Mariss@68 Skrevet 17. desember 2024 #1 Skrevet 17. desember 2024 Er så lei av bind og tamponger, i tillegg skal jeg være i syden noen uker nå. Er det noen som har erfaring med Menskopp? Hvordan er det å være nybegynner? Tar imot alle tips
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #2 Skrevet 17. desember 2024 Det er noe man må lære, jeg synes det var litt vanskelig i starten. Det vil si det var vondt fordi jeg hadde fått en kopp som var for stor og ikke myk nok. Endte opp med en Meluna kopp til slutt og var kjempefornøyd, brukte kopper fra dem i sikkert 10 år. (Størrelsesguide her.) Anonymkode: d5306...fa4 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #3 Skrevet 17. desember 2024 Det finnes mange tråder på det. Kvinneguiden google søk Anonymkode: 330bd...10b
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #4 Skrevet 17. desember 2024 Det finnes allerede en ekstremt lang menskopptråd her. Men ja, menskopp er genialt. Bedre for kroppen enn tamponger og bind, bedre for miljøet, og bedre for lommeboken. Jeg har brukt menskopp i femten år, og aldri sett meg tilbake. Anonymkode: 63a71...1fa 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #5 Skrevet 17. desember 2024 Det er knotete i begynnelsen og det tar som regel litt tid før man blir vandt til det, så du bør starte med det allerede nå hvis du rekker det før du reiser. Anonymkode: b6bc1...614
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #6 Skrevet 17. desember 2024 Det er helt fantastisk å bruke. Viktig å skylle den i varmt vann før du setter den inn, da er den lettere å bøye. Anonymkode: 0815b...b32 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #7 Skrevet 17. desember 2024 Det folk sliter mest med første gangen er når de skal ta den ut. Trikset er å trykke den ut som når du går på do, da er den lett å få tak i og vippe ut. Anonymkode: 330bd...10b
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #8 Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er knotete i begynnelsen og det tar som regel litt tid før man blir vandt til det, så du bør starte med det allerede nå hvis du rekker det før du reiser. Anonymkode: b6bc1...614 Teit spørsmål men kan man teste ut selvom man ikke har mensen? Anonymkode: c1453...0ec
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #9 Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Teit spørsmål men kan man teste ut selvom man ikke har mensen? Anonymkode: c1453...0ec Sånn for å øve seg altså… Anonymkode: c1453...0ec
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #10 Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Teit spørsmål men kan man teste ut selvom man ikke har mensen? Anonymkode: c1453...0ec Ja. Det er en av fordelene med mens-kopp: du kan bruke den selv når du ikke blør. En fordel om man vet at mensen er rett rundt hjørnet, og skal svømme, f.eks. Anonymkode: 63a71...1fa 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #11 Skrevet 17. desember 2024 Brukt kopp i 10-11 år, kopp er best 🥳 Anonymkode: 4fa90...9ee
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #12 Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Sånn for å øve seg altså… Anonymkode: c1453...0ec Ja, selvfølgelig kan man det. Jeg bruker den ofte i et par dager før jeg får mensen, spesielt om natten, for da trenger jeg ikke å tenke på om jeg plutselig får det når jeg sover eller er ute av huset. Hos meg kommer det nemlig uten at jeg merker det, og derfor er det helt genialt at koppen kan brukes når som helst! Vet ikke hvor mange bind jeg har kastet vekk mens jeg har ventet på at det skulle komme…🫣 Anonymkode: 0815b...b32
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #13 Skrevet 17. desember 2024 Elsker kopp! Brukt det i en 20 års tid. Bare fantastisk. Anonymkode: 6a410...b46
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #14 Skrevet 18. desember 2024 Jeg er veldig fornøyd og har brukt samme menskopp i over 15 år. Det er veldig lett å lære seg. Jeg sitter bare på do med spredte ben, bretter menskoppen og putter den oppi musa. Best hvis menskoppen er litt våt, da glir den bedre. Trykker litt på den for å få den til å brette seg ut. Drar menskoppen bittelitt ned og fremover slik at den sitter godt. Noen foretrekker å klippe av hele snippen, andre lar hele være og andre trimmer den. Du må teste ut hvilken brettemetode som du liker best, Jeg endte på triangle. Den er liten og er lett å få opp, og lett å få til å brette seg ut. Anonymkode: e2879...9e9 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #15 Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er veldig fornøyd og har brukt samme menskopp i over 15 år. Det er veldig lett å lære seg. Jeg sitter bare på do med spredte ben, bretter menskoppen og putter den oppi musa. Best hvis menskoppen er litt våt, da glir den bedre. Trykker litt på den for å få den til å brette seg ut. Drar menskoppen bittelitt ned og fremover slik at den sitter godt. Noen foretrekker å klippe av hele snippen, andre lar hele være og andre trimmer den. Du må teste ut hvilken brettemetode som du liker best, Jeg endte på triangle. Den er liten og er lett å få opp, og lett å få til å brette seg ut. Anonymkode: e2879...9e9 Jeg brukte punch-down, og klippet av stilken Anonymkode: 330bd...10b
Gjest MaggaBente Skrevet 18. desember 2024 #16 Skrevet 18. desember 2024 Elsker menskopp! Første gangen jeg skulle bytte så skulle jeg ikke få den ut😂 vakuum, så er bare å husker å få bort vakuumet med å klemme den litt sammen når du skal ta den ut👍😊
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #17 Skrevet 18. desember 2024 https://nixit.com/products/nixit-menstrual-cup Denne er genial Anonymkode: 58951...f20
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #18 Skrevet 21. desember 2024 Som mange sier: det er genialt! Spesielt når man skal i basseng, på stranda osv. Men lurt å øve. Jeg har hatt det i 25 år. Bruker det ikke hele tida. F.eks ikke på natt, for for meg er den vanskeligere å ta ut når jeg har ligget. Jeg ville ikke klippet bort tappen før jeg var godt vant med å bruke den. Den kommer godt med, hvis koppen har glidd litt langt inn. Jeg tar en finger på siden og helt opp, for å gi slipp på vakumet. Når du skal på reise, må du også planlegge hvordan du skal vaske den. Jeg bruer lunette menskopp. Den skal vaskes med såpe mellom bruk og steriliseres (kokes i 5 min) før og etter syklus. (Finnes egen såpe. Ev bruk intimsåpe og skyll godt) Vet mange ikke tar det så nøye, men kjempekjedelig med infeksjon! På ferie koker jeg den ikke. Men det finnes engangs desinfkseringsservietter jeg pleier å ta med og tørke den av med innimellom. Husk å la den tørke ordentlig etter du har brukt desinfiseringsswrviett før du setter den inn. Ellers svir det. Lenke til serviettene: https://www.kinsarvik.no/produkt/lunette-cup-wipes-on-the-go-10-stk/ Anonymkode: e6a3f...eee
Saima Skrevet 12. januar #19 Skrevet 12. januar Noen som har tips på på hva en kan gjøre for å fjerne misfarging på menskopp?
AnonymBruker Skrevet 12. januar #20 Skrevet 12. januar Tenkte jeg kunne legge til, det finnes dem som ikke får til kopp, men som har det enklere med en «disk». https://lyko.com/no/intimina/intimina-ziggy-cup-2-size-b?pv2=eyJhbGciOiJFUzI1NiIsInR5cCI6IkpXVCJ9.eyJjIjoiTk9LIiwiZXhwIjoxNzM2NzAxNTczLCJtIjoiMTA5MjA4NDA0IiwibyI6IjIzNzItMTE0LTAwMDIiLCJwIjozODZ9.Rhsbo-9KY66VYPOu1-5k1xhpz4l7boOy7YMBUZ6Sm8O8K9a8PY4kpO0hrpKNZXF-kyQMO1cebLQP7DFDgmozJw&gad_source=1&gbraid=0AAAAADgCiCjlmZ_320asQFmM5EwmJeijT&gclid=CjwKCAiA7Y28BhAnEiwAAdOJUCCgerKjWF-1TptPx6yJ1fDeUp1BMhwALA3cQIU8XgD9_d82euzKPhoChxAQAvD_BwE Anonymkode: bd370...bee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå