften, ca kl 12. Anonymkode: 12a4e...b33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden Det har vi på lille julaften. På den 24. spiser jeg ingenting før middag klokka 18-19 for å få plass til mest mulig. Anonymkode: e203f...a8a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden Jeg har ikke vokst opp med det, men har en svigermor som serverer grøt til lunsj på julaften og svigerfar serverer det til middag en dag i romjulen når alle barna m.partnere er på besøk. Begge har mandel i grøten og vinneren får marsipangris (som jeg forøvrig alltid har gitt til min samboer siden jeg HATER marsipan😂) Anonymkode: cc772...219 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det har jeg aldri hørt om før - grøt på julaften. Vi spiser grøt med mandel og gave dagen før, lille julaften. Anonymkode: 29fac...04b Og vi har det 4 dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden vi har alltid grøt til lunsj på julaften, men uten mandel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden Vi har grøt på formiddagen på julaften, men ikke mandel i grøten. Mandelen er gjemt i riskremen på kvelden😅 Anonymkode: 5bfc9...b72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden Grøt julaften kl. 12 🍚 med mandel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden Vi gjør også det, men har vokst opp med grøt på lillejulaften Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lauv Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden Risengrynsrøt på lillejulaftens formiddag. Mest fordi den skal rekke å bli kald til ettermiddagen så jeg kan lage riskrem til julaften. Så har vi rømmegrøt på kvelden med tilhørende spekemat. Ingen mandel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden Det er veldig vanlig med grøt med mandel i julaften formiddag, og det er tradisjonen jeg er vokst opp med også. Jeg fant etter hvert ut at det er vel så vanlig å ha det på lille julaften om ettermiddagen. Senere fant jeg også ut at noen faktisk har det i riskremen. Det syntes jeg var veldig spesielt. Mammas tidligere kjæreste med familie var vant med dette, og jeg måtte bare bite i det sure eplet og godta det, selv om vi var hjemme hos oss med besøk av dem. De bodde ikke sammen på det tidspunktet. Hei. Jeg har fått regning på 750 kr. Hva er det? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Del Skrevet 1 time siden Jeg vokste opp med grøt lille julaften og har fortsatt med det, restene brukes til riskrem som en dessert julaften sammen med karmaellpudding kransekake og andre julekaker Anonymkode: 9973d...61d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 1 time siden #14 Del Skrevet 1 time siden Lauv skrev (10 minutter siden): Risengrynsrøt på lillejulaftens formiddag. Mest fordi den skal rekke å bli kald til ettermiddagen så jeg kan lage riskrem til julaften. Så har vi rømmegrøt på kvelden med tilhørende spekemat. Ingen mandel. Rømmegrøt lillejulaften? Eller julaften? Jeg vokste opp med rømmegrøt på julaften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 1 time siden #15 Del Skrevet 1 time siden Hos oss er tradisjonen grøt med mandel lille julaften, men jeg vet flere jeg kjenner har det julaften. Det kommer vel helt ann på tradisjonen i nettopp den familien man er i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #16 Del Skrevet 1 time siden Jeg har også vokst opp med at den ene siden av slekten serverer risengrynsgrøt på formiddagen julaften. Problemet med det er at det blir så innmari mye mat! Det er full oppdekning til julefrokost kl.9, så grøt mellom kl.12 og 13 og så årets tyngste måltid igjen kl.17. Det er vanskelig å ha i seg så mye, til og med for en voksen. Da liker jeg bedre opplegget til den andre siden av slekta: grøt på lille julaften, megafrokost kl.10 - 11 og så middag kl.17. Anonymkode: daa8a...d65 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #17 Del Skrevet 1 time siden Mannen er vokst opp med grøt på julaften kl 12. Veldig glad han ikke har insistert på å ta det med videre (han er ikke så glad i grøt). For min del synes jeg grøt er mektig og mettende og for tungt å spise samme dag som man skal ha julemat. Vi har pleid å ha mandel i grøten en kveld uka før julaften, alt ettersom hvilken dag som passer for alle (15 stk og da 15 tidsplaner som skal klaffe). Anonymkode: a6104...edf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #18 Del Skrevet 1 time siden Vi hadde alltid grøt i barndommen, men ikke mandel. Den kom i riskremen på kvelden Nå er vi alle så glade i pinnekjøttet at vi ønsker å "sulte oss" etter en lettere frokost, så den har forsvunnet med tiden, men det var en koselig tradisjon. Anonymkode: 4cc0e...dfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #19 Del Skrevet 1 time siden Ja, det er en vanlig tradisjon, mandel i grøten klokken tolv på julaften, og så bruke restene til riskrem til etter middag. Jeg for min del synes det blir for mye mat, så jeg har begynt å ha risgrøten lille julaften. Anonymkode: 863bf...ddd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToveM Skrevet 1 time siden #20 Del Skrevet 1 time siden Vokst opp med det. Men har ikke ført videre den tradisjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå