AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #1 Del Skrevet 13 timer siden Postutvalgets rapport: anbefaler endring i hvordan vi mottar brev - regjeringen.no Nå fremmes det forslag om at vi må hente post på samme måte som vi henter pakker (kort fortalt) og de som omnødvendig trenger det kan få post en gang pr uke siden vi sender så lite brev.. men hva med å kutte ut reklamen? Den som fyller postkassene og bruker tonnevis med papir hvert år? Nei det siser de ikke noe om, kanskje de burde startet der? Det påpekes at fallet i forsendelser har falt siste årene, vel - det er disse årene hvor vi IKKE har fått postlevering! To dager en uke og tre dager neste oppfordrer ikke akkurat til brk av brevtjenester gjør det vel? Bankkortet jeg skulle få forsvant på veien, ikke bare en gang men tre! Postens utro tjenere (mest post nord kanskje men dog) sørger for at det man sender ikke kommer frem ganske ofte om man skal lytte til alle som mister pakker, og i det hele tatt er ikke lengre "posten skal frem" og "vi kan stole på posten" slagord til etterlevelse - så kanskje det er helt greit å kutte ut posten? Hva tenker du? Trenger du posten? Anonymkode: 12666...d75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clancy Skrevet 13 timer siden #2 Del Skrevet 13 timer siden Jeg har ikke brukt postkassen til noe annet enn små pakker her og der de siste 3 årene. Alt jeg får av regninger og viktige ting kommer på mail eller altinn. Jeg har brukt reklamen da. Det var forsåvidt for å pakke inn glass når jeg skulle flytte, men det var greit å ha for å spare penger på bobleplast. Men for all del, kutt ut den jæææævla reklamen. Jeg er så lei av å få det selv om jeg har "ingen reklame" stempla på hele postkassa. Når jeg skulle flytte samlet jeg reklame i en måneds tid og jeg hadde nok til å fylle en stor pappeske til randen. Det er for mye svinn og unødvendig papirbruk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #3 Del Skrevet 12 timer siden Beklager, så nå det alt var en tråd om samme emne Anonymkode: 12666...d75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Del Skrevet 9 timer siden Jeg kjøper ting innimellom på nett, siden jeg bor et sted hvor butikkene ALDRI har varene inne, og det er mye mer jobb for meg å dra til hver enkelt "klikk og hent" i butikk, siden alle butikkene ligger langt faenivoldt. For ikke å snakke om alle ting som ikke selges her engang. Så jeg bruker postkassa ofte. Får tilogmed post utlevert oftere enn Appen sier at de leverer ut, så antar at de "svinger innom" med mer på ruta si, hvis det er lite å gjøre. Jeg er ikke nødvendigvis så veldig imot alternativ postkasse (hvis det blir gjort rett), men jeg tror det der blir bare kødd for de. For det første, hvor skal alle disse postkassene stå? De forflytter jo bare problemet. Post i butikk her har ikke plass, og det er en jævla kø det hver eneste dag. Et kjempelite, knotete hjørne i en matbutikk... Skal man få lås på postkassene? Det må vi jo. Det kan jo ikke stå 200 postkasser i ei forlatt bakgate uten tilsyn eller låsing. Skal postkassene stå innendørs da i en butikk? Så man må hente posten sin bare ved åpningstider, og får ikke hentet post om man jobber til 23.00 for eksempel. Blir det fysisk nøkkel Hva skjer når alle disse susemiklene mister nøklene sine? Det skal jaggu bli et mas for noen. Eller skal man bruke appen? Så alle disse på 70+ med Doro telefon, som ikke skjønner bæret av apper og Bluetooth og Posisjon osv, hva med de? Og de som får avis i postkassa, finnes jo de også...avis på morgenen blir en saga blott fordi man må kjøre 5 km til postkassa si? Anonymkode: 14435...70a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 9 timer siden #5 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Postutvalgets rapport: anbefaler endring i hvordan vi mottar brev - regjeringen.no Nå fremmes det forslag om at vi må hente post på samme måte som vi henter pakker (kort fortalt) og de som omnødvendig trenger det kan få post en gang pr uke siden vi sender så lite brev.. men hva med å kutte ut reklamen? Den som fyller postkassene og bruker tonnevis med papir hvert år? Nei det siser de ikke noe om, kanskje de burde startet der? Det påpekes at fallet i forsendelser har falt siste årene, vel - det er disse årene hvor vi IKKE har fått postlevering! To dager en uke og tre dager neste oppfordrer ikke akkurat til brk av brevtjenester gjør det vel? Bankkortet jeg skulle få forsvant på veien, ikke bare en gang men tre! Postens utro tjenere (mest post nord kanskje men dog) sørger for at det man sender ikke kommer frem ganske ofte om man skal lytte til alle som mister pakker, og i det hele tatt er ikke lengre "posten skal frem" og "vi kan stole på posten" slagord til etterlevelse - så kanskje det er helt greit å kutte ut posten? Hva tenker du? Trenger du posten? Anonymkode: 12666...d75 Ja, venter fortsatt på postkort sendt for snart 5 uker siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå