Gå til innhold

Stoler hun ikke på meg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1. La det være et vanlig vennskapelig forhold til en kollega, der man snakkes på jobb, spiser lunsj sammen osv. Jeg skjønner ikke hvorfor kollegaen må være et tema hjemme hos deg annet enn at hun har startet og dere kommer godt overens? Hvorfor skriver dere til hverandre? Hvorfor får du meldinger som en kompis kunne sendt? 

2. Involver din kone i vennskapet, hvis dere virkelig ønsker kontakt utenom arbeidsplassen. Ikke møt kollegaen utenom jobb uten at din kone er med. Er ikke det naturlig? Så hvorfor skriver dere? 

3. Din kone høres svært usikker og sjalu ut, og det at hun skal lese private meldinger er kontrollerende. Men ja, hun stoler ikke på deg. Hvis du virkelig har alt på dettørre, må hun nesten ta tak i det selv. Du bør ikke godta kontrollerende adferd (som lesing av jobbmail).

Anonymkode: e1d1f...81f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det r er jo ikke nødvendigvis det at hun tror du skal være utro. Men den følelsen av at du skal være emosjonelt nær en annen kvinne, at du skal knytte privat bånd til henne og at du og kollegaen skal ha noe fortrolig og eget som du ikke har med din kone. Det kan føres sårt og utrygt, for slike relasjoner er jo ganske ofte forløperen for forelskelse.

Anonymkode: 8a686...1ee

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har da aldri ikke inkludert henne, og aldri møtt kollegaen min privat (foruten sosiale sammenkomster på jobb). 

Min kone har uoppfordret spurt om vi skal treffes.

Hun er en kollega av meg, som jeg har god kontakt med. Det kunne like gjerne vært en mann jeg hadde blitt venn med. 

Jeg skjønner hun blir usikker, det hadde nok jeg også blitt. Men hvorfor sier hun at hun stoler på meg, når hun åpenbart viser at hun ikke gjør det? Når jeg spør om det er noe jeg kan gjøre, sier hun nei. Jeg har sagt jeg kan kutte kontakt med henne, men min kone ønsker ikke frata meg venner. Så hun sier jeg bare må ha kontakt med henne. 

Anonymkode: c2b85...f41

Kan du ikke bare være en god partner og vise din samboer hvem du prioriter, og droppe privat preik og møter med din kollega? Hvis din samboer føler seg utrygg, så er jo det noe du kan gjøre noe med. Hvem er viktigst for deg? Enkel sak spør du meg…

Anonymkode: 15987...0e5

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i samme jobb i 26 år, og de fleste av mine kolleger er menn. 
Vi har et bra arbeidsmiljø med et bra teamarbeid. 
Allikevel så driver ikke jeg eller de fleste andre å chatte med hverandre på fritiden . 
Hvorfor skulle vi det? Vi ser jo hverandre hver dag på jobb 

Anonymkode: 8b230...fea

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart hun er usikker. Det hadde jeg vært også, om det dukket opp en ny venninne. Jeg skjønner at det kun er vennskap, men ting kan likevel skje, og følelser oppstå når man tilbringer tid sammen - spesielt når man tilbringer tid sammen fordi man trives og passer godt sammen.

Det er ikke akkurat unikt at følelser kan oppstå mellom folk som jobber sammen...! 

Synes godt du kan tone kontakten helt ned til nødvendig og profesjonelt, av hensyn til din kone, om det er slik at hun også deres ekteskap er viktigere enn dette nye vennskapet (og det burde det være og).

Tror forøvrig ikke noe på at det er så platonisk, da hadde det ikke vært nødvendig å forsvare det slik når kona åpenbart synes det er vanskelig. Selvsagt vil hun ikke si at du skal kutte ut den nye venninna, det burde du selv forstå og gjøre av respekt for forholdet deres.

