Gå til innhold

IKEA Malm kommode holdt på å drepe ungen vår

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Takk for at du skrev denne for meg. For jeg er helt enig i at der var mye ufyselig oppførsel her mot ts.

At kommoder o.l møbler alltid skal sikres er faktisk IKKE allmennkunnskap selv om det burde være det. Jeg kjenner utrolig mange som har hatt sånne kommode ulykker i hjemmet nettopp fordi det er mange som ikke vet de skal fastmontertes i veggen. Og det skjer like ofte med hvilke som helst andre kommoder, ikke bare Malm. Det står kanskje advarsler, men ikke alle leser bruksanvisningen.

Jeg synes det burde være mye mer fokus på ulik sikkerhet i hjemmet. Og jeg er sikker på mange fikk noe å tenke over nå. For det er neppe bare ts som har løse kommoder stående.

Sånn sett var denne tråden nyttig og til skrekk og advarsel.

Anonymkode: 8d43b...749

Er det ikke en kjent sak at de fleste menn i hvert fall aldri leser bruksanvisningen? Jeg har i hvert fall blitt "ertet" fordi jeg alltid leser bruksanvisning på alt, for det er visst unødvendig i følge mange. Microbølgeovner, kaffetraktere osv osv. Allikevel har jeg aldri festet hyller og slikt til veggen. Det har vært fordi jeg alltid har leid leiligheter så jeg har ikke turt å banke inn eller skru inn sånne fester i veggen.

Så selv om jeg visste det så har jeg enten ikke tenkt på det, tenkt at det går bra eller ikke gjort det pga leieleiligheter. 

Og jeg tror det er mange som meg og de fleste jeg kjenner og de du kjenner til og sikkert mange andre kjenner til. Så at TS her får så mye pepper - det er noe helt spesielt med KG-folka; de er allvitende hele gjengen. 

Anonymkode: 3ffee...9b8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.12.2024 den 8.11):

Vet ikke helt hva jeg vil med dette, men vil bare virkelig advare folk. Vi hadde kjøpt en pent brukt IKEA Malm kommode og satt på badet, og var veldig fornøyd. Men i dag våknet jeg av et ubeskrivelig hyl og noe stort som knuste. Løp inn på badet og fikk se at barnet vårt hadde fått denne kommoden over seg, og satt fast. Det var fullstendig kaos og vi måtte være to voksne som løftet den vekk. Ungen var kjemperedd, men kom heldigvis ut av dette med veldig få skrammer. Kommoden hadde tatt med seg lister og var knekt flere steder. 

Jeg var ikke klar over at det har vært dødsulykker grunnet disse kommoden i USA og Australia blant annet. Visste heller ikke at de måtte monteres fast på vegg. Vi trodde vi hadde sikret den godt nok, og brukt «vippe test» for å passe på at den stod stabil. Noe den ikke gjorde når barnet hadde dratt ut skuffene og fikk den over seg. 

En skrekkslagen opplevelse, og jeg ønsker egentlig bare å dele min erfaring slik at ikke flere barn opplever dette. Tror vi hadde englevakt. 

Anonymkode: d148a...adc

Fint du minner om dette!

men det gjelder jo alle kommoder, hyller og skap. Har man barn MÅ slikt festes i veggen. Det trodde jeg de fleste visste.  Bra det gikk bra for dere, og nyttig info siden tydeligvis ikke alle vet…

Ikea oppgir forøvrig dette både på nettsidene om malm, og i monteringsanvisning. Så å skylde på ikea for å ikke feste møbler i et småbarnshjem er jo å dra det litt langt… 

Anonymkode: 10712...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der skjedde med oss også.

Barnet klatret ikke, bare åpnet 3 skuffer fulle av klær samtidig, og da velta den. Heldigvis stod vi rett ved sidenav, så ingen ble skadet. 

Vi fikk oss en lærepenge, og har montert alt til vegg etterpå. Det var ene og alene vår skyld, som tenkte at vi ikke hadde klatrebarn, uten å forstå fysikkens lover når alle skuffer åpnes på en gang. 

Anonymkode: ff152...6a6

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...