Gå til innhold

Snille menn - hvorfor er ikke det attraktivt?

Mann 53

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Vi er individer, det finnes ikke one man fits all. Det du lister opp er gode egenskaper, men også selvfølgeligheter i et godt forhold. For øvrig er egendefinerte snille menn ikke alltid fullt så snille som de selv tror, men det er en annen diskusjon. 

Anonymkode: eac9b...f81

Enig! Menn anser seg som spesielle fordi de er "snille" og "tar del i husarbeidet", men herregud det er jo et absolutt minimum i et forhold!

Anonymkode: 14376...86e

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For meg er snille menn attraktivt!

Men det finnes ulike grad av snillhet. Er du dumsnill og konfliktsky er det drepen i et forhold. 

Selv er jeg sammen med verdens snilleste, men han skal ikke la seg overkjøre. Han må si fra når han føler på urettferdighet og at verken jeg eller han er tankelesere. 

Vi kommuniserer godt og krangler sjeldent. Vi tok timer hos en samlivsterapeut tidlig i forholdet og det tror jeg er årsaken til at vi har det bra idag. 

Anonymkode: b32e6...c59

Jeg vil heller ha en mann som er dumsnill enn en drittsekk...

Jeg kan sette grenser jeg, så det er ikke en utfordring for min del...Tenker den rette mannen for meg skjønner hva det innebærer, og hva jeg mener med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg blir skeptisk når menn omtaler seg som "snill". Å være et all right menneske er det absolutte minimum man må kunne forvente av en person, det er rent sjokkerende at man helt på ekte tror at "snill" er en egenskap man kan og bør poengtere. Det er HELT SELVSAGT. Dessverre viser det seg ofte at menn som snakker om seg selv som "snill" ofte har svært uheldige sider ved seg, den vanligste er at slike menn mener dama skal vaske huset mens han sitter med bena på bordet og ser fotball. Om du ikke er en sånn - for guds skyld - slutt og si til kvinner at du er snill - det er bare et stort rødt flagg om å løpe i motsatt retning.

Selvsagt kan en lojal mann være kjedelig, om han ikke investerer i forholdet. Det kan være så enkelt som å finne på ting sammen som par, overraske kona ved å ta henne ut på middag av og til heller enn den fotballkampen, vise at han har lyst på henne (og da snakker vi ikke om å tafse på puppene om kvelden under dyna etter lyset er slått av). Man behøver ikke hoppe i fallskjerm for å være "spennende", eller hva det nå enn er dere selverklærte "snille menn" tror. 

Anonymkode: e98ea...e1f

Du er jo helt på bærtur.

Anonymkode: 52fa2...c96

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Enig! Menn anser seg som spesielle fordi de er "snille" og "tar del i husarbeidet", men herregud det er jo et absolutt minimum i et forhold!

Hvem er det som snakker om å være spesielle? Tror du har glemt å sjekke hva tråden handler om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tått skrev (1 minutt siden):

Du overså disse "".. "Snille" menn er oftest ikke snille.. bare usikre.

Jeg har min egen oppfatning av hva som er snilt så det går bra ❤️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg blir skeptisk når menn omtaler seg som "snill". Å være et all right menneske er det absolutte minimum man må kunne forvente av en person, det er rent sjokkerende at man helt på ekte tror at "snill" er en egenskap man kan og bør poengtere. Det er HELT SELVSAGT. Dessverre viser det seg ofte at menn som snakker om seg selv som "snill" ofte har svært uheldige sider ved seg, den vanligste er at slike menn mener dama skal vaske huset mens han sitter med bena på bordet og ser fotball. Om du ikke er en sånn - for guds skyld - slutt og si til kvinner at du er snill - det er bare et stort rødt flagg om å løpe i motsatt retning.

Selvsagt kan en lojal mann være kjedelig, om han ikke investerer i forholdet. Det kan være så enkelt som å finne på ting sammen som par, overraske kona ved å ta henne ut på middag av og til heller enn den fotballkampen, vise at han har lyst på henne (og da snakker vi ikke om å tafse på puppene om kvelden under dyna etter lyset er slått av). Man behøver ikke hoppe i fallskjerm for å være "spennende", eller hva det nå enn er dere selverklærte "snille menn" tror. 

Anonymkode: e98ea...e1f

Ok - skjønner at det kanskje er provoserende å bruke ordet snill. Jeg kan si litt mer hva jeg egentlig mener:

- Jeg er 100% forutsigbar 

- Ser aldri på fotball 🤣

- Er spontan. Tenk deg en 53 åring som spikker et hjerte til kjæresten sin - PS: det endte med minus litt finger 🤣 , lager julekalender, spontantur til USA osv - det står ikke på det

- Hater spill&drama 

- Liker veldig godt å hjelpe til (pusse opp leilighet, drar rotter ut av fella - ja, just bring it on og jeg gjør det)

Men, jo mer jeg skriver så slår det meg jo at jeg ikke er så flink til å passe på meg selv. Er litt sånn "når de rundt meg har det bra så har jeg det bra". Blir jo litt selvutslettende. Fint at du er tydelig - gav meg litt å tenke på.

Endret av Mann 53
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to typer menn; Snille menn dumpes etter 7-8 år og to barn, drittsekker dumpes etter to år og ingen barn.

Førstnevnte er "brukt opp" på datingmarkedet mens sistnevnte kan hoppe armene på neste dame umiddelbart.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann 53 skrev (52 minutter siden):

Kanskje det er jeg som ikke forstår (M53, skilte meg og datet i 2 år). Men, hvorfor er ikke snille menn så attraktive? Blir vi for kjedelige? Når en mann både er snill, tar stor del av hus&hjem (faktisk ser hva som må/skal gjøres), er forutsigbar, trofast, åpen og kjærlig - da forsvinner all spenning? Skal ikke si jeg har stort empirisk grunnlag 😅, men opplever at det ikke er nok. Opplever at dere kvinner også vil ha det litt uforutsigbare, tøffe og "høye og mørke". Jeg vet det er veldig feil å si - og at det blir å generalisere veldig - men en mann som er veldig godt vandt med å være på byen, sjekke og forføre er mye mer attraktiv enn den (les jeg) trofaste, snille og kjærlige. 

Fra en mann til den som gidder å lese: det oppleves som ganske så vanskelig balanse å få til 🤣 - å være begge deler. 

Kanskje jeg dater feil damer? Eller hvordan er dette? Fortell meg og jeg skal prøve å forstå. 

Kvinner vil i likhet med menn ha en snill partner. Men det er ikke en primær driver, det er noe man tar for gitt i tillegg til å være kjekk, velstående, initiativrik, stå opp for seg selv…

Når vi menn hører kvinner klage på at det er vanskelig å finne snille menn, og samtidig kjenner snille menn som er evig singel så snakker man også om to litt forskjellige ting. Snill er positivt, men passiv, pushover, uvillig til å sette grenser for seg selv er veldig negativt og ligner litt på snill. Når vi ser drittsekker som damene sikler etter å få så er det ikke det at de er drittsekk i seg selv som er attraktivt, men det at de har selvtillit og setter grenser for seg selv.

Litt bedre kommunikasjon av menn og damer så kunne vi ha oppklart dette.

Anonymkode: 8311d...997

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man er snill tar jeg som en selvfølge.

Det at en person er snill, gjør ikke at jeg automatisk tenker vedkommende er attraktiv. Det må mer til. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

I hodet til en mann:

"Snill" = Banker ikke opp kona.

"Tar del i husarbeid" = Setter sin egen tallerken inn i oppvaskmaskinen.

Det må nok litt mer til, ja... Man kan ikke ha "snill" som eneste personlighetstrekk. Noe som alle kvinner vil ha (og da mener jeg ALLE) er en driftig mann som kan snekre og fikse ting utover å bytte ei lyspære. Å være flink til å lage mat er heller aldri negativt. Glad i dyr? STORT pluss. Opptatt av å ta vare på kropp og helse (uten å overdrive): Også stort pluss.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvem er det som snakker om å være spesielle? Tror du har glemt å sjekke hva tråden handler om.

Når man trekker frem de nevnte trekkene som positive egenskaper mener man vel at det er noe spesielt ved det? At man liksom bør være ekstra attraktiv da? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (1 minutt siden):

I hodet til en mann:

Det må nok litt mer til, ja... Man kan ikke ha "snill" som eneste personlighetstrekk. Noe som alle kvinner vil ha (og da mener jeg ALLE) er en driftig mann som kan snekre og fikse ting utover å bytte ei lyspære. Å være flink til å lage mat er heller aldri negativt. Glad i dyr? STORT pluss. Opptatt av å ta vare på kropp og helse (uten å overdrive): Også stort pluss.

Ja! 🥰 Menn som er genuint glade i dyr tror jeg ikke det finnes noe vondt i. 

Man må liksom ha litt mer å by på enn bare "snill"... for det er et definisjonsspørsmål.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Typisk her på KG at i enhver tråd så skriver så å si alle damene om at de ønsker en trygg og snill mann, mens enkelte menn generaliserer og påstår at damer ønsker noe annet, med argumenter om gener til barna osv. Greia er jo at den bitterheten som skinner gjennom her også så klart gjør det når man treffer den type bitre menn med disse holdningene fysisk og de fleste damer skyr menn som er slik, ergo er de single og trenger teorier om at kvinner som en gruppe går etter en type menn. 