Anonymkode: d7d41...4e4

Jeg kan garantere at det aldri vil skje noe mer enn vennskap mellom oss. Jeg er ikke tiltrukket av kollegaen min. Akkurat slik har jeg det med mannlige kolleger. Jeg er ikke tiltrukket av menn. At det er så vanskelig å forstå, fatter jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, når en voksen mann utvikler "vennskapsforhold" til en ung jente, så er det som stor hovedregel med tanke på å pule henne senere. Jeg tror ikke noe på vennskap mellom eldre menn og unge jenter. Du trenger vel ikke å skrive med henne på fritiden? Hvorfor ikke bare være kollegaer? Og hva har du til felles med en ung jente, egentlig?

Anonymkode: a36a2...5d9

Hvem har sagt hun er ung?! Hun er 2 år eldre enn meg! Nå antar du, akkurat som folk flest gjør. Hold deg til fakta. Ingenting i åpningsinnlegget forteller noe om alderen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvem har sagt hun er ung?! Hun er 2 år eldre enn meg! Nå antar du, akkurat som folk flest gjør. Hold deg til fakta. Ingenting i åpningsinnlegget forteller noe om alderen. 

Hvor gammel er du ts?

Anonymkode: f9abc...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvorfor velger du en ung jente, og ikke en mann, da? 

Hvor i himmelens navn har du det fra at hun er ung? Du velger ikke akkurat hvem som kommer inn i livet ditt. Denne gangen fikk jeg god kontakt med en kvinne. Jeg avviser ikke folk bare fordi de er av det motsatte kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber selv tett med en mann, er dame. Det er vi to som deler på oppgavene og vi har ikke andre å henvende oss til. Kjempetrivelig kar som jeg har godt forhold til- på jobb. Skrives det på fritiden så er det fordi en er syk/ borte og ulike tidsfrister gjør et nødvendig med litt info. 

Mannen jobber i et miljø med mange av begge kjønn. Det er egne chattegrupper på et forum for dem der alle er inkludert og han skriver jo med alle der. Han har ikke egen kontakt med kvinnelige kollegaer utenom den gruppen. Ingen av oss er sjalu eller kontrollerende, men det er sånn det føles naturlig for oss å holde det. Skjønner at kona blir skeptisk til noe som virker som hyppig kontakt. 

Anonymkode: 1265f...7dc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollegaen er vel dame og ikke jente? Sånn i utgangspunktet kan begge i et forhold ha venner av begge kjønn. Men når en part i forholdet skaffer seg venn av det motsatte kjønn så skjønner jeg at den andre parten reagerer. Det er annerledes med venner fra år tilbake.

Hverken jeg eller mannen min har skaffet oss venner av det andre kjønn etter at vi traff hverandre, det er ikke hva jeg syntes er innafor heller. Samme gjelder mine/våre venner igjen.

Tenker du også bør ha denne "jenta"som kollega og holde det der. Unødvndig og holde på sånn du gjør. Spiller ingen rolle om kona di er usikker eller ei. Det er din jobb da og droppe sånt om hun er det. Unødvendig oppførsel

Anonymkode: d4bb0...256

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du kaller kollegaen din jente, så ikke så merkelig at noen tenker hun er en ung jente

Anonymkode: d4bb0...256

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker du om løst og fast med kjæresten din? Ikke bare "hva skal vi ha til middag"? Samboeren min har venner av begge kjønn som han snakker om alt mulig med. Men det gjør han med meg også, og jeg blir også inkludert i vennegjengen hans hvor praten går løst og evt intern humor blir forklart sånn at jeg også er med.

Anonymkode: 764e5...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy hvordan det i diskusjonstråder "om menn og kvinner bare kan være venner" alltid er massiv argumentasjon for at det er da null problem. Og haugevis har venner av begge kjønn, null stress. Mens her hvor ts forteller om et helt uskyldig platonisk vennskap med en kvinnelig kollega, så er det nesten unisont i svarene at dette er ikke riktig overfor hans kone osv osv. 

Svarene hadde også sett en del anderledes ut om ts var en kvinne og beskrev en lignende situasjon, da ville mye av tråden dreid seg om den sjalu mannen på hjemmebane som kan ta seg en bolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du utvikler et vennskap med denne kvinnen. Du utvikler fortrolighet med denne kvinnen. Vi vet at slikt ofte utvikles videre, spesielt om ting er vanskelig hjemme. Kona sier hun stoler på deg, og i utgangspunktet stemmer nok det. Men hun vet også at ting kan skje. Har ditt nye vennskap gjort at din kone føler hun kan miste eller har mistet, sin plass som din mest fortrolige? Hun vil ikke bestemme at du ikke skal beholde din veninne, men du burde selv velge å nedskalere vennskapet og hyppighet på kontakten, spesielt når du vet at du ikke hadde likt det dersom din kone utviklet et liknende vennskap med en mannlig kollega. 

Anonymkode: f0ddb...16a

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har kanskje en vanskelig periode? Vår trygghet og selvfølelse svinger jo i livet. Hva med at dere finner på noe så hun får treffe henne? Er selv kvinne med mannlige venner.

Anonymkode: 0cac9...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at din kone - som har kjent deg i så mange år - merker at du endrer deg når du snakker om denne kollegaen, at du har endret deg siden du og kollega ble venner. Trolig er det små endringer som du selv ikke er oppmerksom på selv, Ts. Det har med toneleie å gjøre, kroppsspråk, mimikk, ordvalg, m.m.

Det er nesten uunngåelig at du gir slike små signaler nå som du har såpass stort fokus på din nye venninne, Ts.

Kanskje greier ikke din kone å sette fingeren på hva det er hun merker en gang. Men som anonym 16a over her skrev, så er det et faktum at du nå er i ferd med å innlede et nærere forhold til en annen kvinne på samme alder som deg selv (men bruker du å kalle voksne kvinner på egen alder for "jente", eller er det bare denne kvinnen du gjør det med?). Den nærheten og de småendringene du nok ellers viser uten å være det bevisst, de forteller din kone at den andre kvinnen er viktig for deg. Og som andre har påpekt, den nærheten kan utvikle seg.

Selv om du i dag sier at du ikke er tiltrukket av den andre kvinnen seksuelt nå, så er det ganske mye ved henne som person som du er veldig tiltrukket av - og da er det ofte veldig kort vei til at også seksuell kan komme etterhvert.

Jeg er ikke sjalu av meg, men jeg hadde nok hatt problemer med det samme som din kone i samme situasjon.

Jeg tenker at du på generell basis kanskje bør forsøke å utvide ditt nettverk, slik at ikke en enkeltkvinne som ikke er din kone blir så viktig for deg.

Anonymkode: 961e7...702

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hun har til og med fått lese det vi skriver - og der finner hun naturligvis ingenting som likner på utroskap. 

I det siste spør hun veldig mye om hvordan det går mellom meg og denne kollegaen. Hun spør om vi avtaler å treffes og hun lurer på hva vi skriver. Jeg har ukritisk svart på alle spørsmål, samt vist henne hva vi skriver om.

Hun henger seg oppi at jeg får meldinger fra henne - som er helt ufarlige.

Hun blir lett irritert på meg, noe hun aldri før ble. 

Dette er kontrollerende adferd.

Hadde det vært en mann som har oppført seg slik hadde det her blitt betegnet som psykisk vold.

Anonymkode: e5d80...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du skriver "jente". Jenter er man når man er under 20. Så blir man kvinner. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stoler også på min samboer. Men han hadde fått høre akkurat hva jeg mente om han følte behov for å snakke med sin kvinnelige, jevngamle kollega, på privaten. Helt steike unødvendig, og det er som å tenne bensin på et bål som en av dere (du eller kollega) etterhvert vil sette fyr på. 

Du legger opp til usikkerhet i forholdet ditt. Forstår din kone utmerket, og jeg er heller ikke sjalu av meg, eller sliter med selvfølelsen. 

Anonymkode: 8f24f...162

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må forklare henne det på en fin måte, at du ikke vil ha noen andre enn henne. 

Anonymkode: 170b8...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...