Gå til innhold

Snille menn - hvorfor er ikke det attraktivt?

Anbefalte innlegg

Gjest Nådeløs
Skrevet

Snille menn er veldig attraktive, problemet er at de mennene som kaller seg selv snille og konstant snakker ned hvor dømmende kvinner er, sjeldent er snille. 

Skrevet

Mange gode refleksjoner - takk for det! På ingen måte meningen å være dømmende - inngangen var iallfall ikke ment å være det. Så tror jeg mange av dere har noen gode poenger med snill vs tøffel. Her er det noe å jobbe med for egen del (for jeg kan jo gjøre noe med meg selv). Jeg trenger tydelig trening på kjærlighetsrelasjoner, for om jeg prøver å se meg selv utenfra så er det ganske stor forskjell på hvordan jeg er i en jobbsetting og hvordan jeg er i en kjærlighetsrelasjon. Det blir kanskje litt for mye tøffel og ønske om bekreftelse. Noe å strekke seg etter her gitt 😅 Evt så må jeg finne noen som tar meg for den jeg er. 

• Liker 2
Skrevet

«Snill» er et av få absolutte krav jeg har til en partner.

Er han ikke snill, så er det ingen ting annet som betyr noe.

Hva han jobber med/er utdannet som etc, er fullstendig uinteressant for mitt vedkommende.

Anonymkode: 835ef...2f4

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvis jeg hadde hatt en partner som brukte snill som ordet for å beskrive hvem de er, hadde jeg kjedet meg i hjel.

Snill, tar sin del av husarbeidet og at man spiller på lag - det er en selvfølge.
Det jeg ser etter i en partner er at hun utfordrer meg, at vi har like verdier, at vi verdsetter det samme i livet, at vi kan prate dag ut og dag inn uten at ting blir kjedelig.

Akkurat her tror jeg faktisk ikke mine "krav" er så fryktelig langt fra kvinners. I hvert fall de kvinnene jeg selv har møtt.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg oppfatter meg som snill. Gjør det som trengs å gjøres hjemme. Prøver å være romantisk. Tar vare på de rundt meg. Men det er ikke nok til varig forhold. Har masse venninner, men egenskapene mine passer best i friendzone. Har bare akseptert at slik er det. 

Hilsen mann 50 litt tynn i håret og et par cm under snittet. 

Anonymkode: 52fa2...c96

Noen synes det er hyggelig å bare være rolige sammen, gå på tur, spise middag, gå på kino. Lese i armkroken på hverandre, se film hjemme, pusle i hagen. For noen blir dette for mye ro, de liker gå i høyfjellet, prøve paragliding, lære kanopadling. Noen elsker å løpe, sykle eller gå på ski.

Noen liker å lytte, gå på konsert. Eller på forfatter-kveld, kunstutstilling og lignende. Noen liker å danse. Andre spiller musikk, synger.

Noen liker å spille sjakk. Noen liker å diskutere filosofi, historie, politikk, løse verdensproblemer.

Noen endrer kursen til sjøen, seiling og båtliv.

Noen setter seg ned for å meditere over dette, for å finne ut av hvem de er.

Men kanskje du allerede vet mer enn du tror, og jeg oppfordrer deg til å oppsøke det du har lyst til, den du er. Legg vekk alt annet, ja du savner en partner, men hvem er du? 

Den rette møter du når du er deg. Men du er mest sannsynlig my mer enn det du vet eller bruker tiden til på.

Og ja, du kan jo være bevisst på at noen hobbyer tiltrekker litt forskjellige kjønn, men i  Norge og Europa er det jo rimelig jevnt i forhold til stort sett hele verden da, så jeg tror at om du ser deg om så finner du kvinner overalt. Og du trenger jo bare en :)

Men hvem møter hun? Jeg sier ikke at du skal gå ut å prøve alt jeg ramset opp, jeg prøver i poengtere veldig banalt at folk er forskjellige og de du møter vil alltid være forskjellige individer med forskjellige interesser. Og du er også et individ. Hvem er du? Og har du prøvd ut det du interesserer deg for? Det er mye lykke i å finne seg selv. Vi blir rettere i ryggen av det. Tryggere på oss selv. Så det er verdt et forsøk. Som voksne så har vi et valg om å fortsette å gro, på innsiden. Bli bedre mennesker, ikke bare for andre, men for oss selv. Vi har bare ett liv. Om du skal finne den virkelige kjærligheten, må du finne kjærligheten for deg selv først. 

Anonymkode: 8c8b2...52c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Mann 53 skrev (6 timer siden):

Kanskje det er jeg som ikke forstår (M53, skilte meg og datet i 2 år). Men, hvorfor er ikke snille menn så attraktive? Blir vi for kjedelige? Når en mann både er snill, tar stor del av hus&hjem (faktisk ser hva som må/skal gjøres), er forutsigbar, trofast, åpen og kjærlig - da forsvinner all spenning? Skal ikke si jeg har stort empirisk grunnlag 😅, men opplever at det ikke er nok. Opplever at dere kvinner også vil ha det litt uforutsigbare, tøffe og "høye og mørke". Jeg vet det er veldig feil å si - og at det blir å generalisere veldig - men en mann som er veldig godt vandt med å være på byen, sjekke og forføre er mye mer attraktiv enn den (les jeg) trofaste, snille og kjærlige. 

Fra en mann til den som gidder å lese: det oppleves som ganske så vanskelig balanse å få til 🤣 - å være begge deler. 

Kanskje jeg dater feil damer? Eller hvordan er dette? Fortell meg og jeg skal prøve å forstå. 

Menn som  «tøffer seg» er det minst attraktive jeg vet. Snille og fornuftige menn med humor appellerer til meg👍

Anonymkode: dc288...25a

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Noen synes det er hyggelig å bare være rolige sammen, gå på tur, spise middag, gå på kino. Lese i armkroken på hverandre, se film hjemme, pusle i hagen. For noen blir dette for mye ro, de liker gå i høyfjellet, prøve paragliding, lære kanopadling. Noen elsker å løpe, sykle eller gå på ski.

Noen liker å lytte, gå på konsert. Eller på forfatter-kveld, kunstutstilling og lignende. Noen liker å danse. Andre spiller musikk, synger.

Noen liker å spille sjakk. Noen liker å diskutere filosofi, historie, politikk, løse verdensproblemer.

Noen endrer kursen til sjøen, seiling og båtliv.

Noen setter seg ned for å meditere over dette, for å finne ut av hvem de er.

Men kanskje du allerede vet mer enn du tror, og jeg oppfordrer deg til å oppsøke det du har lyst til, den du er. Legg vekk alt annet, ja du savner en partner, men hvem er du? 

Den rette møter du når du er deg. Men du er mest sannsynlig my mer enn det du vet eller bruker tiden til på.

Og ja, du kan jo være bevisst på at noen hobbyer tiltrekker litt forskjellige kjønn, men i  Norge og Europa er det jo rimelig jevnt i forhold til stort sett hele verden da, så jeg tror at om du ser deg om så finner du kvinner overalt. Og du trenger jo bare en :)

Men hvem møter hun? Jeg sier ikke at du skal gå ut å prøve alt jeg ramset opp, jeg prøver i poengtere veldig banalt at folk er forskjellige og de du møter vil alltid være forskjellige individer med forskjellige interesser. Og du er også et individ. Hvem er du? Og har du prøvd ut det du interesserer deg for? Det er mye lykke i å finne seg selv. Vi blir rettere i ryggen av det. Tryggere på oss selv. Så det er verdt et forsøk. Som voksne så har vi et valg om å fortsette å gro, på innsiden. Bli bedre mennesker, ikke bare for andre, men for oss selv. Vi har bare ett liv. Om du skal finne den virkelige kjærligheten, må du finne kjærligheten for deg selv først. 

Anonymkode: 8c8b2...52c

Veldig kloke ord - og du har nok helt rett. Ble jo rene terapi session dette 🤣

Skrevet

Opplever att enkelte single kvinner etter fylte 50, skal realisere seg selv og leve livet litt, og det er ikke alltid så rart tenker jeg. 

Etter år med unger og ansvar, og ikke minst med det som skjer etter overgangsalderen, der endel av hormonene som drifter nettopp omsorg og evnen til kanskje og "glemme" seg selv oppi alt, forsvinner som dugg for solen. 

Tilbake sitter ei dame som har blitt møkk lei sofa, tv og husarbeid, de har hatt år med ansvar for alle andre, no er det deres tur, så sant de har helsa og energien i behold, så vil de ut og kjenne på livet! Og dette livet er ikke fremfor tvn.  

