AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #1 Del Skrevet 17. desember 2024 Hei. Sønnen min er 15 år og er veldig puslete/tynn. Spiser normalt og tar vitaminer og sover nok. Bare lurer på om det kan være aktuelt å kjøpe proteinpulver til han? Slik at han kan blande dette i maten noen ganger? Jeg har ikke erfaring med proteinpulver eller noe annet. Men ønsker tips til hva som kan være aktuelt. Tenkte evt å kjøpe litt div til jul slik at han kan prøve. Noen råd? Anonymkode: 7c886...5f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #2 Del Skrevet 17. desember 2024 Så lenge han er sund og frisk ellers hadde jeg droppet det. Noen legger seg senere enn andre. Min eldstes er snart 19 og først nå begynner han å vokse den veien også. Anonymkode: 65e9c...55f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #3 Del Skrevet 17. desember 2024 Nei. Det er helt unødvendig. Er han faktisk undervektig og trenger å legge på seg av helsemessige årsaker? Å innta proteinpulver vil ikke hjelpe noe særlig. Det er ekstra kalorier, men altså, da er det mye bedre at han bare spiser litt mer. Proteinpulver inneholder masse "dritt" som søtstoffer og andre tilsetningsstoffer, og kan i tillegg gi mageproblemer. Det er ikke mens som en næringsdrikk for folk som er undervektige. Det er mye bedre at han spiser mer normal mat, eller drikker smoothier. Da får han i seg vitaminer og mineraler også, og gjerne fiber og sunt fett, i tillegg til proteiner. Proteinpulver er en "nødløsning" for de som trener mye, til de dagene man har dårlig tid og ikke får i seg nok skikkelig mat. Det bør ikke brukes som måltidserstatter for tynne folk. Anonymkode: 97bf0...9bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #4 Del Skrevet 17. desember 2024 Bedre å ta til lege og få vite der om det er manko på noe. Må være undervektig før en begynne med slikt og helt med lege på laget Anonymkode: 69083...7c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #5 Del Skrevet 17. desember 2024 Nei. Fikk babygrøt av min mor da jeg var 14 fordi hun syns jeg var for tynn. Min søster fikk beskjed om å slanke seg da hun var på den samme alderen. Det er ikke bra å kommentere andres vekt/matinntak uansett. Spesielt ikke når han spiser og ikke har tegn på spisevegring etc. Jeg har slitt med dårlig selvbilde hele livet pga mamma som blandet seg sånn i utseende vårt!! Anonymkode: b6e16...d1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #6 Del Skrevet 17. desember 2024 Lag mat med proteiner og fett. Egg i alle former og fasonger, og helmelk og smør i matlaging. Proteinpulver er jo ultraprossessert. Anonymkode: df767...ab0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #7 Del Skrevet 17. desember 2024 Takk,for svar. Da dropper jeg dette. Får som sagt helt normal mat. Tilsatt meierismør/ fløte for litt ekstra kalorier Anonymkode: 7c886...5f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #8 Del Skrevet 17. desember 2024 Nei det ultraprosseserte unaturlige der hadde jeg ikke oppfordret barnet mitt til å innta. Det er vanlig at gutter i den alderen er tynne, men om du ønsker å få i han litt mer, hva med å legge til drikke med kalorier? Feks melk til måltidene (Tine har nå en usøtet sjokolade-lettmelk som min tynne jente digger), lage smoothies, bake ekstra godt brød, kjøpe inn pålegg han liker best, ofte ha favorittmaten til middag osv. Lage omelett med hans favorittingredienser på kvelden feks. Anonymkode: 29443...345 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #9 Del Skrevet 17. desember 2024 Er han tynn om i undervektig, eller puslete som i utrent? Anonymkode: 39a7a...a56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #10 Del Skrevet 17. desember 2024 Bland heller inn ordentlig mat i maten. Smør, olje, fløte, velg mat rikt på energi. Hva er det med folk når det kommer til mat (mener ikke dette frekt til deg trådstarter, det er bare bra du spør og får gode svar!!)... Moren min drikker på sånt slankepulver hun blander med vann, hun har ikke gått ned ett gram på 2 år men super på dette svineriet og betaler masse penger for det likevel. Usunt er det, og skikkelig mat er mye bedre for kroppen. Men så har jeg prøvd å forklare henne dette da, hun vil ikke høre etter, så bra du hører på oss trådstarter. Anonymkode: 53830...d67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #11 Del Skrevet 17. desember 2024 Nei, det går seg til. Jeg var ekstremt tynn selv. Og mammas evige gnål om dette sitter fortsatt i. Ikke tull med smør og fløte og slik, det er ikke god næring, han blir bare mett før, i stedet for å spise mer næringsrik mat. Anonymkode: 52946...6cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #12 Del Skrevet 17. desember 2024 15 åringer er ofte tynne. Ikke unormalt med det. Det kommer seg med årene, og om 30 år bør han sikkert slanke seg... Anonymkode: bddc7...6bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå