Gå til innhold

Snille menn - hvorfor er ikke det attraktivt?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

beklager om jeg har oversett - har ikke lest alt så nøye: 

Hvorfor ble du skilt? 

Anonymkode: bcd1d...9ad

Kortversjonen: utroskap (henne), men forsøkte å få det til å funke etter det. Prøvde nok altfor lenge.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker, ts, at problemet er dette: din definisjon av «snill mann» er min definisjon av «normalt fungerende menneske».

Der du - trolig helt oppriktig - mener at du stikker deg frem som snill, fremoverlent og med noe ekstra å tilby så leser jeg bare «jeg er et menneske. Jeg gjør det absolutte minimum av hva et ok menneske skal gjøre».

Og så for etter du å bli forprioritert av det. Du forventer at ditt «absolutt minimum» skla bli fremjublet. Tror du at kvinner ikke har krav og forventninger til partner utover «han bidrar med sin andel»? Som forelskelse, felles verdigrunnlag, felles interesser, noenlunde lik livserfaring, utdanning, etc?

Gjør det selv denne tjenesten, ts: slutt med å kalle deg selv en «snill mann». Du er et normalt fungerende menneske. Du tar din andel. Det er ikke noe å skryte av at du ikke er «under par», så slutt med å skryte av det. Kall deg selv et helt - normalt fungerende menneske.

Hvor mange kvinner  «var ikke gira» før du valgte å rakke ned på alle kvinner? 100? 1000? Hvor mange tok det, ts, før du synes det var ålreit å forakte kvinner flest? Og er det valget forenelig med å være et godt menneske, synes du? Jeg synes ikke det.

Anonymkode: 2f5cb...56a

Ts rakker ikke ned på alle kvinner. Han har heller ikke skrevet at han stikker seg frem. Ts har heller ikke vist noen kvinneforakt, derimot vært høflig gjennom hele tråden. Du virker veldig bitter og sinna, synes du burde puste dypt og lese HI en eller ti ganger til. Det er slike bitre og forvrengte innlegg som du kommer med her som fyrer opp under incels og sinna menn. 

Anonymkode: d2127...a0f

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Mann 53 skrev (1 time siden):

Dersom du ble provosert av innlegget mitt så tror jeg du leser litt for mye mellom linjene. Det var på ingen måte meningen iallfall. Beklager om det fremstår sånn.

Det fremstår ikke slik, det er bare enkelte som ikke kan lese gjennom bitre briller. Det eneste som det er noe hold i innlegget er at man uansett kjønn ikke selv kan definere om man er snill eller ikke. Du er nokk det, men ett råd er å ikke omtale deg som det, men la det være opp til kvinner du møter å gjøre seg opp sin egen mening.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Ja du dater feil kvinner. Når samme problem oppstår kvinne etter kvinne er du fellesnevneren. 

Og ja jeg har selv gått runder med meg selv i livet der jeg var fellesnevneren for ting som utviklet seg dumt. 

Må også påpeke at man ikke selv kan definere seg som snill. Det er en dom som er opp til andre. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Tått skrev (6 timer siden):

Selvsagt har du rett..Sånn jobber naturen gjennom kvinner for å skape best mulig avkom.

Ikke rart at kvinner velger de 10% samme mennene på tinder og resten er sjanseløse..størst av alt er begjæret ja.

Ta og rull inn. Du hadde ikke valgt en treer du heller om du var en sjuer. Menn sikter for høyt og blir deprimerte når de ikke får deilige damer.

Anonymkode: 14376...86e

• Liker 5
Skrevet
Katten.2.0 skrev (2 timer siden):

Hvis jeg hadde hatt en partner som brukte snill som ordet for å beskrive hvem de er, hadde jeg kjedet meg i hjel.

Snill, tar sin del av husarbeidet og at man spiller på lag - det er en selvfølge.
Det jeg ser etter i en partner er at hun utfordrer meg, at vi har like verdier, at vi verdsetter det samme i livet, at vi kan prate dag ut og dag inn uten at ting blir kjedelig.

Akkurat her tror jeg faktisk ikke mine "krav" er så fryktelig langt fra kvinners. I hvert fall de kvinnene jeg selv har møtt.

Helt enig. «Snill» er som «normal hygiene». Det er et krav for å være aktuell som kjæreste, ff, venn, hva som helst men er ikke en tiltrekkende egenskap i seg selv. 

Snill og ok utseende må være i boks, så er det kjemien man har og hvor godt man passer sammen som avgjør om det er sjans for noe mer enn bare venn-/bekjentskap.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

At mannen er snill er et minstekrav! Men det er ikke slik at jeg forelsker meg i alle snille menn. Det er mye annet som skal klaffe.

Jeg har blitt avvist av noen menn. Det betyr ikke at "menn ikke liker lave kvinner" bare fordi jeg er 160 høy

Anonymkode: e7b2a...23a

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Dette har jeg lært av dere (som er veldig fint):

- Når jeg skrev snill så burde jeg egentlig skrevet tøffel/dumsnill. Her må det tøffes opp litt fra min side ja 🫡

- Jeg kan gjøre noe med meg - ingen andre. I jobbrelasjon er jeg trygg, tydelig og flink (selvskryt) - det har jeg øvd mye på. I kjærlighetsrelasjon not so much, men det kan jobbes med - og jeg vil ikke stagnere

- Dere er flinke til å reflektere og jeg generaliserte for mye i innlegget, men du verden så mye engasjement. Takk for det 👌

- Kanskje jeg dater feil damer 😅  (og så må jeg lære meg til å ikke gå "all inn" så tidlig i et forhold). 

- Det jeg ikke kommer til å forandre er det å jobbe med meg selv og forhold

• Liker 1
Skrevet

Å sette "snill" som sin fremste egenskap er litt som å skryte av at en kan lese og skrive i en CV. Det er ikke en bonus, men en selvfølge 😅

Du er snill. Det er bra. Men hva skiller deg fra de andre millionene snille menn i Norge?

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Mann 53 skrev (11 timer siden):

Kanskje det er jeg som ikke forstår (M53, skilte meg og datet i 2 år). Men, hvorfor er ikke snille menn så attraktive? Blir vi for kjedelige? Når en mann både er snill, tar stor del av hus&hjem (faktisk ser hva som må/skal gjøres), er forutsigbar, trofast, åpen og kjærlig - da forsvinner all spenning? Skal ikke si jeg har stort empirisk grunnlag 😅, men opplever at det ikke er nok. Opplever at dere kvinner også vil ha det litt uforutsigbare, tøffe og "høye og mørke". Jeg vet det er veldig feil å si - og at det blir å generalisere veldig - men en mann som er veldig godt vandt med å være på byen, sjekke og forføre er mye mer attraktiv enn den (les jeg) trofaste, snille og kjærlige. 

Fra en mann til den som gidder å lese: det oppleves som ganske så vanskelig balanse å få til 🤣 - å være begge deler. 

Kanskje jeg dater feil damer? Eller hvordan er dette? Fortell meg og jeg skal prøve å forstå. 

Du er litt for gammel for meg (K38), men alt det du skriver høres veldig bra ut 🥰 hadde du vært 5-10 år yngre, så hadde jeg lett dratt på date med deg!

Anonymkode: b50f1...0ed

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Dette å være snill er også veldig subjektivt. Jeg har vært heldig og valgt menn som passer for meg. Han som ville være snill og ville forære meg flotte middager, dyre gaver og reiser trumfer ikke han med et godt smil, forståelse og interesse.

Altså kan en ganske fort via kommunikasjon fastslå om dette er en snill mann for meg, Jeg er litt reservert og forsiktig. Da har det vært bra at han speiler det.  Han kan godt være fotballidiot, treningsfanatiker eller sofasliter, men vi må ha kjemi. Han må ha det rette glimtet i øynene som viser interesse og forståelese. Ser det som selvsagt at menn ikke blir betegnet som snille kun fordi de bidrar i huslige hverdagslige gjøremål. 

Anonymkode: c012b...aee

• Liker 3
Skrevet
Spiren skrev (11 timer siden):

Å sette "snill" som sin fremste egenskap er litt som å skryte av at en kan lese og skrive i en CV. Det er ikke en bonus, men en selvfølge 😅

Du er snill. Det er bra. Men hva skiller deg fra de andre millionene snille menn i Norge?

Notert, men tror kanskje du leste startinnlegget litt raskt (?)

Skrevet
Virrevirrevapp skrev (23 timer siden):

Det er veldig attraktivt at en mann viser omsorg for barn, dyr, fremmede og ikke minst dama si. Det er ikke uten grunn til at vi på 90-tallet gikk med t-skjorter med halvnakne menn som holdt opp valper og kattunger. 

Dyr og barn dras mot meg, da jeg utstråler en slags snillhet/godhet.  Jeg er 185, kraftig bygd og bredere over skuldrene enn rundt livet.  Mesteparten av hårmanken er i behold, og han mellom bena er ingen pusling.  Likevel .... det er noe med utstrålingen, jeg er ikke spennende nok.  Bare desperate gamle kjerringer og usikre, sårbare ungjenter viser interesse for meg seksuelt. 

Anonymkode: 7ba04...c3a

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dyr og barn dras mot meg, da jeg utstråler en slags snillhet/godhet.  Jeg er 185, kraftig bygd og bredere over skuldrene enn rundt livet.  Mesteparten av hårmanken er i behold, og han mellom bena er ingen pusling.  Likevel .... det er noe med utstrålingen, jeg er ikke spennende nok.  Bare desperate gamle kjerringer og usikre, sårbare ungjenter viser interesse for meg seksuelt. 

Anonymkode: 7ba04...c3a

Du trenger ikke nødvendigvis være så spennende, men du må ha et eget liv som ikke bare sirkulerer rundt kvinnen. Du må ha interesser, ting du er opptatt av, prosjekter du holder på med. Være noe i deg selv.

Anonymkode: b37b5...72a

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvem sier at kvinner ikke vil ha snille menn? De fleste venninnene mine er sammen med det jeg vil kalle snille menn. Jeg er selv sammen med en veldig snill mann.

Mannen min er både snill OG spennende. ;) 

• Liker 2
Skrevet

Hva betyr det å være snill? Det høres veldig usexy ut. En som generelt -av andre- omtales som «snill» høres veldig ut som en pushover, dvs mann som ikke har egne meninger, som «stiller opp» for kreti og pleti, som ikke har grenser, som ikke sier nei, som er livredd for ikke å bli likt. Det er skikkelig turn-off.

Jeg er gift med (for meg) verdens beste mann. Men jeg tror ingen ville omtalt ham som snill. Det betyr ikke at han er slem, så langt i fra. Som partner er han perfekt. Han gir meg space, han stiller opp, han er super-lojal, han er en doer som virkelig får ting unna, han forguder meg. Men han går ikke etter meg som en hund, og han har ingen problemer med å si nei til andre.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du trenger ikke nødvendigvis være så spennende, men du må ha et eget liv som ikke bare sirkulerer rundt kvinnen. Du må ha interesser, ting du er opptatt av, prosjekter du holder på med. Være noe i deg selv.

Klokt sagt. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva betyr det å være snill? Det høres veldig usexy ut. En som generelt -av andre- omtales som «snill» høres veldig ut som en pushover, dvs mann som ikke har egne meninger, som «stiller opp» for kreti og pleti, som ikke har grenser, som ikke sier nei, som er livredd for ikke å bli likt. Det er skikkelig turn-off.

Jeg er gift med (for meg) verdens beste mann. Men jeg tror ingen ville omtalt ham som snill. Det betyr ikke at han er slem, så langt i fra. Som partner er han perfekt. Han gir meg space, han stiller opp, han er super-lojal, han er en doer som virkelig får ting unna, han forguder meg. Men han går ikke etter meg som en hund, og han har ingen problemer med å si nei til andre.

Føler meg litt truffet der ja 😎 Godt jeg er anonym her inne 😆

• Liker 2
Skrevet

Snill mann her. 👈 Vet at snille menn ikke får omtale seg som det, men jeg er glad, snill, omtenksom, romantisk og empatisk på ekte uten temperament eller sinne i meg, så da kaller jeg meg snill på forumet. 

Og jeg vil absolutt si at jeg er attraktiv. Greit nok at jeg er singel nå og vasser ikke akkurat i damer, men har ingen problem i å komme kontakt med kvinner og opprettholde kontakten, samt utvikle noe seriøst av det. 

Du må passe på at snillheten din ikke gjør deg for beskjeden eller passiv. Snillhet er alltid bra, men beskjedenhet og passivitet er ikke det! Så selv om du er snill så må du tørre, du må flørte, du må være påskrudd, du må ha humor, du må ta initiativ og du må faktisk tråkke over emosjonelle grenser for å vise hvor og hva du vil. De som ikke gjør sistnevnte blir fort friendzonet. Greia er altså at det må ikke være noe tvil om at det er romantikk med potensiale for forhold som relasjonen er basert på, og ikke et vennskap som kanskje kan utvikles til noe, for vennskap utvikler seg svært sjeldent til romantikk når det først har blitt et vennskap av det. 

Så igjen, det er ikke at du er snill som er uattraktivt, men snillheten har sin pris i form av beskjedenhet og passivitet, og dette må du ikke være på tross for du er snill.

Anonymkode: 769c2...954

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Mann 53 skrev (På 17.12.2024 den 10.35):

Kanskje det er jeg som ikke forstår (M53, skilte meg og datet i 2 år). Men, hvorfor er ikke snille menn så attraktive? Blir vi for kjedelige? Når en mann både er snill, tar stor del av hus&hjem (faktisk ser hva som må/skal gjøres), er forutsigbar, trofast, åpen og kjærlig - da forsvinner all spenning? Skal ikke si jeg har stort empirisk grunnlag 😅, men opplever at det ikke er nok. Opplever at dere kvinner også vil ha det litt uforutsigbare, tøffe og "høye og mørke". Jeg vet det er veldig feil å si - og at det blir å generalisere veldig - men en mann som er veldig godt vandt med å være på byen, sjekke og forføre er mye mer attraktiv enn den (les jeg) trofaste, snille og kjærlige. 

Fra en mann til den som gidder å lese: det oppleves som ganske så vanskelig balanse å få til 🤣 - å være begge deler. 

Kanskje jeg dater feil damer? Eller hvordan er dette? Fortell meg og jeg skal prøve å forstå. 

Jeg synes du virker forutinntatt. Du tenker, "dere kvinner" er sånn og så er "du" kjærlig og åpen, men et offer. Og det er "kvinner" som skal skyldes på for at "du" ikke får det du vil. 

Du mener du er kjærlig uten at du ser ut til å komme med tanker på hva som er kjærlig.

Er man kjærlig og er man åpen når man tenker negativt om kvinner som en gruppe da? Er ikke det egentlig en fiendtlig og agressiv holdning? Man er ihvertfall ikke åpen. 

Det er mange menn som har sånne utsagn om "dere kvinner" og jeg lover deg, at jeg skyr menn som dømmer på den måten. Det er ikke godhjertet i det hele tatt. 

• Liker 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...