Dette er nok en helt naturlig reaksjon på diverse faser generelt, de roer seg når de har rast i fra seg og kommer oppi 60 åra, da er de klar for tv, sofa og tryggheten din. 

Vil også tro kvinner på din alder kanskje ofte er nysingle, og ikke helt klar for langvarige forhold, de vil som sagt kjenne litt på "friheten", eller om en snur på det, de mer rolige og mer forsiktige kvinnene vil ikke date i det hele, de er rusten i gamet, kanskje de ikke har helt troa på att de har noe å tilføre ett forhold. 

I 30 åra er jo ofte det å vere et trygg, rolig mann noe kvinner verdsetter, de vil da ha en som hegner om familien, og ikke en som oppfører seg som en hippie, men når de er over 50, vil de ofte tilbake til hippien. 

Anonymkode: 08f7f...274

• Liker 1
Skrevet

Når jeg leser om kvinner som søker snille menn da tenker jeg det er kvinner som har hatt veldig dårlig erfaring med menn. Og som trenger en partner til å gå tur med hunden. Apropos hunder, menn trenger en kvinne som kan argumentere for egne og felles grenser, ikke en kvinne å være snill med. Da blir menn snille av seg selv.

Anonymkode: c12af...84b

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kjedelige mennesker er drepen for spenningen. Hvis du er en som sitter foran TV-en de fleste kveldene og "går tur" i helgene, så hjelper det ikke at du er snill.

Anonymkode: 99abf...298

Det finnes da kvinner som har de samme interessene?

Anonymkode: 3b3e1...0fa

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når jeg leser om kvinner som søker snille menn da tenker jeg det er kvinner som har hatt veldig dårlig erfaring med menn. Og som trenger en partner til å gå tur med hunden. Apropos hunder, menn trenger en kvinne som kan argumentere for egne og felles grenser, ikke en kvinne å være snill med. Da blir menn snille av seg selv.

Hehe nei, dette har jeg visst siden ungdomsskolen. Tøffe gutter som bare skulle vise seg frem bare irriterte meg. De stille, snille og fornuftige var de jeg forelsket meg i, og det jeg har vært gift med i 15 år. 

Anonymkode: dc288...25a

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Eller et menneske med behov for en trygg hverdag fordi ingen vil leve i et helvette?

Bare en tanke altså 😅🤭

Anonymkode: a1ace...757

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det med grenser, nei. Du er bare psyko.

Anonymkode: a1ace...757

Skrevet
Mann 53 skrev (6 timer siden):

Kanskje det er jeg som ikke forstår (M53, skilte meg og datet i 2 år). Men, hvorfor er ikke snille menn så attraktive? Blir vi for kjedelige? Når en mann både er snill, tar stor del av hus&hjem (faktisk ser hva som må/skal gjøres), er forutsigbar, trofast, åpen og kjærlig - da forsvinner all spenning? Skal ikke si jeg har stort empirisk grunnlag 😅, men opplever at det ikke er nok. Opplever at dere kvinner også vil ha det litt uforutsigbare, tøffe og "høye og mørke". Jeg vet det er veldig feil å si - og at det blir å generalisere veldig - men en mann som er veldig godt vandt med å være på byen, sjekke og forføre er mye mer attraktiv enn den (les jeg) trofaste, snille og kjærlige. 

Fra en mann til den som gidder å lese: det oppleves som ganske så vanskelig balanse å få til 🤣 - å være begge deler. 

Kanskje jeg dater feil damer? Eller hvordan er dette? Fortell meg og jeg skal prøve å forstå. 

Jeg tenker, ts, at problemet er dette: din definisjon av «snill mann» er min definisjon av «normalt fungerende menneske».

Der du - trolig helt oppriktig - mener at du stikker deg frem som snill, fremoverlent og med noe ekstra å tilby så leser jeg bare «jeg er et menneske. Jeg gjør det absolutte minimum av hva et ok menneske skal gjøre».

Og så for etter du å bli forprioritert av det. Du forventer at ditt «absolutt minimum» skla bli fremjublet. Tror du at kvinner ikke har krav og forventninger til partner utover «han bidrar med sin andel»? Som forelskelse, felles verdigrunnlag, felles interesser, noenlunde lik livserfaring, utdanning, etc?