Jeg har en utrolig god og snill mann som jeg er så utrolig takknemmelig for og som er min klippe. Han var singel i mange år før vi møttes, hadde han da vært bitter og generalisert kvinner og kommet med slike holdninger som enkelte på denne tråden og forumet har hadde jeg ikke tatt i han med en ildtang.

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (2 minutter siden):

I hodet til en mann:

Å ikke banke kona er opplagt et krav for å være snill, men ikke tilstrekkelig.

Resten av posten din er vel bare en oppramsing av helt andre ting som også er viktig for deg.

Anonymkode: 8311d...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du dater feil kvinner.

Jeg har funnet meg en snill mann, og er veldig takknemlig og glad for det. Vi diskuterer sammen, ler så vi griner sammen og har veldig god sex sammen. 

Anonymkode: 19589...0bf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Mann 53 skrev (1 time siden):

Kanskje det er jeg som ikke forstår (M53, skilte meg og datet i 2 år). Men, hvorfor er ikke snille menn så attraktive? Blir vi for kjedelige? Når en mann både er snill, tar stor del av hus&hjem (faktisk ser hva som må/skal gjøres), er forutsigbar, trofast, åpen og kjærlig - da forsvinner all spenning? Skal ikke si jeg har stort empirisk grunnlag 😅, men opplever at det ikke er nok. Opplever at dere kvinner også vil ha det litt uforutsigbare, tøffe og "høye og mørke". Jeg vet det er veldig feil å si - og at det blir å generalisere veldig - men en mann som er veldig godt vandt med å være på byen, sjekke og forføre er mye mer attraktiv enn den (les jeg) trofaste, snille og kjærlige. 

Fra en mann til den som gidder å lese: det oppleves som ganske så vanskelig balanse å få til 🤣 - å være begge deler. 

Kanskje jeg dater feil damer? Eller hvordan er dette? Fortell meg og jeg skal prøve å forstå. 

Hvilke damer er det som har sagt til deg "du er for snill så jeg vil ikke ha deg"?

For ellers er dette bare nok en fyr som klager og har kastet seg på den bølgen fra SOME  som skylder på kvinner for alt som går galt med dem når de ikke lykkes i dating. Og her har du liksom funnet ut at "ja, dette må være grunnen. For ellers burde jeg jo vasse i damer".

Endret av Million
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er jeg som ikke forstår (M53, skilte meg og datet i 2 år). Men, hvorfor er ikke snille menn så attraktive? Blir vi for kjedelige? Når en mann både er snill, tar stor del av hus&hjem (faktisk ser hva som må/skal gjøres), er forutsigbar, trofast, åpen og kjærlig - da forsvinner all spenning?

For at du skal få en fruktbar diskusjon angående temaet, så måtte damer flest våget å være mer ærlige med seg selv. Men det vil de ikke.

Men vi er tusener på tusener av norske menn som vet at dette stemmer. 

Kan bare ta meg selv: som ung mann i begynnelsen av voksenlivet så var jeg den alle damer ville være venner med, fordi jeg var snill, oppmerksom og ville de vil. Men det var ikke meg de gikk til sengs med.

I slutten av 20-årene begynte jeg å gi fa** i de samme damene. Ble tøffere og røffere. Ga generelt litt mer fa**. Da begynte jeg å vasse i velvillige damer, inkludert de samme damene som var venner tidligere. 

Anonymkode: 7b3cc...24c

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere her sier og som du også selv er inne på, så dater du antakelig feil damer 🥰 Som kvinne på samme alder som deg, finner jeg snille menn attraktivt, og jeg har da også funnet meg en snill mann som jeg har vært samboer med i 6 år nå. I tillegg til de egenskapene du nevner (eller - han er ikke god på å se hva som trengs i huset, men han sier heller aldri nei om jeg ber ham gjøre noe), så får han meg til å le - hver dag, han erter meg og flørter med meg selv om vi har vært sammen i 7 år, han er interessant som person, og vi har mange felles interesser og lik musikksmak. Det handler kanskje om at det må oppstå kjemi/følelser, og det oppnår man rett og slett ikke med alle.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (40 minutter siden):

Når en mann omtaler seg selv som snill, så ser jeg for meg Kjell-Simen i "Parterapi".

th?id=OIP.9H-fcjIoABtBowYX8CuPegHaE4%26p

Jeg er nok litt rar, men jeg har lyst til at en Kjell-Simen skal lage vafler til meg og forøvrig gjøre alt det jeg ber om. Gjerne på rygg 😉 

Anonymkode: 500ba...e88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...