Gå til innhold

Julegave tips!!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva moren mener skal ikke dere bry dere med, verken før eller etter jul. Og heller ikke skylde på henne. Gave til egen datter bør far virkelig kunne tenke ut, med eller uten ønsker. Er penger en god gave FOR DATTEREN, er det det. Syns datter det er stusselig, er det en dårlig gave. men det vurderer dere!
12 år er en litt vanskelig alder, egentlig ønsker de seg søte bamser, ting til rommet, sminke, klær og alt mulig, egentlig leker, men det er umulig å treffe. Min da 12-åring ønsket seg for eksempel en ledlys-prosjektor til rommet, som lagde stjernehimmel i taket, den ønskelista ble skrevet ca 1.desember. Hun fikk den, men da var den for barnslig (utseende som en astronaut, så den er ikke brukt.  Men altså, her kommer det:

https://www.clasohlson.com/no/Canon-Zoemini-2-fotoskriver-til-mobil,-med-fotopapir/p/39-2897-1?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=dp-no-shopping-cm-low&utm_id=19784214472&gad_source=1&gclid=CjwKCAiA34S7BhAtEiwACZzv4W3yTCHgqlb6cfrNb6O8d0pv90WuHvJw2nNbJLigmLrunCgquE0KxRoCAIcQAvD_BwE

UGGs ørevarmere (hvis hun har UGGs fra før),
en veske,
Taylor Swift-effekter,
klær fra lululemon hvis det må være dyrt,
andre klær,
gel lakk neglelakksett med lampe,
myke kosedyr som heter jellycats (beregnet for babyer, men min 13-åring ønsker seg det, som puter i senga),
smykker,
lt fra sol de janeiro,
fluffy morgenkåpe,
fluffy tøfler, 

Anonymkode: a3a11...bdd

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er team "mor skal ikke blande seg".

Men ikke her. I den alderen kan de låne mitt, på badet, som er i litt høyere prisklasse. Ikke ha eget, rimelig, utstyr på eget rom. 

Anonymkode: 482c3...41a

Min 12 åring har eget utstyr i litt høyere prisklasse. Jeg orker ikke ha alt hårstæsjet hennes i mitt utstyr, de er alt for sløve på å rengjøre etter hver bruk. Ingen sa det måtte være på eget rom.. Kan vel ha eget utstyr på felles bad?

Anonymkode: 69665...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi er en familie på 6, eldste er mitt bonusbarn.. hun er noe eldre enn resten av barna, som er jevngamle. Vi sliter noe voldsomt med å kjøpe gave til henne. Alt hun sier hun ønsker seg har allerede mor sin familie kjøpt.. Hun har og aldri hatt noe form for interesser eller hobbyer, noe som gjør det enda vanskeligere. Iår så får barna som bor her hjemme det samme under treet, og alt det har hun ifra før av.. (nettbrett, tlf, smartklokke etc..)

Hun hadde nettopp bursdag, da fikk hun penger av oss.. men da reagererte mor på at det var en for dårlig gave. Så penger eller gavekort blir uaktuelt her nå.. da hun ønsker pakker under treet. Men hva er det en 12åring ønsker seg? Vi er helt blanke da vi ikke får noe konkrete svar fra henne eller moren.

Liker ikke gaming eller noe som har med fysisk aktivitet.

Hun tester ut sminke nå.. men er det får dårlig å gi sminke til henne, når de andre barna får litt dyrere ting, eller overtenker vi? Hun får en del pakker ifra mor sin side, så hun er den som får mest av alle.. men er redd for at det skal komme en reaksjon på at det vi gir er for dårlig. Hva gir dere?

Anonymkode: 996d7...5d7

Drit i hva moren mener, så lenge jenta er fornøyd.
Hva du skal kjøpe til en 12-åring er et vanskelig spørsmål da 12-åringer er forskjellige. Du må nesten bare spørre jenta flere ganger og prøve å få noe ut av henne. Hvis ikke kan du jo gi henne gavekort på en butikk i nærheten (eller nettbutikk) der hun selv kan velge sminke o.l.

Anonymkode: 3dfc2...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns forresten det er horribelt forskag å gi sminke til en 12-åring. Hun er et barn. 

Anonymkode: 23114...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Syns forresten det er horribelt forskag å gi sminke til en 12-åring. Hun er et barn. 

TS sier vel at det ikke er snakk om sminke til hverdagsbruk og skole, men bare til utprøving hjemme, og da synes jeg ikke 12 år er for ungt. Det var jo vanlig selv da jeg var ung på 90-tallet.

Anonymkode: 3dfc2...d6a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Min 12 åring har eget utstyr i litt høyere prisklasse. Jeg orker ikke ha alt hårstæsjet hennes i mitt utstyr, de er alt for sløve på å rengjøre etter hver bruk. Ingen sa det måtte være på eget rom.. Kan vel ha eget utstyr på felles bad?

Og jeg har Dyson, som er det mest skånsomme for håret. Ser ikke vitsen med å ha denne, og en rimeligere variant, ligge på samme bad. Da kan man heller dele.

Renhold må hun bare lære seg,  ellers er det stopp på å låne en periode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt normal alder å begynne litt i. Ikke på skolen da. Unntaket er litt concealer, for kviser. Og neglelakk. 

Fra 13-årsalderen er det mange som bruker mascara. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dagens 12 åringer bruker sminke, enten du liker det eller ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Og jeg har Dyson, som er det mest skånsomme for håret. Ser ikke vitsen med å ha denne, og en rimeligere variant, ligge på samme bad. Da kan man heller dele.

Renhold må hun bare lære seg,  ellers er det stopp på å låne en periode. 

Det er deg.

Det betyr fortsatt ikke at det ikke er et aktuelt julegavetips til 12 åringer, som TS spør om. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det er faktisk ganske lurt.

Min fikk det tidlig til å øve med hjemme. Så når hun kom på ungdomsskolen og jentene begynte å sminke seg lett var hun øvet og gikk ikke ut som om hun hadde tryne i sminkeboksen. Hun overdrev ikke fordi det ikke var nytt å spennende lenger, og hun viste hvordan hun skulle legge ting.

Anonymkode: 32c2a...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tote Bag var faktisk et veldig godt forslag i den alderen (jeg er ikke TS). Til gymklær og fritidsaktiviteter. Er mange fine i den prisklassen, og disse med stor tekst er fortsatt ganske populære. 

Min jente elsker sin og bruker den hele tiden.

Anonymkode: 32c2a...683

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gavekort på Normal? 

Ipad - deksel, IPhone - deksel, skjerf og lue, pysjamas, tøfler, gavekort kino, øredobber, armbånd, et smykke med bokstaven hennes. 

Jeg er tante til to 13 - åringer, og de vil bare ha sminke og diverse fra Sephora :) 

Anonymkode: b3da7...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...