Gjør det selv denne tjenesten, ts: slutt med å kalle deg selv en «snill mann». Du er et normalt fungerende menneske. Du tar din andel. Det er ikke noe å skryte av at du ikke er «under par», så slutt med å skryte av det. Kall deg selv et helt - normalt fungerende menneske.

Hvor mange kvinner  «var ikke gira» før du valgte å rakke ned på alle kvinner? 100? 1000? Hvor mange tok det, ts, før du synes det var ålreit å forakte kvinner flest? Og er det valget forenelig med å være et godt menneske, synes du? Jeg synes ikke det.

Anonymkode: 2f5cb...56a

• Nyttig 5
Skrevet

Snille menn som kun er snille er kjedelige, så de må være litt rocka også, men ikke utro

Anonymkode: dcc16...920

Skrevet

Min egen erfaring, og dette er selvfølgelig ingen studie. Så hjelper det veldig å bli sett som rebell men ikke klin gæern. Jeg er en del cm under snittet og har aldri hatt problemer med å finne partnere. Jeg er ikke spesielt rebelsk, men jeg er god til å gi inntrykk av at jeg er det. Det funker som bare det. 

Anonymkode: 5fca5...8b6

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg tenker, ts, at problemet er dette: din definisjon av «snill mann» er min definisjon av «normalt fungerende menneske».

Der du - trolig helt oppriktig - mener at du stikker deg frem som snill, fremoverlent og med noe ekstra å tilby så leser jeg bare «jeg er et menneske. Jeg gjør det absolutte minimum av hva et ok menneske skal gjøre».

Og så for etter du å bli forprioritert av det. Du forventer at ditt «absolutt minimum» skla bli fremjublet. Tror du at kvinner ikke har krav og forventninger til partner utover «han bidrar med sin andel»? Som forelskelse, felles verdigrunnlag, felles interesser, noenlunde lik livserfaring, utdanning, etc?

Gjør det selv denne tjenesten, ts: slutt med å kalle deg selv en «snill mann». Du er et normalt fungerende menneske. Du tar din andel. Det er ikke noe å skryte av at du ikke er «under par», så slutt med å skryte av det. Kall deg selv et helt - normalt fungerende menneske.

Hvor mange kvinner  «var ikke gira» før du valgte å rakke ned på alle kvinner? 100? 1000? Hvor mange tok det, ts, før du synes det var ålreit å forakte kvinner flest? Og er det valget forenelig med å være et godt menneske, synes du? Jeg synes ikke det.

Anonymkode: 2f5cb...56a

Dersom du ble provosert av innlegget mitt så tror jeg du leser litt for mye mellom linjene. Det var på ingen måte meningen iallfall. Beklager om det fremstår sånn.

Skrevet

beklager om jeg har oversett - har ikke lest alt så nøye: 

Hvorfor ble du skilt? 

Anonymkode: bcd1d...9ad

Skrevet

Å leve saman med ein snill partner er ikkje ensbetydene  med at ein lever saman med ein partner hvor paret oppfyller hverandre,¨¨

Ønsker helst ikkje å bo saman med en "nikkedokke" og eit "ja-menneske" men ein person somein kan utveksle erfaringer med, og ein kan  duskutere med om det aller meste utan at det oppstår konflikter. 

Snille mennesker er en god egenskap, men snille mennesker kan også bli eit lett bytte for ein partner som vet å utnytte snillismen, og her kvinner ikkje noe unntak.  

Anonymkode: 7a441...acf

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Å leve saman med ein snill partner er ikkje ensbetydene  med at ein lever saman med ein partner hvor paret oppfyller hverandre,¨¨

Ønsker helst ikkje å bo saman med en "nikkedokke" og eit "ja-menneske" men ein person somein kan utveksle erfaringer med, og ein kan  duskutere med om det aller meste utan at det oppstår konflikter. 

Snille mennesker er en god egenskap, men snille mennesker kan også bli eit lett bytte for ein partner som vet å utnytte snillismen, og her kvinner ikkje noe unntak.  

Anonymkode: 7a441...acf

Ja - det er nok en refleksjon jeg kjenner meg igjen i. Så - jeg får finne meg selv før jeg "skylder" på andre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...